چهارشنبه 2 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه: رد پای حاميان صدام در اغتشاشات پس از انتخابات ديده ‌می‌شود، ايرنا

جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران گفت: رد پای کشورهای حامی صدام در اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوری ايران ديده می شود.

سردار سرتيپ "عبدالله عراقی" در گفت وگوی تفصيلی با ايرنا در پاسخ به سوالی مبنی براينکه آيا در ناامنی های کنونی در مناطق شمال غرب و جنوب شرقی کشور دستان آمريکا، انگليس و کشورهای پولدار عرب در آنجا ديده نمی شود؟ تصريح کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس جنگيديم اين نبود که فلان کشور همسايه با ما می جنگيد، آن موقع پول کشورهای حاشيه خليج فارس به وفور پشت سر صدام بود، سلاح‌های کشورهای اروپايی، آمريکايی و همچنين کشورهای شرقی از وی پشتيبانی می کردند.
سردار عراقی ادامه داد: همه دشمنان نظام جمهوری اسلامی دست به دست هم داده بودند تا از نظر پشتيبانی مادی، سياسی، بين المللی و تجهيزاتی از صدام حمايت کنند و امروز هم هر حادثه ای در شرق، غرب و جنوب و حتی در داخل اتفاق می افتد، يک دستی پست سر آن است.
وی اغتشاشات پس از انتخابات را نيز توسط همان عوامل و ايادی دانست که در زمان صدام از وی حمايت می کردند و افزود: وقتی حوادث کنونی را کالبد شکافی می کنيم، می بينيم که دشمنان قديمی، امروز نيز با پول، تجهيزات، سياست گذاری و کارهای فرهنگی از جمله اينترنت و ماهواره ، شبانه روزعليه نظام فعاليت می کنند و ضد انقلاب را مسلح و آموزش می دهند.
جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه با تاکيد بر اينکه بطور واضح جای پای دشمنان در حوادث منطقه خاورميانه ديده می شود، تصريح کرد: حضور آنان بصورت واضح در منطقه و در اداره کردن شورش ها، اغتشاشات، اتفاقات داخلی، از جمله جنوب شرق و شمال غرب کشور بطور کامل ديده می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی برخورد با اين عوامل را وظيفه دستگاه ديپلماسی و سياسی کشور دانست و افزود: برای مبارزه با آنها بايد مسئولين سياسی تصميم گيری کنند، ما نيروهای نظامی و سرباز هستيم و وظيفه سربازی خود را انجام می دهيم، اما کارهای سياسی را بايد به سياستمداران و صحنه گردانان سياسی بسپاريم تا در آن صحنه ها بجنگند.
اين مقام سپاه، حضور مقام معظم رهبری را در راس نظام و اشراف به مسايل روز مقامات و رفتاهای سياسی را نعمتی بزرگ برای کشور دانست و تاکيد کرد: رياست جمهوری نيز با قوت تمام هر جايی که نياز است که برخوردی سياسی صورت گيرد، حرف‌های خود را بر عليه آنها می زنند و اگر اقدامی نيز لازم باشد به موقع و با تصميم اين افراد عملی خواهد شد.

اشراف کامل اطلاعاتی بر روی تروريست ها
سردار عراقی برخورد با گروهک های تروريستی را به چند مرحله تقسيم کرد و اظهار داشت: در مرحله اول بايد نيروهای امنيتی، نظامی، انتظامی و بومی آن مناطق را تقويت و مسلح کرد، همچنين بايد انسداد مرز را اجرا کرد؛ اين‌کار را می توان با ايجاد موانع، نصب دوربين ها، ايجاد ميادين مين و کانال ها انجام داد تا از ورود ضد انقلاب به کشور جلوگيری شود؛ البته مرزهای به اين گستردگی قابل انسداد کامل نيست و ممکن است باز نفوذهايی به داخل کشور صورت گيرد.
جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه تاکيد کرد: اين نفوذی ها را بايد با اشراف کامل اطلاعاتی به وسيله افرادی که قبلا در مناطق مختلف برای شناسايی آنها آموزش داده و بکار گرفته و جزء عوامل اطلاعاتی ما هستند، يعنی از نقطه ای که حرکت می کنند، تعليم و آموزش می بينند زير نظر داشته باشيم تا زمانی که برای ورود به مرزها حرکت می کنند دنبال کرده تا هر زمانی که خواستند به داخل کشور ورود پيدا کنند با آنها برخورد، دستگير و آنها را به سزای اعمالشان برسانيم.

مجری فرمان فرمانده کل قوا هستيم
وی با تاکيد بر اينکه برای برقراری امنيت سياستمداران نيز بايد کار خود را در عرصه ديپلماتيک بخوبی انجام دهند،‌ اظهار داشت: يک سری از کارها، کارهای سياسی است و قطعا در اين زمينه سياستمداران و دولتمردان هستند که بايد با کشورهای همسايه وارد مذاکره شده و قراردادهای همکاری امنيتی با هم داشته باشند تا بتوانيم بطور دقيق امنيت را به کشور برگردانيم.
سردار عراقی تاکيد کرد که نظام اسلامی هر سياستی را پی گير کند، ما مجری اوامر هستيم، ادامه داد: دنبال کردن تروريست ها و ضد انقلاب در هر نقطه از جهان نيز اگر سياست نظام باشد و دستور دهد ما هم تابع هستيم زيرا ما در داخل مرزها ماموريت داريم.

پاسخ دندان شکن به هر گونه تحرک
وی همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه تهديدات خارجی هر از چندگاهی برعليه نظام اسلامی صورت می گيرد ، نيروی زمينی سپاه در برابر اين تهديدات چه واکنشی از خود نشان خواهد داد، اظهارداشت: آنها اگر قدرت اين کار را داشتند سال‌ها قبل اين کار را انجام می دادند و در تجزيه و تحليل ها وضع خود را در بازی های سياسی و نظامی برآورد و محاسبه می کنند که اگر اقدامی بخواهند انجام دهند، چقدر هزينه دارد.
سردار عراقی تصريح کرد: دشمنان در محاسبات خود به اين نتيجه رسيدند که اگر بخواهند دست به اقدامی بزنند هزينه زيادی برای آنها خواهد داشت، جمهوری اسلامی هم بنا به توانمندی هايی که در خود ايجاد کرده پاسخ دندان شکنی به آنان خواهد داد.
وی با تاکيد بر اينکه نظام اسلامی هرگز برای اقدام نظامی عليه کشورهای ديگر پيشگام نخواهد شد، افزود: نيروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش هميشه آماده است که اگر حرکتی نابخردانه از طرف دشمنان استکباری انجام شود، پاسخی دندان شکن به آنها بدهيم که برای هميشه در تاريخ، اين موضوع آويزه گوش آنها شود و يادشان بماند تا هرگز به خود اجازه ندهند حرکتی نابخردانه را عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهند.

هر زمان محکم بوديم بازدارندگی ايجاد کرده ايم
جانشين فرماندهی نيروی زمينی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکيد کرد: ما به عنوان نيروهای مسلح آماده پاسخ هستيم و حتی اگر سياسی ها هم بگويند جنگی نمی شود،‌ ما خودمان را برای دفاع هميشه آماده نگه می داريم.
وی با اشاره به اينکه هر زمان که محکم بوديم و آماده، يعنی بازدارندگی ايجاد کرده ايم اما بعضی از مواقع که به دنبال مذاکره بوديم، قطعا پاسخ مناسب نمی گرفتيم، ادامه داد: دشمنان هرکاری از دستشان برمی آمد در اين ۳۰ سال انجام داده اند و بيشتر از اين ديگر نمی توانند کاری انجام دهند زيرا تمام راه ها را امتحان کرده و ديگر کاری از دست آنان بر نمی آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016