چهارشنبه 23 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل مؤتلفه: قوه قضاييه يک بار برای هميشه موضوع اتهامات خانواده هاشمی را بررسی کند، فارس

خبرگزاری فارس: دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: قوه قضاييه بايد يک بار و برای هميشه با بررسی موضوع اتهامات خانواده هاشمی همه چيز را روشن کند چرا که ماندن استخوان لای زخم به هيچ وجه به نفع انقلاب نيست.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدنبی حبيبی سه‌شنبه شب در جلسه هم‌انديشی حزب مؤتلفه اسلامی در همدان در پاسخ به سئوال يکی از حضار مبنی بر اين که رئيس جمهور در جريان انتخابات با متهم کردن برخی اشخاص در جامعه اسلامی مرتکب جرمی شده‌اند که بايد به آن رسيدگی شود، اظهار داشت: متهم کردن افراد به برخی اتهامات تا زمانی که به اثبات نرسيده باشد، از سوی متهم‌شوندگان قابل اعتراض است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: رهبر معظم انقلاب نيز در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ خرداد سال جاری به آن قسمت از سخنان رئيس جمهور مبنی بر فساد اقتصادی شخص هاشمی اعتراض کردند و تشکيلات حزب مؤتلفه نيز در حد توان اين کار را انجام داد.
دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصريح کرد: اين اتهامات تا زمانی که در يک کميته قضايی برای آن حکمی صادر نشود قابل قبول نيست.
وی ادامه داد: البته کسانی که در اين مناظره متهم شدند در صورت شکايت رسمی به يک مرجع قضايی، می‌توانند در راستای اعاده حيثيت برآيند.
حبيبی ابراز داشت: ما به عنوان يک پيشنهاد طی مکاتبه‌ای به هاشمی رفسنجانی، خواستار بررسی حقوقی اتهام وارده از سوی احمدی‌نژاد به خانواده وی شديم که متوجه شديم چند نفر از فرزندان وی و همچنين ناطق نوری اعلام آمادگی کرده‌اند که مرجع قضايی می‌تواند در خصوص وضعيت مالی آنها بررسی‌های لازم را داشته باشند.
وی عنوان داشت: به نظر می‌رسد قوه قضاييه بايد يک بار برای هميشه با بررسی اين موضوع همه چيز را روشن کند چرا که ماندن استخوان لای زخم به هيچ وجه به نفع انقلاب نيست.
دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی قضاوت را امری بسيار سخت خواند و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بايد ابتدا همه چيز در محکمه اثبات و بعد در مورد آن در هر کوی و برزن صحبت شود.
وی ابراز داشت: البته اقدامات برخی اعضای خانواده هاشمی در مسائل سياسی کشور چه در دوم خرداد و چه در بحث‌های اخير بر کسی پوشيده نيست و دلايل و مدارک کافی در اين خصوص وجود دارد که اين مبحث جدای از مباحث مالی است.
حبيبی در پاسخ به سئوال ديگری مبنی بر عدم سازگاری اسلاميت و جمهوريت به دليل مادی بودن يکی و معنوی بودن ديگری با رد اين استدلال تصريح کرد: تلفيق اين دو در طول حيات ۳۰ ساله انقلاب اسلامی و ماندگاری آن نشان از سازگاری قوی اين دو دارد.
وی در پايان جمهوری اسلامی را الگويی برای ديگر کشورهای جهان خواند و اظهار داشت: نحوه مديريت در ايران اسلامی اثبات کرده که با قرار گرفتن رأی مردم و همچنين حکم الهی در جای خود می‌توان کشور را به خوبی اداره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016