شنبه 17 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجاهدين انقلاب: ۲۲ بهمن فرصتی مغتنم برای جنبش سبز ملی است، سايت سازمان مجاهدين انقلاب

ملت شريف ايران!
سی و يکمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی ايران را در حالی گرامی می داريم که کشور با شرايط حساس و سرنوشت سازی روبرو است. از يک سو روند رو به گسترش جنبش اصلاحی سبز به رغم تمامی محدوديت ها و فشارها و سرکوب ها از عزم راسخ و اراده استوار ملت در استيفای حقوق شهروندی، پيگيری مطالبات سياسی، اجتماعی و اقتصادی مشروع و قانونی خويش تا تحقق کامل آن و مقابله با تعرض و تحديد وجه جمهوريت نظام حکايت دارد و از سوی ديگر تحريف و وارونه نمايی آرمان ها و اهداف اصيل ملت بزرگ ايران در انقلاب اسلامی و برخورد متکبرانه و لجوجانه با اعتراضات و مطالبات قانونی و مشروع مردم، آشکارا نشان دهنده عدم تمايل جريان حاکم در به رسميت شناختن موجوديت جنبش و بی تفاوتی عامدانه نسبت به مطالبات آن است. در اين ميان ناکارآمدی کم نظير دولتمردان کنونی در اداره امور وضعيت کشور را پيچيده تر و بحرانی تر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين وضعيت اگر چه دغدغه آفرين و نگران کننده، اما از وجهی ديگر مغتنم و اميدبخش است؛ چرا که بيش از هرچيز از حيات و ماندگاری پيام و فرهنگ انقلاب در عمق جان جامعه ايران و خودآگاهی و دلبستگی و مسئوليت ملی ايرانيان نسبت به آرمان های اصيل انقلاب خويش حکايت دارد. بدان گونه که پس از گذشت سه دهه از پيروزی انقلاب نه تحريف و انحراف از آن و دستبرد به دستاوردهای آن را برمی تابد و نه در عزم راسخ خود در روز آمد کردن آرمان های والای انقلاب و تلاش برای تحقق آن ترديدی به خود راه می دهد.

از اين رو جنبش سبز را بايد خيزش اميد بخش ديگری، در ادامه حرکت اصلاح طلبانه ملت ايران، برای دفاع و پاسداری ازاهداف و آرمان های اصيل انقلاب دانست. تأکيد بر مطالبه و خواسته آزادی و حقوق شهروندی با شعارهای «الله اکبر و يا حسين»، بيانگر اين حقيقت انکار ناشدنی است که جنبش سبز با پيوند نسل امروز و نسل ۵۷ زير چتر انقلاب اسلامی، در پی تحقق آرمان های اصيل و جاويدان ملت ايران در انقلاب اسلامی يعنی استقلال، آزادی و جمهوريت در پرتو معنويت و ديانت است. و چرا چنين نباشد؟ ملتی که مصادره رأی و انتخاب خويش را بر نمی تابد چگونه می تواند انحراف و تحريف انقلابی را که مظهر اراده و پايمردی خويش بر والاترين آرمان های الهی و انسانی و ثمره مجاهدت های صادق ترين فرزندان و پاک ترين خون های عزيزان خويش است، با سکوت به نظاره بنشيند؟

۲۲ بهمن امسال فرصتی مغتنم و يگانه است تا جنبش سبز ملی ايران فارغ از انحصار و محاصره رسانه ای و دروغ ها و تزويرها و اتهام ها و هتاکی های ناجوانمردانه، در متن ملت بزرگ ايران ضمن اعلام پايبندی و دلبستگی مجدد با آرمانهای ملی انقلاب اسلامی بر عزم خستگی ناپذير خويش در تحقق اين آرمان های بلند تأکيد ورزد و انزجار خود را از تلاش های حاشيه نشينان ديروز انقلاب و فرصت طلبان امروز و فرقه های بنيادگرای منحرف جديد التأسيس برای تحريف هويت و اهداف انقلاب اعلام کند.

۲۲ بهمن ملت بزرگ ايران بار ديگر از عزم جاودانه خود در دفاع از اسلام رحمانی در برابر خشونت و کينه توزی به نام اسلام، از آزادی در برابر خودکامگی، از استقلال مبتنی بر موازنه منفی در برابر روابط مبتنی بر موازنه مثبت و حاتم بخشی از منابع و منافع ملی کشور برای جلب حمايت اين و آن، از عدالت اقتصادی و برابری حقوقی در برابر ظلم و نابرابری و اجحاف، از جمهوريت و مردمسالاری در برابر آمريت و مطلقيت فردی، از رأفت و سماحت دينی در برابر کينه ورزی و خصومت آفرينی و تشويق به خشونت و ستاندن جان انسان ها به نام دين، از صداقت و اخلاق در برابر فريب و رياکاری و از جمهوری اسلامی در برابر حکومت خودکامان تأکيد خواهد کرد و به تقديس کنندگان خشونت و پرستندگان قدرت ثابت خواهد کرد که خواست و اراده معطوف به جمهوريت و آزادی در پرتو دين رحمانی و آرمان رسيدن به جامعه ای عاری از فقر و ستم در اين سرزمين هرگز خاموش شدنی نيست.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران ضمن گرامی داشت ياد و خاطره شهيدان هميشه جاويد انقلاب اسلامی و معمار و رهبر بزرگ آن امام خمينی، از ملت آگاه و فرهيخته ايران از هر قوم و مذهب و قشر و طبقه ای دعوت می کند تا با حضور در راهپيمايی اين روز ملی همانند روزهای انقلاب، اراده و خواست ثابت و هميشگی خود را در تحقق نظام مبتنی بر آرمان های اسلامی و حق حاکميت ملت و نفی استبداد با هر نام و رنگی مجدداً به نمايش بگذارند و به همگان تفهيم کنند مادام که آرمان های انقلاب در جان اين ملت زنده است، خودکامگی در اين سرزمين ممکن نيست.

سازمان تأسف عميق خود را از برخی اقدامات و اظهارات که ظاهراً با هدف جنگ روانی و ايجاد نگرانی و ترديد در بدنه اجتماعی نسبت به شرکت در راهپيمايی ۲۲ بهمن می شود، اعلام می دارد. در عين حال از مردم آگاه و فهيم می خواهيم در حضور آرام و سبز خود در اين روز مراقب تحرکات مشکوک و سازمانيافته و شعارهای تحريک آميز برخی عوامل باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016