چهارشنبه 16 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده جمعی از روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان به رئيس قوه قضاييه در باره هتک حرمت کيوان مهرگان و عبدالرضا تاجيک توسط کيهان

جمعی از وبلاگ نويسان و روزنامه نگاران در نامه ای سرگشاده به آيت الله صادق لاريجانی ، نسبت به هتک حرمت کيوان مهرگان و عبد الرضا تاجيک توسط روزنامه کيهان اعتراض کردند.

متن اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رياست محترم قوه قضاييه ، آيت الله صادق لاريجانی

با سلام و احترام و عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواری سيد و سالار شهيدان حسين بن علی (ع)

همانطور که حتما مستحضر هستيد طی هفته گذشته نيروهای امنيتی وزارت اطلاعات عده ای از فعالان عرصه سياسی ، مطبوعاتی کشور از جمله آقايان عبد الرضا تاجيک و کيوان مهرگان را بازداشت کرده اند .
انعکاس اخبار اين رويداد در رسانه های داخلی و علی الخصوص روزنامه دولتی کيهان به مدير مسئولی حسين شريعتمداری بسيار بسيار تاسف بار و فراتر از حدودی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی همگان را به رعايت آن دعوت کرده است .
لذا بر خود دانستيم بنابراصل هشتم قانون اساسی که دعوت به خير ، امر به معروف و نهی از منکر را وظيفه ای همگانی و متقابل معين کرده است نکاتی را اشاره کنيم .
در خبر روزنامه کيهان در تاريخ نهم دی ماه ۱۳۸۸ صفحه دوم آمده است کيوان مهرگان از گردانندگان روزنامه زنجيره ای اعتماد و رضا تاجيک دبير سياسی برخی روزنامه های توقيف شده از اعضای گروهک آمريکايی نهضت آزادی هستند . در ادامه اين خبر رضا تاجيک را مدافع سينه چاک رژيم صهيونيستی و کيوان مهرگان را به همکاری با گروهک های تجزيه طلب در کردستان متهم کرده است .
در قرآن آيه هشتم سوره مائده آمده است " وَ لا یَجرِمَنُّکُم شَنَأنُ قَومٍ عَلی أَلَّا تَعدِلوا اعدِلُوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوَی " (دشمنی با گروهی (از مردم) به بی‌عدالتی وادارتان نکند ، عدالت ورزيد ، که به تقوی نزديک‌ تر است -) بسيار متاسف هستيم که روزنامه دولتی کيهان ، حرمت و حيثيت همکاران خود را در ساير مطبوعات قانونی کشور پايمال کرده و سرمايه های مطبوعاتی که در فضای پس از انقلاب رشد کرده اند را مدافع سينه چاک رژيم صهيونيستی و يا تجزييه طلب معرفی می کند .
در ماده يازدهم اعلاميه حقوق بشر به حق بی گناه محسوب شدن تا زمان اثبات جرم تاکيد شده و در اصل سی و ششم سی و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی نيز ، حکم به مجازات و اجراء آن را تنها از طريق دادگاه صالح و به موجب قانون تعيين کرده است و اصل را بر برائت دانسته وهيچ کس را از نظر قانون مجرم نمی شناسد ، مگر آنکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد ، حال چگونه است که روزنامه دولتی کيهان پيش از طی مراحل مقدماتی تحقيق ، کيوان مهرگان و عبد الرضا تاجيک را متهم و حکم به مجرميت انان را صادر می کند .
طبق قانون ، قوه قضاييه پشتيبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق عدالت و احيای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانين است . پرسش ما جوانان از جناب عالی که رياست اين قوه را برعهده داريد اين است که فضای افترا ، تهمت پراکنی و بازی با حيثيت و آبروی جوانان مان توسط روزنامه دولتی کيهان که مدير مسئول آن توسط مقام رهبری منصوب می شود و از بودجه عمومی و بيت المال بهره می جويد چه زمانی پايان داده می شود ؟ چه زمانی حاشيه امن مدير مسئول اين نشريه قرار است به احساس خوف تبديل شود ؟
اصل سی و نهم قانون اساسی هتک حرمت و حيثيت کسی که به حکم قانون دستگير ، بازداشت ، زندانی يا تبعيد شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات معين کرده است لذا از شما رياست محترم قوه قضاييه می خواهيم طبق اين اصل و اصل بيستم که همه افراد ملت اعم از زن و مرد را تحت حمايت قانون قرار داده است و طبق ماده هفتم اعلاميه حقوق بشر که همگان را بدون تبعيض و به طور مساوی از حمايت قانون برخوردار کرده است نسبت به اعاده حيثيت و آبروی نام بردگان دستورات و اقدامات مقتضی را مبذول فرماييد .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016