یکشنبه 20 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد ليلاز، روزنامه نگار دربند از خواندن لايحه دفاعيه اش منع شد، تا آزادی روزنامه نگاران زندانی

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی - سعيد ليلاز، تحليل گر اقتصادی و روزنامه نگار دربند، از خواندن لايحه دفاعيه دادگاه تجديدنظر خود منع شد . او در وضعيت بی خبری نمی تواند در دادگاه تجديد نظر از خود دفاع عادلانه ای داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سپهرناز ابوذر پناهی، همسر سعيد ليلاز خبر می دهد که همسر روزنامه نگارش را از خواندن لايحه دفاعيه اش منع کرده اند . با نگرانی می گويد:" هفته گذشته آقای عليزاده طباطبايی وکيل همسرم در يک ملاقات حضوری با موکل خود،لايحه دفاعيه دادگاه تجديدنظر را به سعيد ليلاز داد تا او با مطالعه اين لايحه به اصلاح و تکميل آن اقدام کند تا بتواند در دادگاه تجديد نظر از خود دفاع کند. اما مسئولان زندان، لايحه دفاعيه را به او ندادند.

به گفته همسر ليلاز او در وضعيت بی خبری از لايحه دفاعيه قرار دارد و نمی تواند در دادگاه دفاع مناسب و عادلانه ای داشته باشد.

سعيد ليلاز روزنامه نگار و تحليل گر اقتصادی از جمله بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات است که روز ۲۷ خرداد ماه در منزلش بازداشت و روانه زندان اوين شد. او پس از گذراندن بيش از ۱۰۰ روز در سلول انفرادی به سلول های چند نفره منتقل شد.

دادگاه انقلاب، سعيد ليلاز را به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام، نگهداری اسناد طبقه بندی شده و ارتباط با بيگانگان به ۹ سال حبس تعزيری محکوم کرد. حکم صادره برای اين روزنامه نگار، سنگين ترين حکم صادر شده برای زندانيان مطبوعاتی اخير بوده است. دادگاه تجديدنظر اين روزنامه نگار در حالی در چند روز آينده برگزار می شود که او از لايحه دفاعيه ای که وکيلش نوشته ، بی خبر است.

ابوذر پناهی همچنين از تغيير مکانی مداوم همسرش گلايه دارد:" هر بار که به ملاقات سعيد می روم او از تغيير سلول اش خبر می دهد که به گفته سعيد ،مسئولان زندان، دليل اين تغيير را تاثير گذاری بر ساير زندانيان عنوان می کنند که البته من گمان می کنم منظور آنها از تاثير روی زندانيان ديگر اين است که سعيد ليلاز موجب روحيه دادن به ديگر زندانيان می شود و به همين خاطر مدام سلول او را در بند ۲۰۹ تغيير می دهند."

سعيد ليلاز در حال حاضر در بند ۲۰۹ در سلول چهار نفره به همراه شهاب طباطبايی يکی از اعضای جبهه مشارکت و دو زندانی سياسی ديگر نگهداری می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016