چهارشنبه 9 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: دادستان کل کشور در جلسه غير علنی مجلس از تحت تعقيب بودن برخی "سران فتنه" خبر داد

خبرگزاری فارس: نماينده مردم رباط کريم با اشاره به سخنان امروز محسنی اژه ای در جلسه غير علنی مجلس گفت: دادستان کل کشور از تحت تعقيب قرار گرفتن برخی سران فتنه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن نوروزی نماينده مردم رباط کريم و عضو کميسيون سياست داخلی و امور شوراهای مجلس امروز چهارشنبه پس از پايان جلسه علنی و غير علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گزارشی از جلسه غير علنی امروز مجلس ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تشريح محور سخنان مطروحه در جلسه غيرعلنی مجلس اظهار داشت: نمايندگان در اين جلسه از دستگاه قضايی و دادستان کل کشور خواستند که محرکان اصلی و سران فتنه دستگير شوند. ضمن آنکه محرکان اغتشاشات اخير تهران همانند مهدی کروبی، مير حسين موسوی و فائزه هاشمی که با صدور بيانيه‌ها و سخنرانی‌های خود باعث گسترش اغتشاشات شده‌اند بايد دستگير شوند.
نوروزی با بيان اينکه نبايد سران فتنه در امان باشند از درخواست نمايندگان از دادستان کل کشور برای بازداشت و محاکمه سران فتنه خبر داد.
وی با اشاره به سخنان غلامحسين اژه‌ای در اين جلسه گفت: دادستان کل کشور از تحت تعقيب قرار گرفتن سران فتنه سخن گفت.
عضو کميسيون سياست داخلی و امور شوراهای مجلس با اشاره به اينکه قرار بود در جلسه غير علنی امروز مجلس وزير اطلاعات و فرمانده نيروی انتظامی نيز شرکت کنند علت عدم حضور آنان را برگزاری جلسه در شورای عالی امنيت ملی عنوان کرد.
نوروزی متذکر شد در اين جلسه اکثر نمايندگان بر ضرورت قانون مجازات اسلامی برای سران فتنه و محرکان اغتشاشات اخير تاکيد داشتند. چرا که نمايندگان بر اين باورند کسانی که مردم را به خيابان‌ها برای اغتشاش دعوت می‌کنند بايد طبق قانون مجازات اسلامی با آنان برخورد شود.
وی با بيان اينکه مصطفی کواکبيان عضو فراکسيون اقليت نيز در اين جلسه از دادستان کل کشور خواستار رسيدگی به وقايع حسينيه جماران شد که در ادامه دادستان کل کشور پاسخ داد در حسينيه جماران کسانی حضور يافتند که شعارهای ضد امنيتی سر می دادند و در جبهه سبز شرکت داشتند و شعارهای تحريک آميز آنان موجب وقايع شد.
نماينده مردم رباط کريم با اشاره به سئوال يکی ديگر از نمايندگان تهران که از منتقدين دولت است اظهار داشت: اين نماينده به دادستان اعلام کرد که در مسائل اخير مقصر رئيس جمهور است و آقای اژه‌ای در پاسخ سخن اين نماينده تهران را مغالطه آميز عنوان کرد و گفت اگر کسی مردم را تحريک کند چه ربطی به رئيس جمهور و ديگر مسئولان نظام دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016