پنجشنبه 15 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده ولی فقيه در سپاه: موضوع دو کانديدا تنها تا چند روز پس از انتخابات وجود داشت پس از آن جدال بين حق و باطل است، فارس

ـ لبخند خواص به فتنه‌گران کار را به اين جا رساند

خبرگزاری فارس: نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر برخی خواص در پشت صحنه به فتنه‌گران لبخند نمی‌زدند، کار به اينجا نمی‌رسيد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی سعيدی چهار‌شبه‌شب در سخنانی در مسجد اهل‌بيت (ع) در سخنانی با بيان اينکه زمانی که حق محور شفاف دارد، دو پهلو سخن گفتن درست نيست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی در طول تاريخ خود خسارات بسياری را متحمل شده است، خسارات جنگ، لطمات نهضت آزادی، بيت منتظری و مهدی هاشمی، واقعه هفتم تير و شهادت رجايی و باهنر، اما در هيچ يک از اين موارد حيثيت نظام در دنيا به مخاطره نيفتاد.
وی با اشاره به مبانی ريزش‌ها و رويش‌ها در انقلاب اسلامی اظهار داشت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهم‌ترين مبنای رويش‌ها پيوستگی به محور حق است.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معيار ريزش را گسست از محور حق دانست و گفت: دو رکن اساسی شامل رهبری الهی و شريعت الهی و آسمانی برای جريان حق وجود دارد.
وی با اشاره به الزامات پيوستگی به محور حق تصريح کرد: معرفت و شناخت از الزامات اساسی پيوستگی به راه حق است و در اين ارتباط نبايد فريب نمادهای بلدی را خورد.
سعيدی با بيان اينکه ايجاد جريان موازی رهبری انحراف است، گفت: در طول تاريخ عده‌ای رهبر بدلی ساختند و به گرد او جمع شدند، بنابراين اگر کسی گرد رهبر بدلی قرار گرفت ممکن است تمام زندگی او تباه شود.
وی ضمن ذکر مثال‌های تاريخی با بيان اينکه خليفه‌زاده و آقازاده‌ها هم ممکن است از راه حق منحرف شوند، گفت: اگر کسی دست علی (ع)‌ را نبوسد بايد پای حجاج ابن يوسف را ببوسد.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بايد در فتنه شخصيت‌ها را رها کرد و به نماد و محور حق متوسل شد.
وی يکی ديگر از الزامات پيوستگی به راه حق را محبت، تولی و تبری عنوان کرد و ادامه داد: چرا بايد دو پهلو و در لفافه سخن گفت.
سعيدی با بيان اينکه عده‌ای می‌گويند هر دو طرف مسئله بايد کوتاه بيايند، اظهار داشت: کدام دو طرف؟ مگر موضوع انتخابات و دو کانديدا برای آن است که برخی از کوتاه آمدن طرفين سخن می‌گويند، موضوع دو کانديدا تنها تا چند روز پس از انتخابات وجود داشت و پس از آن جدال بين حق و باطل است.
وی اظهار داشت: پس از روشن شدن حق فراجناحی عمل کردن خيانت است.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبعيت را يکی ديگر از الزامات پيوستگی به حق دانست و گفت: يکی از مولفه‌های تبعيت التزام به اصول و مبانی است.
وی صبر را يکی ديگر از الزامات تبعيت عنوان و اضافه کرد: اگر يک نفر توده‌ای ۵۰ سال در زندان باقی بماند تا بپوسد کار او ارزشی ندارد، بلکه مقاومت در کنار محور حق ارزشمند است.
سعيدی با اشاره به عوامل گسست از حق تصريح کرد: نمی‌توان به اعتبار اعمال گذشته هر کاری انجام داد.
وی يکی از عوامل گسست را عدم معرفت و شناخت عنوان کرد و گفت: کسانی که مقابل پيامبر اکرم (ص) ايستادند او را واجب الاطاعه نمی‌دانستند.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فقدان بصيرت را يکی ديگر از عوامل گسست از انقلا‌ب‌ها دانست و اظهار داشت: تحجر مقدس‌مآب‌ها نيز از ساير عوامل گسست از انقلاب‌ها به شمار می‌رود.
وی با بيان اينکه در حوادث پس از انتخابات ۱۰ درصد خواص ريزش کردند، گفت: اين عده تصور می‌کردند پشمی به کلاه دارند، اما حضور مردم در صحنه سبب شد بدانند که اشتباه می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016