سه شنبه 22 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برای پيشبرد مقاصد شوم مافيای نظامی- امنيتی به ترور متوسل شد! علی کشتگر

علی کشتگر
با توجه به پيشينه نيروهای تندروی نظامی – امنيتی در ترورها و بمب گذاری های گذشته و نسبت دادن آن به مخالفان تندروی نظام، ترور امروز نيز به احتمال قريب به يقين توسط همين جريانات افراطی صورت گرفته است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ادامه فضای اعتراضی کشور و رشد اعتراضات مردم عليه کودتای انتخاباتی به رغم سرکوبهای خونين، سياست تندروترين جريان حاکم را در صحن رژيم به شدت زير سئوال برده است. اين جريان افراطی که اخيرا خواستار به اجرا گذاشتن پروژه ، اعدام زندانيان سياسی و دستگيری چهره شاخص جنبش سبز بود، در روزهای گذشته احساس کرده است که موازنه نيرو در درون طيف حاکم اصول گرا به زيان آن در حال چرخش است. از همين رو برای تغيير فضای سياسی حاکميت در جهت مقاصد خود به تنها حربه ای که در آن تخصص دارد و بارها در گذشته آن را به کار گرفته متوسل شده است.

انشاء اطلاعيه ای که به امضای " تکاوران انجمن پادشاهی ايران" منتشر شده نيز خود به باور من دليل ديگری بر دست داشتن جريان نظامی- امنيتی در اين جنايت تروريستی است.

تاکيد اين اطلاعيه جعلی بر واژه "مسلمان" و تلاش برای وانمود کردن دشمنی عوامل ترور با اسلام و مسلمانی نيز همچون بمب گذاری گذشته درحرم امام هشتم شيعيان به منظور تحريک روحانيون و دين باوران بی خبر و تحريک احساسات آنها صورت گرفته است.

برخلاف ادعای رسانه های وابسته به مافيای نظامی- امنيتی، مسعود عليمحدی نه فقط طرفدار احمدی نژاد نبوده بلکه برعکس با توجه به اعلاميه پشتيبانی دانشگاهيان از ميرحسين موسوی که او يکی از امضاء کنندگان آن بوده، مخالفت اين استاد فقيد دانشگاه با ستاد کودتا محرز است.

با توجه به پيشينه نيروهای تندروی نظامی – امنيتی در ترورها و بمب گذاری های گذشته و نسبت دادن آن به مخالفان تندروی نظام، ترور امروز نيز به احتمال قريب به يقين توسط همين جريانات افراطی صورت گرفته است. نمونه هايی مثل بمب گذاری در حرم امام هشتم شيعيان، ترور رهبران کليسای مسيحيان و دهها مورد در گذشته به دست مافيای نظامی و امنيتی و برای مقاصد شوم اين جريانات به مرحله اجرا گذاشته شده اند. پس از انتخابات اخير و گسترش اعتراضات مردم همين نيروها اعلام کردند که در مقبره امام بمب گذاری شده است، اما خبری به اين اهميت را خودشان به هر دليل درز گرفتند.

بايد گفت اگر نظاميان و امنيتی های زير نظارت خامنه ای بدون اطلاع و اجازه وی به اين جنايات دست می زنند او بايد قبول کند که خود از "شاه سلطان حسين" هم بی لياقت تر است.

علی کشتگر
سه شنبه ۲۲ دی ماه ۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016