دوشنبه 5 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين کروبی در گفتگو با راديو فردا: موضع جديد کروبی به منظور حاکم شدن جو آرامش بر کشور و رسيدگی به عملکرد دولت اتخاذ شد

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتايج اعلام شده انتخابات، گفته است که با وجود آنکه از نظر وی انتخابات اخير شبهه‌دار و فضای تقلب بر آن حاکم بوده است، به خاطر تفيذ رهبری، محمود احمدی‌نژاد را به عنوان رئيس دولت قبول می‌کند.

مهدی کروبی با وجود گذشت نزديک به هفت ماه از برگزاری انتخابات رياست جمهوری، تاکنون به همراه ميرحسين موسوی از به رسميت شناختن دولت محمود احمدی‌نژاد سر باز زده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين کروبی فرزند مهدی کروبی در گفت‌وگو با راديو فردا در تشريح اين موضع آقای کروبی گفت که آنچه مسلم است در شش هفت ماه گذشته مردم شعار رأی من کجاست سر دادند و به تقلب در آرا اعتراض کردند اما مسئولان حکومت صلاح نديدند که اعتراض مردم را گوش کنند. لذا در اين شرايط آقای کروبی برای حاکم شدن جو آرامش در کشور و اينکه بتوان به عملکرد دولت رسيدگی کرد، اين موضع را اعلام کرد.

فرزند آقای کروبی گفت که در شرايط کنونی مجلس مدعی است که شما [معترضان] نمی‌گذاريد که با دولت برخورد کنيم و احتمال دارد که اين موضع زمينه‌ای برای برخورد مجلس با دولت باشد.

حسين کروبی در عين حال گفت که پدرش در سخنرانی اخير خود در کنگره حزب مردمسالاری تأکيد کرده است که معتقد است همه حرف‌های او [در مورد وقايع پس از انتخابات] درست بوده و برای همه آنها سند دارد.

موضع جديد آقای کروبی در به رسميت شناختن دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی که وی پيشتر همزمان با تأييد نتايج انتخابات از سوی شورای نگهبان تأکيد کرده بود که دولت برآمده از روند برگزاری انتخابات را دارای مشروعيت و مقبوليت نمی‌داند و در هيچ برنامه ای از جمله تنفيذ و تحليف آن شرکت نخواهم کرد.

پس از آن نيز و با وجود فشارهای روز افزون حاميان دولت بر مهدی کروبی و هوادارانش، آقای کروبی همواره بر مواضع خود بر رد نتايج انتخابات اخير پافشاری کرده بود.

فشار حاميان دولت بر مهدی کروبی تا آنجا پيش رفت که به گفته فرزند مهدی کروبی، خودروی حامل اين نامزد انتخابات دهم، در خلال خروج از يک مجلس عزاداری در قزوين هدف تيراندازی قرار گرفت.

آقای کروبی پيش از اين با انتشار بيانيه با اعلام راهکارهايی برای خروج از بحران، «ارعاب‌ها و تهديدهای روزافزون» بر خود را بی‌اثر خوانده بود.

پيشتر ميرحسين موسوی نيز در بيانيه شماره ۱۷ خود به بيان راهکارهای پنج‌گانه‌ای پرداخته بود که نخستين آنها «اعلام مسئوليت‌پذيری مستقيم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائيه» بود.

برخی از افراد از جمله محسن رضايی، اين بند از راهکارهای آقای موسوی را عقب‌نشينی از انکار دولت محمود احمدی‌نژاد اعلام کردند و در همين راستا محسن رضايی از رهبر جمهوری اسلامی خواست که با صدور پيامی حرکت جديدی را که برای وحدت در جامعه شروع شده، استمرار بخشد.

بيانيه ميرحسين موسوی و نامه آقای رضايی تاکنون با واکنش مستقيمی از سوی آيت‌الله خامنه‌ای مواجه نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016