سه شنبه 29 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی‌رفسنجانی: نيازمند تفکر اعتدالی هستيم، افراط و تفريط مهم‌ترين مشکل کشور است، ايسنا

ـ مناظرات مستدل و اظهارات رسانه‌ای از برخوردهای خيابانی موثرتر است

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اعتدال و سعه‌صدر در همه امور را اصلی‌ترين نياز کشور در شرايط فعلی عنوان و تاکيد کرد: افراط و تفريط مهم‌ترين مشکل کشور است و دلسوزان اسلام، انقلاب و نظام بايد برای آن چاره‌انديشی کنند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح روز سه‌شنبه در ديدار جمعی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها اقتصاد، سياست در بعد داخلی و خارجی و فرهنگ را نيازمند تفکر اعتدالی عنوان کرد و گفت: رجوع به انديشه‌های اسلامی و سخن قرآن و همچنين سيره پيامبر(ص) می‌تواند اهميت انديشه و عمل اعتدالی را مشخص کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی حل مسائل موجود کشور و ايجاد آرامش را با ‌ادامه حرکات افراطی از افراطی‌های دو طرف و عدم مراعات قانون و هتاکی‌ها ميسر ندانست و تاکيد کرد:‌ برای اداره امور نياز به رضايت و اعتماد مردم داريم و اين خواست اسلام است و همه بايد در اين مسير حرکت کنيم.

وی در پاسخ به پرسش حاضران درباره شيوه حل مسائل فعلی تاکيد کرد: رجوع به سخنان اخير مقام معظم رهبری در حاکميت قانون و پرهيز از اعمال خودسرانه و همچنين کمک به ايشان توسط همه نيروهای سياسی و اصيل انقلاب که به اسلام، نظام و قانون پايبند هستند، می‌تواند حل موضوع را به همراه داشته باشد و اقدامات نظير انجام مناظرات مستدل و اظهارات رسانه‌ای به جای برخوردهای خيابانی می‌تواند اين مسير را هموار کند.

در ابتدای اين ديدار علی‌محمد حاضری، حجت‌الاسلام و المسلمين رهامی، جعفر توفيقی، نجفقلی حبيبی، ظريفيان، درويش، افتخاری و حسينی به اختصار درباره شرايط فعلی کشور و ضرورت اتخاذ راه‌حل برای آن مطالبی را بيان کردند.

ايفای نقش پررنگ توسط نسل اول انقلاب در حل مشکلات کشور، احساس نگرانی از روندهای موجود در حل بحران، لزوم احترام به جايگاه مرجعيت، توجه به خواسته‌های اصلی مردم، توجه به نخبگان جامعه، توجه به عنصر زمان در ارائه راه‌حل‌ها، لزوم استقلال فکری و عملی دانشگاه‌ها، چاره‌انديشی در خصوص موج مهاجرت‌ مغزها، توجه به قانون اساسی توسط مجريان مهمترين موضوعاتی بود که در مطالب سخنرانان بر آن تاکيد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016