شنبه 17 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه حزب کارگزاران به مناسبت ۲۲ بهمن: اگر آزادی‌های اساسی رعايت نشود مطالبات مردم و اختلافات سياسی در کف خيابان‌ها پيگيری می‌شوند، ايسن

حزب کارگزاران سازندگی ايران به مناسبت ۲۲ بهمن بيانيه‌ای منتشر کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) در اين بيانيه خطاب به مردم ايران آمده است: ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، روز تاريخی اعلام وجود هويت ايرانی – اسلامی ملت ايران به جهان بود. روزی که جنبش چند صد ساله استبدادستيزی ايرانيان به نتيجه رسيد و اميد را در دل تمامی آزاديخواهان زنده کرد. انقلاب اسلامی به پيروزی رسيد و نظام جمهوری اسلامی ايران برای تحقق عدالت، استقلال و آزادی تاسيس شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخش ديگری از اين بيانيه با يادآوری اين‌که " در آستانه سی و يکمين سالروز پيروزی انقلاب قرار داريم" به اوضاع کشور پس از انتخابات رياست جمهوری دهم اشاره و خاطرنشان شده است که اين انتخابات " می‌توانست نقطه عطفی برای شکوفايی و توسعه‌ کشور در همه زمينه‌ها باشد ولی حوادثی تلخ و ناگوار ايران را دستخوش ناآرامی کرد".

در اين بيانيه هم‌چنين از " وحدت و همدلی مردم در روزهای نخستين پيروزی انقلاب" و " عده‌ای از کسانی که سی و يک سال قبل در چنين روزهايی نتايج تلاش‌های خود در به ثمر رساندن نهال نوپای انقلاب اسلامی را به شادی گرامی می‌داشتند" ياد شده و نسبت به برخی بازداشت‌ها يا مواردی که باعث " کنج عزلت" نشينی عده‌ای شده، انتقاد شده است.

صادرکنندگان اين بيانيه با اشاره به شرايط دورانی که ايران اسلامی آن را سپری می‌کند و هم‌چنين وضعيت اعتماد مردم به نظام بر ضرورت رعايت آزادی‌های اساسی و حقوق شهروندی، فراهم شدن زمينه فعاليت سياسی احزاب قانونی تاکيد و خاطرنشان شده است که در غير اين صورت " مطالبات مردم و اختلافات سياسی در کف خيابان‌ها پيگيری می‌شوند. شرايطی که در مجموع نظام و کشور را دچار بحران‌های جدی ساخته و زمينه تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگيزی دشمنان خارجی را بيش از پيش فراهم می‌کند."

اين بيانيه با اشاره به نقش مسوولان و خيرخواهان در جلوگيری از تعميق بحران خاطرنشان کرده است: مردم فهيم و دورانديش ايران تمام تلاش‌شان را در جهت جلوگيری از در افتادن کشور به ورطه‌ نابود کننده راديکاليسم کور و خشونت‌طلبانه از هر طرفی که باشد به کار خواهند بست.

در پايان اين بيانيه آمده است: حزب کارگزاران سازندگی ايران در سی و يکمين دهه‌ فجر انقلاب اسلامی ضمن تاکيد بر کلام ارزشمند و راهگشای امام خمينی (ره) که "جمهوری اسلامی، نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد" و با رد حرکت‌های افراطی و شعارهای انحرافی و ساختارشکن در اين روز و هر زمان ديگری؛ مردم شريف ايران را به حضور يکپارچه و وحدت‌آفرين در راهپيمايی ملی ۲۲ بهمن فراخوانده و شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را مناسب‌ترين شعار برای يادآوری و احيای آرمان‌ها و اهداف اصيل انقلاب اسلامی مردم ايران در اين روز می‌داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016