سه شنبه 22 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قرار بازداشت منصوره شجاعی و نوشين عبادی تمديد شد، منصوره شجاعی ممنوع الملاقات است، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: نسرين ستوده، وکيل منصوره شجاعی و نوشين عبادی، امروز ۲۲ دی ماه، با مراجعه مجدد به دادگاه انقلاب، خبر از رد درخواست منصوره شجاعی و نوشين عبادی مبنی بر تبديل قرار بازداشت آنان را داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرين ستوده گفت که امروز نيز برای پيگيری پرونده منصوره شجاعی و ديگر موکلان ام به دادگاه انقلاب مراجعه کردم. در آنجا متوجه شدم که منصوره شجاعی و نوشين عبادی در زندان اوين به قرار بازداشت شان اعتراض کرده و درخواست تبديل قرار بازداشت شان را کرده اند که اين درخواست به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارسال شده بود و قاضی پرونده درخواست آنان را رد کرده و قرار بازداشت آنان را به دليل آن که هنوز بازجويی های اين دو به پايان نرسيده است برای يک ماه ديگر تمديد کرده و به بازپرسی برگردانده بودند.

روز گذشته، ۲۱ دی ماه، نيز همسر منصوره شجاعی با مراجعه به دادسرای اوين، پاسخی دريافت نکرد. فرهاد داودی گفت: وقتی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بودم گفته بودند که چون بازپرس ها و قاضی ها در اوين هستند به دادسرای اوين مراجعه کنم، برای همين به دادسرای اوين مراجعه کردم اما آنجا نيز به من گفتند که پرونده های امنيتی به ما ارتباطی پيدا نمی کند و بايد صبر کنيم تا خود بازپرس به ما اطلاعی بدهد.

فرهاد داودی در دادسرای اوين تقاضای ملاقات با همسرش را کرده است، اما در آنجا به وی گفتند که او ممنوع الملاقات است.

منصوره شجاعی، پژوهشگر حوزه زنان، فعال حقوق زنان و از اعضای اوليه کمپين يک ميليون امضاء است که او را نيمه شب ۷ دی ماه در خانه شخصی اش بازداشت کردند و از آن زمان تاکنون خانواده وی نتوانستند با او ملاقاتی داشته باشند. از هفته گذشته هم تاکنون وی هيچ تماسی با خانواده نداشته است.

نوشين عبادی، خواهر شيرين عبادی نيز در ۷ دی ماه دستگير شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016