جمعه 2 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصطفی تاج زاده در ملاقات با خانواده: عقلا از گفتگوی سران دو جناح استقبال می کنند، نوروز

سيدمصطفی تاجزاده در ملاقات روز سه شنبه با خانواده خود درباره مناظره های تلويزيونی که اخيرا برگزار شده است، گفت: هرچند که افراد خاص به مناظره ها دعوت می شوند، اما با اين وجود برگزاری اين مناظره ها اقدام مثبتی است و مناسب است که تداوم يابد و به گفتگوی نمايندگان واقعی دوجناح و در همه زمينه ها تبديل شود.

به گزارش نوروز، عضو ارشد جبهه مشارکت ايران اسلامی همچنين گفت: هفت ماه پيش و در دو هفته اول بازداشت، به صورت مکتوب پيشنهاد کردم که برای ايجاد آرامش، زمينه گفتگو را فراهم کنند و توضيح دادم که صداوسيما می تواند با برگزاری مناظره ها و گفتگوهای آزاد و سازنده و با حضور نمايندگان دو جناح زمينه بازگشت اعتماد به جامعه، آرام شدن فضا و جلوگيری از انجام فعاليت های خلاف احتمالی را فراهم کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين آزاده دربند افزود: بعداً مطلع شديم که سايرين هم پيشنهادهای مشابهی به آقايان داده اند و بخصوص آقای امين زاده دوبار به تفصيل طرحی برای ايجاد زمينه گفتگوی سالم ميان دو جناح را در سلول نوشته و به کارشناسان داده بود. کاش همان زمان به اين دلسوزی ها توجه می کردند و به جای تشديد فضای امنيتی، زمينه بحث و نقد سالم را با حضور نمايندگان دو جناح فراهم می کردند.

معاون سياسی وزير کشور دولت اصلاحات درباره موضعگيری حسين شريعتمداری نيز گفت: موضع آقای حسين شريعتمداری و کيهان هم قابل ملاحظه است. او پس از شرکت در مناظره، در موضعی غيراخلاقی پرچمدار مخالفت با مناظره ها شده و همراه با خشونت طلبان تلاش می کند که مانع تداوم اين برنامه شود.

به گزارش نوروز، فخرالسادات محتشمی پور، همسر تاجزاده نيز درباره آخرين وضعيت اين فعال سياسی دربند گفت: ايشان در حال حاضر با آقايان امين زاده، ميردامادی، عرب سرخی، نبوی و تاجبخش در يک سلول نگه داری می شوند.

وی همچنين درباره وضعيت سلامت همسرش افزود: به نظر می رسد تداوم حضور ايشان در زندان و عدم دسترسی به امکانات درمانی برای بيماری هايی که داشته اند کم کم در هرحال بروز است و نگرانی از تشديد بيماری ها چون ديسک و آرتروز و نقرس وجود دارد.

محتشمی پور حضور همسرش در زندان را بی معنا دانست و اظهار اميدواری کرد اگر دادگاه احمد جنتی به هر دليلی تشکيل نمی شود، تاجزاده نيز بيش از اين از حقوق انسانی و قانونی خود محروم نماند.

مصطفی تاجزاده حضور خود در دادگاه را منوط به رسيدگی به شکايت وی از احمد جنتی که ۱۰ سال قبل صورت گرفته ، دانسته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016