دوشنبه 19 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ ضرغامی به سيدحسن خمينی: ای کاش حوادث ۸ ماه گذشته را نيز محکوم می‌کرديد، جهان نيوز

رئيس سازمان صداو سيما با انتشار نامه‌ای در خصوص برنامه شاخص به نامه سيدحسن خمينی پاسخ گفت.

در روزهای گذشته سيدحسن خمينی با انتشار نامه‌ای به رئيس سازمان صداوسيما از برنامه «شاخص» گلايه کرده بود.

بنابراين گزارش، سيد عزت الله ضرغامی امروز با انتشار نامه‌ای به سخنان حسن خمينی پاسخ گفته که عين آن در ادامه می‌آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی

جناب حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد حسن خمينی

با سلام ، متقابلاً ايام خجسته سی و يکمين دهه فجر پيروزی انقلاب بزرگ اسلامی را به شما و خانواده معظم امام راحل (ره) تبريک می‌گويم و سلامتی و دوام عمر شما را از خداوند متعال خواهانم. به اطلاع جنابعالی می‌رسانم :
۱ ـ برنامه‌های دهه فجر امسال گسترده‌تر از هميشه و با بهره‌گيری از تمامی ظرفيت آرشيوی و تجارب گذشته با توليد بيش از ۱۰۰۰ ويژه برنامه در سيما ، صدا ؛ شبکه‌های استانی و برون‌مرزی و حوزه سياسی سازمان و برای اقشار و سطوح مختلف جامعه در داخل و خارج کشور در حال پخش است .
۲ ـ محور و هويت انقلاب اسلامی امام خمينی (ره) است ، لذا در نوع اين برنامه‌ها شخصيت جامع و استثنائی آن يگانه دوران در ابعاد مختلف مبارزاتی ، سياسی ؛ فقهی ؛
اخلاقی ، عرفانی و سلوک رفتاری مورد بررسی قرار می‌گيرد.
۳ ـ بررسی‌های سالهای اخير نشان می‌دهد که نسل جوان و حتی نسل‌های گذشته از طريق برنامه‌های رسانه ملی با بسياری از ويژگی‌های شخصيتی و متعالی امام خمينی (ره) آشنا شده‌ و با او پيوندی مستحکم برقرار کرده‌اند. اين در حالی است که به گفته شما دشمنان
قسم خورده انقلاب و امام و رسانه‌های بيگانه و به اعتقاد من با همراهی ضد انقلاب داخلی و پشيمان شدگان و در راه ماندگان انقلاب سعی در مخدوش کردن چهره آن عزيز سفر کرده و نابودی راه نورانی او دارند.
۴ ـ مستند "شاخص " يکی از اين صدها ويژه برنامه رسانه ملی است که با بهره‌گيری از رهنمود اخير رهبر معظم انقلاب که مفسر واقعی فرمايشات و سيره امام خمينی (ره) هستند، توليد شده است.
اين مستند بر آن است که سلوک حکومتی امام عزيز را مورد بررسی قرار دهد و البته در اين مسير چهره مقتدر و سازش‌ناپذير ، مستدل و عقلانی ، روشنگر و آگاهی‌بخش ، متواضع ، با محبت و مهربان ، آرامش بخش و حتی همراه با طنز و مطايبه معظم له نيز مورد توجه قرار گرفته است.

سازندگان اين مستند ؛ با ذکر تاريخ سخنرانی ؛ شأن نزول آن و تبيين شرايط ويژه جامعه در آن مقطع زمانی نهايت امانت‌داری را به خرج داده‌اند.
در اين مستند روشنگری و اطلاع‌رسانی پيرامون امام و قانون ، امام و بنی‌صدر ؛
امام و فلسطين ؛ امام و مردم ؛ امام و جمهوری اسلامی ؛ امام و ولايت فقيه ؛ امام و گروهک‌ها و ... که از اساسی‌ترين موضوعات مورد نياز در جامعه است ؛ مورد بررسی قرار گرفته است.
نگاه ما به امام ؛ نه صرفاً به عنوان يک شخصيت مقطعی و کاريزماتيک و پدری مهربان و عارف ، بلکه در جايگاه يک مصلح بزرگ جهانی و ارائه‌دهنده تئوری نجات‌بخش و مترقی "ولايت فقيه " برای هدايت آحاد انسانها تا ظهور منجی عالم بشريت روحی له‌الفداء است و همکاران آگاه و متعهد ما دقيقاً در راستای اين هدف متعالی و ترسيم جامعيت شخصيت حضرت امام (ره) تلاش کرده‌اند.
۵ ـ چارچوب مستند شاخص مشابه مستند قبلی "امام روح الله " است که از ناحيه جنابعالی و موسسه نشر آثار حضرت امام (ره) مورد تحسين و تقدير قرار گرفت .
نکته تأمل برانگيز اين است که در اين فاصله کوتاه زمانی چه اتفاقی رخ داده که شاخص‌های قضاوت اطرافيان شما را تا اين حد دگرگون ساخته است .
از من خواسته‌ايد که از ياران نزديک امام دعوت کنم تا درباره امام صحبت کنند و موضوع روشن شود . پخش مستند سخنان اين ياران نزديک که در همان شرائط زمانی سخن گفته و اعلام موضع کرده‌اند بسيار واقعی‌تر و باورپذيرتر است تا امروز و اتفاقاً ارزش هنری و حرفه‌ای مستند نير به همين است !
هر چند که تحليل‌های تکميلی بسياری از آنان در شرائط فعلی به جای خود مفيد و قابل استفاده است .
۶ ـ همانگونه که اشاره کرده‌ايد ؛ خودتان اين برنامه را نديده و به "منابع موثق " اکتفا نموده‌ايد ! توقع زيادی نيست که از شما بخواهم يا شخصاً قسمت‌هائی از اين مستند را ببينيد و يا سرزده به ميان مردم و اجتماعات آنان ، خصوصاً پابرهنگان جنوب شهر که امام (ره) تا آخرين لحظه يک موی آنان را به کاخ نشينان نداد برويد و با آنان در مورد اين برنامه و ديگر برنامه‌های مربوط به امام در رسانه ملی صحبت کنيد .

۷ ـ آيا پاداش اين همه تلاش برای نشان دادن چهره نورانی آن امام بزرگ به هنرمندان ؛ برنامه‌سازان ، دوستداران و علاقمندان آن عزيز سفر کرده در رسانه ملی عباراتی نظير "غيرصادقانه " ، "تحريف آميز " ، "خشن " ، "شخصيت دست ساخته سيما " ، "فرسنگ‌ها فاصله با حقيقت امام " ، "اشتباه فاحش " ، "چشم پوشی از هزاران هزار جلوه رأفت و محبت امام " ، "مخدوش کردن چهره عارف کامل ، مهربان و مقتدر " ، "نياز به تذکر کتبی " و ... است ؟!
نمی‌خواهم رنجنامه بنويسم که يکبار برای هميشه پدر رنج کشيده شما از طرف همه ما بچه‌های انقلاب ؛ آن را به يادگار گذاشته است.
سخن اين است همانگونه که به حکم وظيفه فرزندی امام ، اعتراض جدی به اقدامات صدا و سيما داريد ؛ ای کاش همين گونه هم نسبت به حوادث ۸ ماه گذشته و جفائی که دشمنان انقلاب و اسلام به اساس نظام جمهوری اسلامی و ميراث گرانبهای امام کردند ، و بغض و کينه ساليان خود را در کوچه و خيابان فرياد زدند ؛ بيانيه می‌داديد و آن اقدامات شرم‌آور را نيز محکوم می‌کرديد.
با شما ناگفته‌های فراوان ديگری نيز دارم . اين مقدار هم صرفاً به دليل علنی شدن دستخط مستقيم جنابعالی بود که تصور آن نمی‌رفت .
با اين همه ، مجموع اين دو نامه مايه خير و برکت و خلق انگيزه و ظرفيت جديدی برای بررسی همه جانبه‌ی رويدادها و سلوک حکومتی امام عزيز در دهه اول انقلاب است همان ده سالی که رهبر فرزانه انقلاب در مورد آن فرمودند :
دوران ده ساله‌ی حيات مبارک امام خمينی (رضوان‌الله تعالی عليه) ، الگو و نمونه‌ی حيات جامعه‌ی انقلابی ماست و خطوط اصلی انقلاب ، همان است که امام ترسيم فرمودند. دشمنان خام طمع و کوردل که گمان کردند با فقدان امام خمينی ، دوران جديد با مشخصات متمايز از دوران امام خمينی (قدس سره) آغاز شده است ، سخت در اشتباه‌اند. امام خمينی ، يک حقيقت هميشه زنده است . نام او پرچم اين انقلاب ، و راه او راه اين انقلاب ، و اهداف او اهداف اين انقلاب است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016