جمعه 16 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عارضه قلبی سعيد متين پور در زندان اوين و امتناع مسئولين قضائی از دادن مرخصی جهت درمان وی، ساوالان سسی

سعيد متين پور فعال حقوق بشر و روزنامه نگار آذربايجانی در زندان اوين که به هشت سال حبس تعزيری محکوم شده دچار عارضه قلبی شد.

به گزارش ساوالان سسی، اين زندانی سياسی آذربايجانی روز جمعه ۹ بهمن ۸۸ دچار درد شديد قلب شده است و مسئولين زندان اوين او را بعد مدت زياد و با تاخير به پزشک منتقل کرده اند. پزشکان به متين پور گفته اند که بايد در زمان بروز عارضه سريعا به دکتر دسترسی داشته باشد اما روند اداری زندان مانع از دسترسی سريع اين فعال حقوق بشر به پزشک است.متين پور چندی پيش در ۲۸ شهريور ۸۸ نيز دچار عارضه قلبی گرديده بود. به گفته متخصصصين قلب در صورت تداوم درد و تکرار اين موضوع ممکن است مسئله جدی ای برای سعيد متين پور پيش آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مراجعات مکرر وکيل و خانواده متين پور به مسئولين قضائی و درخواست مرخصی وی جهت درمان در خارج از زندان تا کنون بی نتيجه مانده است و خانواده به شدت نگران وضعيت جسمی اين فعال حقوق بشر آذربايجانی در زندان اوين تهران هستند.

مقامات قضائی از ارائه پاسخ به درخواست مرخصی اين روزنامه نگار زندانی امتناع ميکنند.مسئولين اجرای احکام دادگستری تهران به خانواده متين پور گفته اند که پرونده او در اجرای احکام دادگستری موجود نيست و زندانيان امنيتی حق استفاده از مرخصی را ندارند.

همچنين مسئولين زندان اوين در ملاقات خانواده اين فعال حقوق بشر با وی مشکل آفرينی می کنند و مانع از ملاقات خانواده با وی در روزهای مقرر عليرغم در دست داشتن نامه دادگاه می شوند.

لازم به ذکر است که متين پور در اثر شکنجه های اعمال شده بر وی در دوران بازداشت موقت دچار ناراحتی های قلبی، ريوی، سردرد و کمردرد شديد شده است.

اين فعال حقوق بشر آذربايجانی پس از دستگيری در ۴ خرداد ۸۶ و تحمل ۹ ماه بازجويی تحت شکنجه جسمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و در جريان پرونده مربوط به حضور عده ای از شخصيتهای آذربايجانی در کنفرانسی حقوق بشری در کشور ترکيه به هشت سال حبس تعزيری محکوم گرديده است.

اتهام متين پور همکاری با دول خارجی متخاصم و تبليغ عليه نظام عنوان شده است اما در حکم صادره اشاره ای به اينکه منظور از متخاصم کدام دولت بوده نشده است. مدافعان حقوق بشر در آذربايجان اتهامات وارده به متين پور را بی اساس دانسته و تصريح می کنند که متين پور به دليل فعاليت هايش در عرصه روزنامه نگاری و دفاع از حقوق بشر در آذربايجان مورد خشم حکومت ايران قرار گرفته است.

سازمانهای بين المللی حقوق بشر از جمله عفو بين الملل و گزارشگران بدون مرز متين پور را زندانی عقيده و وجدان ناميده و خواهان آزادی بی قيد و شرط وی می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016