جمعه 9 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه چهارده برندهء جايزه صلح نوبل به احمدی نژاد: محدوديت‌ها عليه شيرين عبادی بخشی از استراتژی ساکت کردن جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر است

۱۴ نفر از برندگان جايزه صلح نوبل در نامه ای سرگشاده خطاب به محمود احمدی نژاد محدوديت‌های اعمال شده در مورد دکتر شيرين عبادی و ساير فعالين حقوق بشر را محکوم کردند. در بين امضاء کنندگان اسامی شخصيت های برجسته ای چون: مايرد مگ گواير (۱۹۷۶)، بتی ويليامز (۱۹۷۶)، آدولف پرز اسکيوال (۱۹۸۰)، دالای لاما (۱۹۸۹) و دزموند توتو (سر اسقف کليساهای آفريقای جنوبی) که نقش عمده ای در مبارزات رهايی بخش سياه پوستان داشت و در سال ۱۹۸۴ برنده جايزه صلح نوبل شد ديده می‌‌شود.
متن کامل اعلاميه به زبان فارسی را در زير می خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رياست محترم جمهوری اسلامی ايران
آقای دکتر احمدی نژاد،

ما عميقا از اقدامات اخير انجام شده عليه خواهرمان، دکتر شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل نگران هستيم. از شما می خواهيم دستور فرماييد از اموال ايشان و همسرشان رفع توقيف صورت گيرد و به آزار و اذيت ايشان و خانواده شان خاتمه داده شود.

خانم عبادی هدف کمپين طولانی ارعاب، آزار و اذيت بوده اند. در گذشته، به خانه اش آسيب رسيده است. دفتر او مورد بازرسی قرار گرفته و بسته شده است و کامپيوتر، اسناد و مدارکش توقيف شده اند.

حساب بانکی و حقوق بازنشستگی او مسدود شده است. او و خانواده اش تهديد به مرگ شده اند. اموال شوهرش نيز توقيف گرديده، مورد ضرب و جرح قرار گرفته و چند روز بازداشت شده است. و اخيرا خواهر ايشان دکتر نوشين عبادی دستگير و مدتی در بازداشت بوده اند.

اگر چه وزارت امور خارجه اعلام کرده که توقيف اموال او به خاطر مسئله مالياتی بوده است اما خانم عبادی بيان کرده که توقيف اموالش بر خلاف قوانين جمهوری اسلامی است. ادعای اخذ ماليات از جايزه ايشان اخيرا و پس از گذشت سالها از دريافت جايزه بيان شده است. اين حقيقت که توقيف اموال ايشان با دستور بازپرس دادگاه انقلاب صورت گرفته ونه مقامات مالياتی و اينکه اموال همسرشان نيز توقيف گرديده، بيشتر صحت اين مدعا را ، که پرونده ايشان مالياتی است زير سوال می برد. هر اختلاف مالياتی بايد از طريق مراجع صالح مالياتی حل و فصل شود نه از طريق مأ مورين امنيتی و به شکل غير قانونی و فرا قانونی.

در سال ۲۰۰۳ خانم عبادی اولين ايرانی‌ بودند که برنده جايزه نوبل شد. اعطای اين جايزه باعث افتخار ايرانيان گرديد. دکتر عبادی وکالت پرونده‌های فعالين سياسی، مذهبی‌، اقليت‌های قومی، زنان و کودکان را از طريق روشهای مسالمت آميز و قانونی بر عهده داشته است. ادامه تلاش برای ارعاب و توقف کار ايشان نه تنها عملی‌ بيهوده است بلکه رژيم شما را بی عدالت و بی منطق جلوه می‌‌ دهد.

اين اعمال اخير بر عليه خانم عبادی به نظر می‌‌رسد قسمتی‌ از همان استراتژی ساکت کردن جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر است. که اقداماتی از قبيل آزار و اذيت، دستگيری، زندان، شکنجه ، اعدام فعالان حقوق بشر، واکنش خشونت اميز به تظاهرات مسالمت اميز، سرکوب، محدود کردن دسترسی به اينترنت وآ زادی مطبوعات را در بر می‌گيرد. اخيرا متوجه شديم که بيشتر از شانزده نفر از فعالين حقوق بشر دستگير شدند و پنج نفر ديگر از فعالين حقوق بشر به اعدام محکوم شدند.

ما مطمئنيم که اينگونه روشها موفق نخواهد شد.ه زاران ايرانی عقايد خود را در مورد نحوه زندگی‌ و وضعيت کشورشان بيان می‌‌کنند، بقيه دنيا نيز از آنها حمايت خواهند کرد.

ما از شما درخواست می کنيم د ستور دهيد به آزار و اذيت شهروندان ايرانی‌ که حقشان را مطالبه ميکنند، پايان داده شود و بدون هيچ قيد و شرطی تمام کسانی‌ که به طور خود سرانه بازداشت شده اند آزاد شوند. وقت آن است که به خواسته‌های مردم گوش فرا دهيد و به آنها توجّه کنيد .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016