سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قرائت گزارش کميته ويژه در مجلس؛ تجری: به‌شکل کلی به کهريزک اشاره‌شده، نيازی به پی‌گيری‌های بيش‌تر نيست، ايلنا

* در اين گزارش هيچ نامی ذکر نشده است
* از روند پرونده بازداشت‌شدگان و احتمال آزادی آنان اطلاع جديدی ندارم


ايلنا: يک عضو کميته ويژه پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات از تلاش اعضای اين کميته برای قرائت گزارش نهايی آن در هفته پس از تعطيلات مجلس، خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرهاد تجری نماينده قصرشيرين در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينکه گزارش کميته ويژه آماده است، در پاسخ به سوالی که به نحوه قرائت اين گزارش و علنی يا غيرعلنی بودن آن اشاره داشت، تصريح کرد: قرائت اين گزارش حتما به شکل علنی است. چرا که در اين گزارش چيزی وجود ندارد که لازم باشد آن را به صورت غيرعلنی قرائت کنيم.
نايب‌رئيس کميسيون حقوقی و قضايی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گزارش اخير سازمان قضايی نيروهای مسلح که سه روز پيش منتشر شد، خاطرنشان کرد: اين گزارش، بسياری از مواردی را که لازم بود از سوی کميته ويژه مجلس، اطلاع‌رسانی شود بيان کرد.
به گفته وی در گزارش کميته ويژه پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، به شکل کلی به حادثه کهريزک اشاره شده است و در رابطه با تخلفات صورت گرفته در اين بازداشتگاه نيز اشاره‌هايی وجود دارد.
تجری با بيان اينکه در اين گزارش از هيچ‌کس اعم از بازداشت‌شدگان و متهمان فجايع کهريزک نامی برده نشده است، يادآور شد: از آنجايی که موارد اتهام و ذکر نام افراد در مقام تشخيص قاضی و مستلزم پيگيری قضايی است، در اين گزارش به آن اشاره نشده و هيچ نامی ذکر نشده است.
به گفته نماينده قصر شيرين در حال حاضر ديگر نيازی به پيگيری‌های بيشتر کميته ويژه نيست و دستگاه قضايی خود به شکل جدی به دنبال احقاق حقوق بازداشت‌شدگان است. بسياری از دغدغه‌هايی که اساس وجودی تشکيل کميته ويژه مجلس بود نيز رفع شده است.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اطلاع کميته ويژه مجلس از آزادی قريب‌الوقوع بازداشت‌شدگان حوادث اخير، اضافه کرد: در حال حاضر از روند پرونده بازداشت‌شدگان و احتمال آزادی آنان اطلاع جديدی ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016