دوشنبه 12 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدادعادل: هرکسی بخواهد در ۲۲ بهمن راهی جدا از ملت رنگی ديگر و شعاری ديگر مطرح کند بداند در ميان ملت منزوی خواهد شد، ايلنا

ـ فرزندان امام در جنگ نرم، با سلاح بصيرت از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند
ـ کسانی که يک نوار به دست خود می‌بندند و در رسانه‌های بيگانه در مورد انقلاب ايران صحبت می‌کنند اما کلمه‌ای از جنايات آمريکا در عراق نمی‌گويند و به خيال خود از آنجا جنبش را رهبری می‌کنند دشمن اين انقلاب و ملت هستند.

ايلنا: رئيس کميسيون فرهنگی مجلس گفت: ملت ايران در راه دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ايران با تمام توشه و توان خود ايستاده‌اند و گمان نشود که با فشار در مسائلی همچون موضوع هسته‌ای می‌توان ايران را وادار به تسليم کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، غلامعلی حدادعادل پيش از ظهر امروز در مراسم آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که در محل جلوس حضرت امام خمينی در سال ۵۷ برگزار می‌شد با بيان اينکه ۱۲ بهمن روز خروج ديو از ايران و ورود فرشته معنويت است، اظهار داشت: ما امروز در بهشت‌زهرا و در کنار مزار شهدا و مرقد مطهر امام(ره) گرد آمديم تا به امام بگوييم تو به ما آموختی دين برای زندگی و برای اداره و ساختن جامعه است. همچنين تو به ما آموختی که دين برای قرار گرفتن در موضع ، تشريفات و بحث در حجره‌های طلبگی نيست بلکه برای ورود در عرصه‌های اجتماعی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اينکه هرگز پرچم امام را بر زمين نخواهيم گذاشت ،خاطرنشان کرد: اين ملت نيز آن پرچم را به دوش کشيده و از کيان جمهوری اسلامی حمايت می‌کنند، با بصيرت و هوشياری و با اطاعت و حمايت از رهبری همانطور که ديروز در جنگ سخت نظامی فداکاری کردند ،ايستاده‌اند و فرزندان تو ای امام! امروز در جنگ نرم با سلاح بصيرت از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
مشاور عالی مقام معظم رهبری اضافه کرد: امروز ملت ايران چشم به دهان رهبری دوخته است زيرا ايشان آموزگار بصيرت هستند، از رهبری پيروی می‌کنند زيرا رهبری در همان مسير استکبارستيزی، عزت، اقتدار و استقلالی که امام آن را گشود گام برمی‌دارند.
رييس کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در همين حوادث ماه‌های اخير نيز که مقام معظم رهبری همگان را به دعوت از قانون و پيروی از اين امر توصيه می‌کردند و می‌فرمودند که قانون راه اعتراض را مشخص کرده است و به خوشحالی دشمنان در حوادث اخير اشاره داشتند، به خواص نيز تاکيد می‌کردند سخن دو پهلو نگوييد و صريح سخن بگوييد.
وی با بيان اينکه ملت معنای اين حرف رهبری را می‌فهمد ادامه داد: ای کسانی که مدعی دوستی انقلاب و ملت هستيد مرز خود را با آشوبگران و اغتشاش‌گران، بيگانگان، آمريکا، انگليس و اسرائيل جدا کنيد مرزتان را با عده‌ای که در خارج و در آغوش آمريکا و انگليس پناه گرفته‌اند و بيانيه می‌دهند و خودشان را اتاق فکر شما تصور می‌کنند مشخص کنيد، زيرا آنها همان کسانی هستند که در وحيانی بودن قرآن تشکيک کردند.
حدادعادل با اشاره به تاکيد رهبری بر موضع‌گيری صريح خواص ادامه داد: کسانی که گفته بودند انديشه امام بايد به موزه برود حالا خود را پشتيبان اين افراد می‌دانند آيا اينان نيز همانگونه که می‌انديشيدند می‌انديشند ؟اگر نه حساب خود را جدا کنيد.
وی تاکيد کرد: همچنين بايد حساب خود را با هتاکان روز عاشورا و کسانی که به اصل ولايت فقيه اهانت کردند جدا کنند.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه گفت: کسانی که يک نوار به دست خود می‌بندند و در رسانه‌های بيگانه در مورد انقلاب ايران صحبت می‌کنند اما کلمه‌ای از جنايات آمريکا در عراق نمی‌گويند و به خيال خود از آنجا جنبش را رهبری می‌کنند دشمن اين انقلاب و ملت هستند.
وی با اشاره به راهپيمايی نهم دی يادآور شد: ملت ايران نشان دادند که اين انقلاب هنوز شاداب و پرنشاط است و مردم بر عهدی که ۳۱ سال پيش با امام خود بستند پايبند هستند، مردم در روز نهم دی با توسل به امام حسين امواج فتنه را شکافتند و امروز نيز با اطاعت از رهبری امواج فتنه را شکافته و از آن عبور می‌کنند.
اين نماينده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان اخير رهبر معظم انقلاب مبنی بر اينکه امام به کسی باج نداد ما هم به کسی باج نخواهيم داد اظهار داشت: ملت ايران در راه دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ايران با تمام توشه و توان خود ايستاده‌اند، گمان نکنيد که با فشار در مسائلی همچون موضوع هسته‌ای می‌توانيد ايران را وادار به تسليم کنيد.
وی در بخش ديگری ازاظهارات خود تاکيد کرد: امروز اعلام می‌کنيم که هر نغمه‌ای و هر حرکتی از سوی هر فردی، هر روزنامه‌ای، مجله‌ای و هر گفته‌ای که بخواهد وحدت ملت را مخدوش کند آن سخن دانسته و ندانسته کمک به دشمن انقلاب است.
حدادعادل در پايان با بيان اينکه اطمينان داريم مردم در ۲۲ بهمن با شکوه‌تر از هميشه حضور خواهند داشت و با امام و رهبری تجديد بيعت می‌کنند اظهار داشت: هرکسی بخواهد در ۲۲ بهمن راهی جدا از ملت رنگی ديگر و شعاری ديگر مطرح کند بداند در ميان ملت منزوی خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016