چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعيين تکليف رياست و اموال دانشگاه آزاد، پايان اصلاح اساسنامه دانشگاه، مهر

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از پايان اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در جلسه سه شنبه شب اين شورا خبر داد و گفت: همه موارد مربوط به دانشگاه آزاد چه در بخش مالکيت اموال و چه ترکيب هيئت امنا و همچنين هيئت امناهای استانی را تصويب کرد.
دکتر منصور کبگانيان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مصوبات شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد به طور کامل تمام شد و همه موارد مربوط به دانشگاه آزاد چه در بخش مالکيت اموال و چه ترکيب هيئت امنا و همچنين هيئت امناهای استانها به تصويب رسيد و همه موارد به صورت شفاف در اساسنامه درج شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: بنابراين همه شبهات و نگرانی های موجود در زمينه دانشگاه آزاد در اين اساسنامه به طور کامل درج شد که مراجع قانونی از اين پس می توانند بر اساس اين اساسنامه اقدامات دقيق و لازم را انجام دهند.

کبگانيان در پاسخ به اين سئوال که آيا دانشگاه آزاد می تواند به پروسه وقف اموال خود همچنان ادامه دهد، گفت: بر اساس اساسنامه اموال دانشگاه آزاد نه متعلق به دولت است و نه شخص خاص يا بخش خصوصی، بلکه اين اموال عمومی است. حال از نظر شرعی، فقهی و حقوقی مسئولان و متحصصان امر می توانند در زمينه اموال دانشگاه آزاد تصميمگيری کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسش ديگر مهر در زمينه ادامه فعاليت جاسبی در رياست دانشگاه آزاد تا چهار سال آينده به عنوان اولين دوره چهارساله رياست دانشگاه آزاد بر اساس اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به مهر گفت: به محض ابلاغ اساسنامه، اين اساسنامه لازم الاجرا است و هيئت مورد نظر در دانشگاه آزاد اسلامی بايد رئيس پيشنهادی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند تا در زمينه شخص معرفی شده توسط دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصميمگيری شود.

وی همچنين در زمينه ساير مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در شب گذشته گفت: بحث تحول در نظام آموزشی به خصوص آموزش و پرورش مطرح شد و موضوع تحول در نظام آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد جلسه آينده شورای عالی آموزش و پرورش طرح همه جانبه خود را ارائه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016