پنجشنبه 1 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه جواد اطاعت: آقای ضرغامی! چرا اين همه دروغ؟ هم ميهن

جواد اطاعت، نماينده مجلس ششم که در برنامه «رو به فردا» و در مناظره با زاکانی نماينده حامی احمدی نژاد به انتقاد از عملکرد دولت پرداخت، در نامه ای سرگشاده به عزت الله ضرغامی نسبت به فضا سازی رسانه ای و دروغ پراکنی عليه خود در صدا و سيما پس از اين مناظره اعتراض کرد.

متن کامل اين نامه را به نقل از سايت شخصی جواد اطاعت بخوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی
جناب آقای مهندس ضرغامی
رئيس محترم صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران

با سلام، همانگونه که مستحضريد اينجانب در روز پنج شنبه مورخه ۲۴/۱۰/۸۸ به دعوت برنامه رو به فردا (شبکه ۳) در گفتگويی با حضور آقای دکتر زاکانی پيرامون مسائل اخير در صدا و سيما حضور يافتم. در اين برنامه حدود چهل دقيقه (کمتر يا بيشتر) به ايراد مطالبی پرداختم، از اين مطالب يک مثال در مورد افتتاح طرح نيمه تمام قطار اصفهان-شيراز زدم و در پاسخ به سوال مجری محترم در خصوص تاييد و رد صلاحيت در انتخابات مجلس هفتم و همچنين عملکرد عمرانی دولت در شهرستان داراب حدود کمتر از دو دقيقه پاسخی ارائه دادم (۵ درصد زمان گفتگوی اينجانب).

اين در حالی است که صدا و سيمای استان فارس در ساعات پر بيننده در پاسخ به آن دو دقيقه، مطالب سراسر کذب، انحرافی، بی ارتباط با مطالب مطرح شده اينجانب را در موارد مختلف و متعددی ضبط و پخش نمود.

حال اگر می خواهيد بر خلاف مطالب مطرح شده در روزنامه جام جم (۲۶/۱۰/۸۸) که مربوط به سازمان تحت مديريت جنابعالی است در خصوص علت عدم حضور اصلاح طلبان بدانيد چرا اصلاح طلبان به صدا و سيما نمی آيند و چرا اعلام کردم با اکراه به اين برنامه آمدم و چرا بخش عظيمی از ملت ايران به جای مراجعه به صدا و سيمای جمهوری اسلامی به رسانه های خارجی چون بی بی سی، راديو فردا و صدای آمريکا و... مراجعه می کنند، واقعا اگر می خواهيد ازاجرای عدالت در اين رسانه که از پول بيت المال تغذيه می کند اطلاع بيشتری پيدا کنيد، مطالب ذيل را مطالعه و جدا برای ترميم عدم اعتماد مردم به آن رسانه، گزارشی از اين مطالب که مستندات آن خوشبختانه در صدا و سيما موجود است برای تنوير افکار عمومی پخش نماييد تا تکليف صداقت و سلامت نفس با دروغ، هياهو و مطالب خلاف واقع روشن شود و اينجانب به عنوان ذينفع و ملت ايران بدانيم که هنوز هم می توان به آن رسانه اعتماد کرد، مطالب آنرا شنيد و بدان اميد داشت.

*الف- قبل از گزارش عملکرد صدا و سيمای فارس لازم به ذکر است آنگونه که من شنيدم در تاريخ ۲۷/۱۰/۸۸ سيمای جمهوری اسلامی تحت عنوان تبليغ برنامه رو به فردا جمله ای از صحبت های اينجانب را گزينش و پخش کرد (( که من انتخابات را تاييد و در مصاحبه ای آن را بيان کرده ام)) اين در حالی است که اين جمله مربوط به انتخابات سال ۱۳۸۴ (رياست جمهوری نهم) بود و نه انتخابات خرداد ۱۳۸۸. انتشار اين دروغ عملی غير اخلاقی، قبيح و دور از شان آن رسانه است. (به مطالب پخش شده از سيمای جمهوری اسلامی در روز ۲۷/۱۰/۸۸ مراجعه فرماييد).

*ب- در مورد قطار اصفهان- شيراز اشاره کردم که در آستانه انتخابات رياست جمهوری دهم (خرداد ۸۸) اين طرح بصورت ناتمام افتتاح شد. ريل های راه آهن در مبادی ورودی به شهر شيراز بجای ساختن پل، از طريق پر کردن رودخانه با خاک به ايستگاه ناتمام شيراز متصل گرديد و فقط از اين ايستگاه بصورت نمايشی تعدادی مسافر را بمنظور شرکت در مراسم ارتحال امام سوار نمودند و صدا و سيما نيز در آن زمان گزارشی از اين افتتاحيه را پخش نمود. پس از آن يک قطار باری از ريل خارج و بطور کلی حمل مسافر و يا بار از ايستگاه شيراز متوقف گرديد.

در حالی اين واقعيت تلخ را مطرح کردم که آقای رضازاده استاندار سابق فارس با مغلطه کاری و طرح مطالب کذب، گزارش مفصلی از صدا و سيمای فارس را به مردم استان ارائه دادند و اينجانب را متهم به دروغگويی کردند. خوشبختانه چندی پيش سيمای جمهوری اسلامی در يک بخش خبری خود گزارشی از عدم اتمام اين پروژه، پل های نيمه ساخته، ريل های خارج شده از خط و ... را پخش نمود، که جنابعالی را به آرشيو سيمای جمهوری اسلامی ارجاع می دهم. مضافا اينکه نماينده محترم شيراز آقای مهندس دستغيب به اين افتتاح اعتراض نمودند، مطبوعات و رسانه های اينترنتی تصاوير تاسف باری از اين واقعه را در همان روزها منعکس کردند و همه مردم شيراز از عدم اتمام اين پروژه اطلاع دارند واخيرا معاون عمرانی استانداری درخواست بودجه برای تکميل اين طرح ناتمام را مطرح کرده است.

*ج- مطالب سراسر کذب مطرح شده در صدا و سيمای فارس از جانب فرماندار زرين دشت نيز جالب است که توجه جنابعالی را به آن جلب می کنم.

*۱- در پاسخ مجری محترم که آيا شما در انتخابات مجلس هفتم رد صلاحيت شديد؟ پاسخ اينجانب مثبت بود و همانگونه که ميدانيد من به همراه بيش از هشتاد نفر از نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم برای انتخابات مجلس هفتم رد صلاحيت شدم و از گردونه رقابت ها حذف گرديدم، اين در حالی است که هم در سيمای فارس و هم در صدای فارس، فرماندار کنونی شهرستان زرين دشت اعلام داشته اند که اطاعت دراين مورد دروغ گفته و ايشان تاييد صلاحيت شده اند؛ اما رای نياورده است؟!!

*۲- فرماندار زرين دشت دراين گزارش دروغ در صدا و سيمای فارس اعلام کرده اند که آغاز عمليات اجرايی ساخت بيمارستان حاجی آباد فارس در سال ۱۳۸۴ و با روی کار آمدن دولت اصولگرا انجام گرفته است. دراين خصوص نظر جنابعالی را به صفحه ۳ پيوست لايحه بودجه سال ۱۳۸۱ کشور، رديف ۳۰۳۰۳۵۰۶ که سال آغاز عمليات اجرايی را ۱۳۸۱ اعلام کرده و رديف ۳۰۳۰۳۵۰۶ پيوست شماره يک لايحه بودجه ۱۳۸۲ در صفحه ۲۲ و همچنين پيوست شماره يک بودجه ۱۳۸۳ کل کشور در صفحه ۲۵ رديف ۳۰۳۰۳۵۰۶ که برای تکميل طرح و اتمام آن در سال ۱۳۸۴ در مجلس تصويب شده است را جلب می کنم. همانگونه که در اسناد بودجه پيداست در دوره سه ساله نمايندگی اينجانب بصورت متوالی اين پروژه اعتبار دريافت داشته و در دوره اينجانب و با حضور اينجانب، مقامات بهداشت و درمان استان فارس، مسئولان محلی و تعدادی از اهالی حاجی آباد، پس از تجهيز کارگاه، عمليات اجرايی اين طرح آغاز و می بايست در سال ۱۳۸۴ به اتمام برسد که متاسفانه با چهار سال تاخير هنوز افتتاح نشده است. (علاوه بر سند لايحه بودجه، آرشيو سيمای فارس نيز گواه و مستند خوبی است که می توانيد مراسم آغاز بکار عمليات اجرايی را ملاحظه بفرماييد).

*۳- فرماندار زرين دشت در سيمای فارس به دروغ اعلام داشته که دردوره نمايندگی آقای اطاعت، زمانيکه در بخش ايزدخواست زلزله آمده بود برای گرفتن اقلام مورد نياز مردم به فرمانداری زرين دشت مراجعه کردم، آقای اطاعت در پاسخ به من گفته اند دموکراسی چرت است و چون شما با دولت اصلاحات هماهنگ نيستيد ما به شما کمکی نمی کنيم؟! در پاسخ به اين دروغ بايد بگويم که نظر اينجانب در مورد دموکراسی در کتاب ها، مقالات و مصاحبه های متعدد منعکس شده است. در ثانی ايشان در آن مقطع عضو شورای شهر حاجی آباد بود و در بخش ايزد خواست ( شهر پير، دهنو، دره شور) و دبيران زلزله آمده بود و ايشان مسئوليتی در توزيع اقلام ارسالی برای زلزله زدگان نداشتند. من هم نماينده مجلس شورای اسلامی بودم نه توزيع کننده اقلام و مايحتاج عمومی. احتمالا ممکن است مقامات شهرستان برای جلوگيری از حيف و ميل اموال متعلق به مردم زلزله زده و سوء استفاده احتمالی از آنها از دادن اقلام به افراد متفرقه و غير مسئول و از جمله ايشان امتناع کرده اند. آيا صدا و سيما جای طرح مطالب سخيف اينچنينی است؟

*۴- آقای خوشبخت فرماندار فعلی زرين دشت ميزان پيشرفت فيزيکی سد خسويه در دوره نمايندگی اينجانب را بر خلاف واقع ده درصد اعلام کرده اند، لازم به ذکر است که عمليات اجرايی اين پروژه در دوره اينجانب آغاز و بيش از ۸۰ درصد آن در سال ۱۳۸۳ انجام گرفته بود و در سال ۱۳۸۴ قبل از شکل گيری دولت اصولگرا به اتمام رسيده بود که در اوايل اين دولت افتتاح شد (شما را به گزارش خبری سيمای فارس از مراسم کلنگ زنی و افتتاحيه آن ارجاع می دهم تا دروغ اين مسئول بی مسئوليت روشن شود).

*۵- مضحک تر آنکه فرماندار زرين دشت در نقش روابط عمومی فرمانداری داراب در سيمای فارس به دروغ گفته اند، اطاعت ۱۴ سال قبل يک کارخانه کنستانتره را کلنگ زنی کرده است که انجام نشده است. جالب است بدانيد ۱۴ سال قبل يعنی سال ۱۳۷۴. من در خرداد ۱۳۸۰ نماينده داراب شدم و شش سال قبل از آن در دوره مجلس چهارم هيچ مسئوليتی در شهرستان داراب نداشتم و در دانشگاه مشغول تحصيل بوده ام. در ثانی نامبرده اعلام کرده که اين کارخانه مربوط به شهرام جزايری بوده است؟!! که کاملا حرف دروغ و مضحکی است. اين کارخانه متعلق به آقای علی اصغر قربانی بوده است و نه شهرام جزايری که به دليل عدم اختصاص وام و عدم توجيه اقتصادی، نامبرده در شهرک صنعتی داراب در صدد ساخت يک کارخانه آرد بجای کارخانه کنستانتره بر آمده اند. ايشان باز به دروغ گفته اند که صاحب کارخانه ۲۰۰ هکتار زمين دريافت داشته اند. اين در حالی است که اين سخن از اساس دروغ است. وی در دولت اصولگرا در شهرک صنعتی داراب زمينی را بر اساس مقررات شهرک های صنعتی خريده است. (استعلام شما از اداره کل صنايع استان فارس می تواند مويد دروغ پراکنی اين شخص و سيمای فارس باشد).

*د- اظهارات گهربار سرپرست راه آهن فارس در صدا و سيمای فارس در خصوص اتمام پروژه راه آهن و دروغ گويی اطاعت، نيز نيازی به پاسخ ندارد. در اين خصوص شما را به بند ((ب)) همين نامه ارجاع می دهم.

*ه- اظهارات رئيس آموزش و پرورش داراب در سيمای فارس در مورد بازسازی تعدادی مدرسه و اختصاص مبالغی به طرح های عمرانی نيز در نوع خود جالب بود. اختصاص وام به طرح های زودبازده و يا آسفالت چند جاده و... نيز از گزارش عملکرد اين مسئولان در سيمای فارس منتشر شد که لازم می دانم مجددا تاکيد کنم در دوره سه ساله اينجانب دهها طرح بزرگ و نيمه بزرگ در شهرستان های داراب و زرين دشت به انجام رسيد و متاسفانه در اين پنج سال بجز اختصاص اعتبارات جاری و عمرانی محدود و ساخت سالن ورزشی که دراين مورد هم قابل مقايسه با آن سه سال نيست، تا اين تاريخ هيچ طرح عمرانی بزرگ و نيمه بزرگی آغاز نشده و يا به بهره برداری نرسيده است و آنچه بيان داشته ام جز حقيقت نبوده و نيست (شما را به آرشيو صدا و سيمای مرکز فارس ارجاع می دهم که بدانيد در آرشيو اين سازمان هيچ سابقه ای از آغاز به کار طرح بزرگ يا نيمه بزرگی وجود ندارد بجز در مواردی که يک طرح پس از افتتاح در دوره اينجانب دو باره در دولت اصولگرا افتتاح شده و در آرشيو صدا وسيمای فارس سابقه دو بار افتتاح موجود است لذا مطالب گسترده و طرح شده در صدا و سيمای فارس بر عليه اينجانب کاملا بی اساس و بی پايه بوده است).

*و- به تبع حرکت غير اخلاقی و به تعبير من غير اسلامی صدا و سيمای فارس، رسانه های اصولگرا از جمله خبرگزاری فارس، رجانيوز، ايرنا و روزنامه های جام جم، وطن امروز، کيهان و ... نيز مطالب کذب مطرح شده در صدا وسيما را با اضافاتی در سطح وسيعی انعکاس داده اند که بد نيست به مطالب روزنامه جام جم ۲۶ و۲۷/۱۰/۸۸ ، مراجعه بفرماييد که در اينجا من به يک مورد ديگر هم اشاره کنم.

شيخ محمد رستاد نماينده دوره پنجم که به برکت رد صلاحيت اينجانب در دور هفتم هم به مجلس راه يافت در اظهارات سراسر کذبی در روزنامه وطن امروز مورخه ۲۷/۱۰/۸۸ در ص۳ مدعی شده اند که کارخانه سيمان داراب در سال ۱۳۷۵ با پی گيری وی تصويب شده و در سال ۱۳۸۰ با حضور وی و آقای جهانگيری وزير صنايع و معادن وقت افتتاح شده است. لازم است بدانيد عمليات اجرايی اين کارخانه در دوره مجلس دوم، (در سال ۱۳۶۶) سه دوره قبل از اينکه ايشان نماينده مجلس شوند آغاز گرديده بود و در ۱۱ خرداد ۱۳۸۲ دردوره نمايندگی اينجانب و با حضور آقای جهانگيری، آقای انصاری استاندار فارس و مسئولان استانی و شهرستانی و با سخنرانی اينجانب و آقای جهانگيری افتتاح شد. آقای رستاد در سال ۱۳۶۶ طلبه حوزه علميه و در سال ۱۳۸۲ پيشنماز صدا و سيمای فارس بوده اند و در زمان تصويب و افتتاح اين کارخانه هيچگونه مسئوليتی نداشتند. (گزارش اين افتتاحيه در بخش های مختلف خبری صدا و سيمای جمهوری اسلامی منعکس است و شما را به آن ارجاع می دهم).

ثانيا وی در مورد سد رودبال داراب نيز ادعای عجيبی مطرح کرده است، ايشان فرموده اند سد رودبال در لوايح بودجه مجلس پنجم بودجه دريافت داشته است و ۲۰ درصد پيشرفت فيزيکی داشته است. سند لوايح بودجه گواه خوبی در اين خصوص است. اين طرح برای اولين بار در سال ۱۳۸۱ در دوره نمايندگی اينجانب رديف بودجه دريافت داشت (لايحه بودجه سال ۱۳۸۱ پيوست شماره يک ص۱۲۷ رديف ۴۰۲۰۱۴۳۷سال شروع ۱۳۸۱،سال اتمام ۱۳۸۵). عمليات اجرايی اين سد در زمستان سال ۱۳۸۱ با حضور اينجانب و آقای بيطرف وزير نيرو آغاز گرديد (خبر آن در آرشيو صدا و سيما و رسانه های محلی انعکاس يافته است. شما را به آرشيو صدا و سيما ارجاع می دهم).

اين پروژه در لوايح بودجه سال های ۱۳۸۲، پيوست شماره يک صفحه۶۸، رديف ۴۰۲۰۱۴۳۷ سال شروع ۱۳۸۱ سال اتمام ۱۳۸۵، و همچنين لايحه بودجه ۱۳۸۳ پيوست شماره يک صفحه ۷۱، رديف ۴۰۳۰۱۴۳۷ ، در دوره سه ساله نمايندگی اينجانب بطور متوالی بودجه دريافت داشته و بر اساس سند لايحه بودجه قرار بوده است در سال ۱۳۸۵ افتتاح گردد که متاسفانه بعد از گذشت سه سال از مهلت مقرر هنوز به اتمام نرسيده است. جالب است بدانيد در حالی آقای رستاد با دروغ گويی مدعی است اين طرح در دوره مجلس پنجم (که در خرداد ۱۳۷۹ به اتمام رسيد) ۲۰ درصد پيشرفت فيزيکی داشته است، که آقای رضازاده استاندار دولت اصولگرای نهم در سيمای فارس اعلام داشته است پيشرفت فيزيکی آن در سال ۱۳۸۳، ۱۵ درصد بوده است؟! که اين رقم اگرچه دروغ آقای رستاد را اثبات می کند در عين حال درست نيست.

در پايان لازم است به اين نکته اشاره کنم که آقای ضرغامی هدف از تصديع وقت جنابعالی و خودم، نه اين است که از خود دفاع کنم که خداوند مدافع خوبی است و فردای قيامت جنابعالی به عنوان مسئول صدا و سيما و همه ی اين افراد بايد در پيشگاه حضرت باريتعالی پاسخگوی اعمال و رفتار خويش باشيد و افکار عمومی و مردم عزيز ايران، بويژه خطه فرهنگ پرور فارس، بخصوص اهالی داراب و زرين دشت بخوبی از اين مسائل آگاه هستند؛ اما هدف اصلی من آن بوده و هست که از باب امر به معروف و نهی از منکر به وظيفه ايمانی خود عمل نموده و به جنابعالی متذکر شوم که اگر در سطح کلان ملی تصميم گرفته می شود گفتگويی بين جريان های سياسی برقرار شود نبايد از رسانه ای که از پول اين ملت اداره می شود، در مقابل ۲ دقيقه پاسخ منطقی و درست اينجانب به مجری محترم، ۹۵ درصد مصاحبه را کنار گذاشته و راجع به آن ۵ درصد، ساعت ها در صدا و سيمای محلی (فارس) مطالب صد در صد خلاف و دروغ عليه اينجانب منتشر گردد.

اين يک نمونه از هزينه کردن بيت المال در راه حرام و دروغ پراکنی رسانه ای است که بايد مبلغ اسلام و مروج اخلاق اسلامی باشد و نبايد با اين شيوه چوب حراج به سرمايه اعتماد ملت نواخته شود. به مصداق حديث شريف حاسبو قبل ان تحاسبو، از جنابعالی درخواست می کنم با خدای خويش خلوت کنيد و اعمال و رفتار خود را با محک وجدان بسنجيد و با پی گيری آرشيو صدا و سيما در مورد مطالب فوق و مقايسه آن با مطالب مطرح شده در سيمای فارس، در ابتدا خود را بازخواست کنيد و در ثانی اگر واقعا معتقديد که فردای قيامتی هست، پنج درصد از فرصتی که به مسئولان فعلی و سابق دولت اصولگرا و برخی افراد غير مسئول و بی تعهد در اين چند روز در صدا و سيمای فارس اختصاص داده اند را به اينجانب اختصاص دهيد تا بتوانم پاسخ درخور اين دين به دنيا فروشان را بدهم.

در اينصورت است که مطمئنا اعتماد نخبگان، جريان های سياسی و بويژه مردم به صدا و سيما باز خواهد گشت. در غير اين صورت بايد شاهد گرايش بيشتر مردم به رسانه های خارجی باشيد و در فردای قيامت نيز در قبال ملت بزرگ ايران و افرادی چون من هيچ پاسخی نخواهيد داشت.

فردا که پيشگاه حقيقت شود پديد***شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد.

والسلام علی من اتبع الهدی
جواد اطاعت
۲۹/۱۰/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016