چهارشنبه 16 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی متهم اصلی کهريزک شناخته شد، الف

سرانجام پس از چند ماه بررسی دقيق، هيات ويژه مجلس برای بررسی ماجرای بازداشتگاه کهريزک عصر يکشنبه گزارش خود را نهايی و به اتفاق آرا تصويب کرد. برای تنظيم اين گزارش که امروز چهارشنبه تقديم رييس مجلس شد، بازديدهای مختلف از بازداشتگاه‌‌های نيروی انتظامی صورت گرفته و با عوامل انتظامی، بازداشت شدگان و مقامات قضايی گفتگو و مصاحبه انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش الف، گزارش هيات تحقيق و تفحص مجلس، تقصير اصلی را متوجه سعيد مرتضوی؛ دادستان سابق تهران که به دستور رييس وقت قوه قضاييه اختيار بازداشتگاه کهريزک را بر عهده داشته است، می‌داند.

قابل ذکر است که دستور اعزام بازداشت شدگان ۱۸ تيرماه ۸۸ به کهريزک را مرتضوی شخصا صادر کرده بود. در اثر رفتارهای خشونت بارماموران با بازداشت شدگان، محيط غيربهداشتی و ضرب و شتم بازداشتی‌ها به دست ماموران و زندانيان شرور تحت امرشان؛ سه جوان به اسامی مرحوم محسن روح‌الامينی، مرحوم امير جوادی‌فر و مرحوم محمد کامرانی جان باختند.

سازمان قضايی نيروهای مسلح در بيست و هفتم آذرماه در اطلاعيه ای کشته شدن سه نفر از دستگير شدگان در بازداشتگاه کهريزک را قتل عمد به دليل ضرب و جرح دانسته و از مجرم شناخته شدن ۱۲ نفر از متهمان در پرونده کهريزک خبر داده بود.

سعيد مرتضوی به درخواست دولت از قوه قضائيه به قوه مجريه منتقل و از امروز مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است.

انتظار می‌رود گزارش هيات ويژه مجلس در هفته آينده در مجلس قرائت شود. اسامی اعضای اين هيات عبارتند از: آقازاده (نماينده رشت)، اسداللهی ( تربت جام)، الهيان (تهران)، بروجردی ( بروجرد)، تجری (قصرشيرين)، جلالی (شاهرود)، رضايی (مسجدسليمان)، سروری (تهران)، سنايی (نهاوند)، عليخانی (قزوين)، کرمی(کرمان) و کرمی راد (کرمانشاه)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016