سه شنبه 22 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"انجمن پادشاهی ايران" ترور مسعود علی محمدی را تکذيب کرده و آن را "شبيه سازی سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی" خواند

خبرنامه گويا - ترور امروز صبح مسعود علی محمدی، همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است. در حالی که امروز صبح طی اطلاعيه ای با امضای "تکاوران تندر - انجمن پادشاهی ايران" مسئوليت اين ترور به عهده گرفته شد؛ پس از چند ساعت اطلاعيه ديگری از سوی "انجمن پادشاهی ايران" و در سايتی ديگر اين خبر را تکذيب و مسئول ترور اين استاد دانشگاه را سازمان اطلاعات دانست و آن را "شبيه سازی" و "توطئه جديد سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی عليه تندر و انجمن پادشاهی ايران" دانست. در اين مطلب منتشر شده در سايت "تندر" چنين آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر گزارش رسيده از سوی تکآوران انجمن پادشاهی، سازمان اطلاعات رژيم جمهوری اسلامی در حال راه اندازی تارنمای تندر-دات-نت tondar.net است که هدف آن شبيه سازی و به دام انداختن مشتاقان به پيوستن به انجمن پادشاهی ايران ميباشد. اين سايت هنوز به صورت رسمی راه نيفتاده است و قرار است چهارشنبه و يا جمعه آينده آغاز به کار کند. مديريت اين سايت در تهران است و هيچ گونه ارتباطی با انجمن پادشاهی ايران ندارد.

با شدت گرفتن مبارزات جوانان و آشکار شدن نقش «انجمن پادشاهی» در آن، اشتياق جوانان برای پيوستن به «تندر» افزايش پيدا کرده است. رژيم پس از شکست مفتضحانه خود در حذف فيزيکی مديران «تندر» و پس از آن شکست در به زير کشيدن تارنمای تندر.دات.ارگ tondar.org تنها راه را در بوجود آوردن تارنماهای مشابه با واژه هايی ترکيب شده با واژه «تندر» ميبيند که نقش اين تارنماها در درجه اول شناسايی و به دام انداختن مبارزين جوان و در درجه دوم بالا بردن آمار مخالفين «تندر» است.
اين سايتها در صورت لو رفتن و افشا شدن از سوی مبارزين، بلافاصله اقدام به فحاشی و لجن‌پراکنی نسبت به گردانندگان اصلی رسانه های انجمن پادشاهی در خارج ميکنند و وانمود ميکنند که نماينده بخشی از انجمن هستند که از بدنه آن انشعاب کرده‌اند. آخرين کوشش ناموفق رژيم تارنمای takavaran-tondar.tk بود که پس از به دست گرفتن کنترل آن از سوی رژيم به يکباره حملات شخصی را همزمان با تبليغات علنی رژيم عليه مسولين تندر در خارج بخصوص شخص جمشيد شارمهد آغاز کرد.
وجه مشترک اين تارنما ها اين است که همه مديران آن گمنام هستند و هيچ فرد حقيقی مسوليت آن را به عهده ندارد. همه اين سايتها از سوی سازمان اطلاعات در ايران هدايت ميشوند و بنا بر هم اين گزارش قرار است وبلاگ‌های قصب شده از دستگير شدگان مبارزات اخير نيز به اين دسته از «مخالفين» سايبری «تندر» بپيوندند. بنا بر سياست جديد سازمان اطلاعات، اين مهم نيست که مطالب نوشته شده و يا گفته شده منطقی باشد و يا پايه واقعی نداشته باشد، بلکه مهم بالا بردن تعداد آن است تا داوطلبين به پيوستن به انجمن را دچار وحشت و سرگيجه کنند.

سازمان اطلاعات نخستين بار اين روش را در مورد سازمانهای چپ آزمايش کرد و تا حدودی هم در زمينه شناسايی و بوجود آوردن اختلافات موفق بوده است. برای نمونه با بوجود آوردن سايت «صدای مردم» وانمود ميکرد که به «حزب توده» وابسته است و مواضع اين حزب را نمايندگی ميکند در حالی که تمام مطالب درج شده از سوی ماموران کارکشته سازمان اطلاعات تنظيم ميشد و حتی در پرسش و پاسخهای ساختگی به بحثهای اختلاف برانگيز ميپرداختند.
(به گزارشی از چريکهای فدايی خلق در هم اين زمينه توجه کنيد. http://www.iranian-fedaii.de/SMK.html)

برای مقابله با توطعه جديد کافی است که ياران به رهنمودهای امنيتی «تندر» توجه کنند:
۱- تارنما های گوناگون را تنها با فيلترشکن بازديد کنيد. حتی اگر آن سايت فيلتر نشده باشد.

۲- چنانچه از ايران تماس ميگيريد به هيچ وجه اطلاعات خصوصی از طريق ايميل به ـ هيچ کس ـ ندهيد. اين امر در مورد يارانی که با ايميل های tondar.org تماس ميگيرند نيز صدق ميکند. اصولا هيچ يک از هموندان «انجمن پادشاهی» اجازه پرسش اطلاعات خصوصی مانند آدرس منزل، شماره تلفن، عکس و هرگونه اطلاعاتی که منجر به کشف هويت فرد در ايران ميشود را ندارند و سرپيچی از اين دستور دليل اخراج وی از انجمن ميشود. اجازه پرسش اطلاعات خصوصی تنها در اختيار سه نفر در خارج، آقايان جمشيد شارمهد و ايمان عافار و بانو دردانه فولادوند ميباشد.

۳- در انتخاب سيستم تماس با ايميل از يکی از روشهای زير استفاده کنيد:
الف - پست الکترونيکی خود را به gmail تغيير دهيد. در بخش تنظيمات آن گزينه Always use HTTPS را فعال کنيد. با اين کار جی ميل را وادار ميکنيد که نه تنها هنگام ورود به سيستم بلکه تمام مراودات شما بر بستر ssl يا به عبارت ديگر https (پرتکل امن) صورت پذيرد. در تمام مدت مراوده توجه کنيد که پروتکل آدرس اينترنتی از https به http تبديل نشود. در بعضی از استانها لازم ميباشد که به جای استفاده از آدرس gmail.com از آدرس https://mail.google.com بهره بگيريد. با اين کار سيستم از هم آن نخست وارد ارتباط امن ميشود.
ب- چنانچه امکان دسترسی به «جی ميل» و سرويسی مانند آن که https را پشتيبانی بکند نداريد (مانند yahoo که تنها هنگام دادن مشخصات و ورود به سيستم از https استفاده ميکند و بقيه زمان از http) پيش از ورود به سيستم ايميل، يکی از پراکسی-فيلترشکن هايی که ارتباط آنها با پروتکل https انجام ميشود را راه بيندازيد و سايت ايميل خود را (مانند yahoo.com ويا hotmail.com) همآنند يک سايت فيلتر شده باز کنيد. لازم به يادآوری است که هر روز آدرس تعدادی از اين پراکسی ها به همراه «پيک خبری تندر» فرستاده ميشود.
ج- برای فرستادن ايميل از يک کافی نت آشنااستفاده کنيد. آشنا برای اينکه خاطر جمع باشيد که در کامپيوترهای اين کافی نت سيستم های «تروجان» و يا «کی لوگر» (که فشار دکمه ها را ثبت ميکند) نسب نشده باشد. از اين شيوه زمانی استفاده کنيد که تنها مايل هستيد خبری را فوری به دست ما برسانيد بدون اينکه هويت شما لو برود. اما همچنان از دادن اطلاعات خصوصی که منجر به شناخت شما ميشود خودداری کنيد.

برای فرستادن اطلاعات محرمانه بدون توجه به شيوه ارسال، متن شما بايد حتما رمزبندی شده باشد. برای اين کار به سند مربوطه مراجعه کنيد.

۴- به سايت هايی که به اسم يکی از گروههای مبارز خود را معرفی ميکنند و هيج شخصيت حقيقی آن را نمايندگی نميکند به هيچ وجه اعتماد نکنيد. برای اين کار به بخش ارتباطات آن مراجعه کنيد و چنانچه در آنجا علاوه بر آدرس پستی و تلفن، اسم شخص رابط را نديدد بلافاصله به ما گزارش کنيد.

۵- سايتهايی که در ارتباط با «انجمن پادشاهی» هستند از سوی هم اين تارنما به ياران معرفی ميشوند.

پاينده ايران، برقرار آيين ريشه‌ای و کوبنده تندر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016