چهارشنبه 2 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ذوالنور: اگر هر سه سران فتنه را بازداشتگاه بيندازند آب هم از آب تکان نمی‌خورد، منتظری کسی بود که خون به دل امام کرد، فارس

خبرگزاری فارس: جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به اينکه نظام به اندازه کافی اسناد برای برخورد با سران فتنه دارد، گفت: برخورد با سران فتنه زمان خاص خودش را دارد که در وقتش با قدرت عمل خواهيم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور سه‌شنبه شب در نشست پرسش و پاسخ با حضور شماری از بسيجيان استان بوشهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه چرا به کسانی که بعد از انتخابات اعتراضاتی داشتند حقی قائل نشد، اظهار داشت: ادعا اين بود که در انتخابات عوام‌فريبی شده و کسانی نيز بودند که نمی‌خواستند مدار قانونی را طی کنند و وقتی تمام قانون را زير پا بگذارند و قصد فريب نظام را داشته باشند معنی ندارد که به آنان فرصتی داده شود.
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران در پاسخ به اين سئوال که چرا با سران فتنه برخورد نمی‌شود، اظهار داشت: نخست اينکه نظام به اندازه کافی اسناد برای برخورد با آنان دارد، دوم اينکه فکر نکنيد عدم برخورد با آنان به خاطر عجز نظام است و ما گنده‌تر از اينها را نيز ادب کرده‌ايم.
ذوالنور ادامه داد: اينها همان‌هايی بودند که بار منتظری را سنگين تر کردند ضمن اينکه ما بحران‌هايی سنگين‌تر از اين حادثه را در طول دوران انقلاب پشت سر گذاشته‌ايم.
وی گفت: سوم اينکه برخورد زمان خاص خودش را دارد و اگر با ايشان برخورد فيزيکی شود ممکن است شعله‌های اين اختلاف شعله‌ور شود.
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران تصريح کرد: اگر هر سه سران فتنه را بازداشتگاه بيندازند آب هم از آب تکان نمی‌خورد لذا برخورد با هر کس متفاوت است زمانی برخورد فيزيکی و ديگری عدم برخورد فيزيکی لازم است.
ذوالنور يادآور شد: نيمه دوم شهريور ماه چند نفر به ملاقات موسوی رفتند و اعلام کردند بيانيه‌ای صادر کند تا اوضاع آرام شود اما موسوی به آنها گفته بود صبر کنيد مهرماه همه چيز مشخص می‌شود و کار نظام تمام است.
وی ادامه داد: موسوی خوئينی‌ها هم می‌گفت قبل از انقلاب هم ولايت فقيه را قبول نداشتم چه برسد به ولايت مطلقه فقيه اما به خاطر ابهت امام خجالت می کشيدم چيزی بگويم.
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در تشييع پيکر آيت الله منتظری گفت: ‌منتظری کسی بود که خون به دل امام کرد.
وی همچنين با اشاره به عملکرد موسسه نشر آثار امام گفت: کسانی که اخراجی امام هستند در موسسه نشر آثار امام کار می‌کنند و کسانی همايش انديشه‌های امام را برگزار می‌کنند که جان نثار منتظری بودند.
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران يادآور شد: اين نيست که هر کس نسبتی با امام داشت مصون است اما اشخاص را با مسير امام می‌سنجيم نه امام را با اشخاص.
ذوالنور گفت: منتظری هر کاری خواست عليه نظام انجام داد اما کرامت رهبر معظم انقلاب را ديديم که پيام تسليت به مناسبت در گذشت ايشان دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016