سه شنبه 22 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين اخبار از ترور مسعود علی محمدی به نقل از ايسنا

رامين مهمان‌پرست ترور ناجوانمردانه دکتر مسعود علی محمدی انديشمند هسته‌يی که توسط عوامل صهيونيستی و مزدوران آمريکا انجام گرفت را يک رويکرد ضد انسانی و مغاير با کليه هنجارهای بين المللی دانسته و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ايسنا، سخنگوی وزارت خارجه افزود:« در تحقيقات اوليه علائمی از خباثت‌های مثلث رژيم صهيونيستی، آمريکا و عوامل اجير شده آن در ايران در اين رخداد تروريستی قابل رويت است.»

وی افزود:« اين گونه اقدامات تروريستی و حذف ظاهری دانشمندان اتمی کشورها به طور قطع فرآيند علمی و تکنولوژی را مانع نشده، بلکه آن را سرعت خواهد بخشيد و نسل‌های جوان و پر استعداد ايرانی نخواهند گذاشت شعله فروزان شکوفايی و رشد علمی تمدن ايرانيان تضعيف شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روابط عمومی دانشگاه تهران نيز درپی وقوع انفجاری که به شهادت دکتر مسعود علی‌محمدی عضو هيات علمی اين دانشگاه منجر شد، پيام تسليتی صادر کرد.

به گزارش ايسنا، دراطلاعيه روابط عمومی دانشگاه تهران ضمن تسليت شهادت مظلومانه استاد فرهيخته و نخبه علمی دانشگاه تهران - دکتر مسعود علی‌محمدی- به جامعه علمی کشور آمده است:« دشمنان اسلام و انقلاب بدانند که شجره طيبه انقلاب اسلامی ايران با اين خون‌ها روز به روز تنومندتر و پرثمرتر می گردد.»

وزارت علوم، ‌تحقيقات و فن‌آوری نيز با صدور اطلاعيه ای ضمن ابراز تأسف از حادثه مشکوک انفجار قيطريه، شهادت استاد برجسته و فرهيخته فيزيک نظری دانشگاه تهران را به خانواده دکتر مسعود علی محمدی و جامعه دانشگاهی تسليت گفت.

وزارت علوم در اين اطلاعيه همچنين خواستار رسيدگی، پيگيری سريع و دقيق مراجع امنيتی و قضايی به حادثه مشکوک انفجار صبح امروز شده و تأکيد کرده است:« اين اقدامات مشکوک خللی در روند رشد توسعه علمی کشور نخواهد داشت و نهضت علمی جامعه دانشگاهی با اقتدار بيشتر پيش خواهد رفت.»

در همين ارتباط سرپرست امنيتی استانداری تهران نيز از بررسی علل انفجار صورت گرفته اخير در قيطريه خبر داد.

صفرعلی براتلو در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر دست داشتن منافقين در اين اتفاق نيز گفت: اين يکی از احتمالات است، ولی فعلا چيزی قطعی نيست و درحال حاضر درحال بررسی بيشتر اين موضوع هستيم.

وی با بيان اين‌که " اين فرد استاد دانشگاه بود و ۵۰ سال سن داشت " در توضيح بيشتری اظهارکرد: اين فرد موقع خارج شدن از خانه ماشينش را روی پل پارک می‌کند، از ماشين پياده می‌شود، وقتی بار دوم می‌خواسته سوار ماشين شود، بر اثر انفجار موتوری که در آن‌جا بوده، هم خودش و هم ماشينش دچار آسيب می‌شوند.

وی ادامه داد: ماشين ديگری نيز در اين حادثه صدمه ديده و شيشه‌های برخی خانه‌های اطراف نيز شکسته، ولی کسی زخمی نشده است و تنها فرد کشته شده اين استاد دانشگاه است.

سرپرست امنيتی استانداری تهران بار ديگر تاکيد کرد که تحقيقات در مورد اين مساله همچنان ادامه دارد.

براتلو در ساعات اوليه انتشار اين خبر نيز با تاييد وقوع انفجار در ساعت ۳۰ : ۷ صبح سه‌شنبه در منطقه قيطريه تهران اظهار کرد که احتمال می‌دهد اين انفجار با کنترل از راه دور انجام شده باشد و گفت: تا آن‌جا که اطلاع داريم اين فرد استاد دانشگاه تهران بوده ولی تحقيقات در اين مورد ادامه دارد.

از سوی ديگر مرکز مديريت حوادث و فوريت‌های پزشکی (اورژانس) درباره جزييات اين حادثه به ايسنا خبرداد که انفجار صبح امروز(سه‌شنبه) در قيطريه که موجب شهادت دکتر مسعود علی محمدی عضو هيات علمی دانشگاه تهران شد، مجروحی در پی نداشت.

اين مرکزاعلام کرد:« وقوع يک فقره انفجار در ساعت ۷:۳۳ صبح امروز به اورژانس گزارش شد که دو دستگاه آمبولانس به محل مورد نظر در خيابان «سهيل» واقع در خيابان «شريعتی» اعزام شدند.

امدادگران اورژانس پس از حضور در محل مشاهده کردند که بر اثر اين انفجار، دو نفر دچار شوک شده‌ بودند، اما برای اين افراد نيازی به انجام اقدامات درمانی و يا انتقال به بيمارستان نبود.»

صبح روز سه‌شنبه دادستان تهران نيز با تاييد وقوع انفجار در منطقه قيطريه و کشته شدن يک استاد دانشگاه بر اثر اين انفجار گفت: تا اين لحظه مظنونی در اين رابطه دستگير نشده است.

عباس جعفری دولت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا، اظهار کرد: صبح امروز -سه‌شنبه- يک استاد دانشگاه که قصد سوار شدن به خودرويش را داشته با انفجار موتور مجاور خودرواش کشته شده است.

وی گفت: مسعود علی محمدی، استاد در زمينه انرژی هسته‌ای است و تاکنون عوامل اين انفجار يا مظنونی در اين رابطه دستگير نشده است.

دادستان تهران افزود: بازپرس از محل بازديد کرده و دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرده است و تحقيقات به منظور دستگيری عامل اين انفجار و علت و انگيزه آن در دادسرای جنايی آغاز شده است.

همچنين قاضی فخرالدين جعفرزاده،معاون دادستان تهران، نيز از آغاز بررسی‌های قضايی برای پيگيری کشته شدن اين استاد دانشگاه خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا، تصريح کرد: زمانی که خبر انفجار منتهی به مرگ مسعود علی محمدی استاد دانشگاه تهران به بازپرس کشيک قتل اطلاع داده شد، بلافاصله بازپرس جنايی با حضور در صحنه، تحقيقات خود را آغاز کرد.

وی افزود: در بررسی‌های ابتدايی مشخص شد که اين استاد دانشگاه سوار بر خودروی خود درحال خروج از پارکينگ منزلش واقع در محله پل رومی بر اثر انفجار يک دستگاه موتورسيکلت کشته شده است.

سرپرست دادسرای امور جنايی تهران خاطرنشان کرد: به احتمال زياد بمبی که به اين موتورسيکلت در مقابل خانه آقای علی محمدی بسته شده بوده به وسيله ريموت از راه دور کنترل و منفجر شده است.

معاون دادستان تهران از پيگيری‌های قضايی و امنيتی برای شناسايی و بازداشت عامل يا عاملان اين بمب گذاری خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016