سه شنبه 8 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيرين عبادی در رابطه با بازداشت خواهرش: خواهرم را به خاطر آزار و ارعاب من بازداشت کرده‌اند، راديو بين‌المللی فرانسه

فرنگيس حبيبی - شيرين عبادی، برندۀ جايزۀ صلح نوبل، روز سه شنبه در اطلاعيه ای، از بازداشت خواهر خود نوشين عبادی خبر داد. وی قبلاً نيز چندين بار به وزارت اطلاعات احضار شده بود. مسئولان امنيتی در بارۀ فعاليت های شيرين عبادی اخطار داده بودند و از او خواسته بودند محل مسکونی خود را تغيير دهد. در غير اينصورت وی را دستگير خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيرين عبادی می گويد خواهرش را به خاطر آزار و ارعاب شخص وی بازداشت کرده اند. زيرا نوشين عبادی که دندانپزشک است، هيچ سمت گيری سياسی ندارد و در هيچ فعاليت مدنی، حقوق بشری و يا اجتماعی شرکت نکرده است و در هيچيک از تظاهرات اخير حضور نداشته است.

شيرين عبادی معتقد است که موج جديد دستگيری ها تأثيری در مطالبات مردم ندارد. او همچنين باور ندارد که خشونت ها رو به فزونی خواهد گذاشت چون معتقد است که مردم به آن بلوغ سياسی رسيده اند که با رفتار سنجيدۀ خود حکومت را وادار به خويشتنداری کنند.

شيرين عبادی سه شرط را برای برون رفت از بحران کنونی پيشنهاد ميکند. اول ابطال انتخابات و برگزاری يک انتخابات کاملاً آزاد يعنی بدون نظارت شورای نگهبان و با نظارت بين المللی. دوم آزادی کلیۀ زندانيان دستگير شده در جريان اعتراض های پس از انتخابات. آزادی بدون قيد و شرط و بدون وثيقه. سومين شرط جبران خسارت کلیۀ افرادی که در اين هفت ماهه به حقوقشان به نوعی تجاوز شده است.

شيرين عبادی می گويد تشديد خشونت پاسخ و راه حل بحران نيست. رويداد های هفت ماه گذشته اين گفته را ثابت می کند.

[برای شنيدن اين گفت‌وگو اين‌جا را کليک کنيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016