یکشنبه 2 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح‌الله حسينيان: مجلس قانون جامع انتخاباتی مصوب در مجمع تشخيص مصلحت را رد خواهد کرد، ايسنا

حسينيان با بيان اين که مجلس قانون جامع انتخاباتی را که مجمع تشخيص مصلحت تصويب کرده، قطعا رد خواهد کرد، گفت: اين قانون خلاف مقررات و قانون اساسی است، زيرا نظارت در انتخابات که قانون به عهده شورای نگهبان گذاشته و امور اجرايی را به عهده دولت گذاشته برخلافش در اين قانون آمده بنابراين حتی اگر مجلس آن را تصويب کند قطعا شورای نگهبان آن را به دليل آنکه خلاف قانون اساسی است رد می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين که مجمع تشخيص مصلحت نظام طبق قانون اساسی تنها در دو مورد می‌تواند اظهارنظر کند، گفت: يکی از اين موارد اختلاف مصوبات مجلس و شورای نگهبان است که در صورتی که مجلس بر نظر خود اصرار داشته باشد، به مجمع تشخيص مصلحت فرستاده می‌شود و اظهارنظر نهايی را مجمع انجام می‌دهد و ديگری در مواردی است که مقام معظم رهبری موضوعی را به مجمع بدهد در آن صورت مجمع می‌تواند نظر مشورتی خودش را ارايه کند لذا مجمع قانونا اجازه قانون گذاری ندارد.

وی اظهار کرد: قانون اساسی قانون گذاری را صرفا در اختيار مجلس شورای اسلامی قرار داده و تصحيح نهايی آن توسط شورای نگهبان صورت می‌گيرد بنابراين اگر مجمع تشخيص مصلحت نظام يک قانونی را تصويب کند متاسفانه برخلاف نص صريح قانون اساسی رفتار کرده و هيچ گونه کاربردی ندارد و هيچ کس نيز حق ندارد آن قانون را اجرا کند.

اين نماينده اصولگرای مجلس ادامه داد: حتی از نظر قضايی نيز به دليل آنکه برخلاف مقررات قانون عمل کرده، قابل پيگيری قضايی است و ديوان عدالت اداری بايد به اين موضوع رسيدگی کند که چرا برخلاف قانون، وضع قانون يا آيين نامه‌ای کرده است. بنابراين به هيچ وجه عمل مجمع تشخيص مصلحت نظام پذيرفته نيست.

حسينيان ادامه داد: متاسفانه نظرات سياسی که رييس و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام داشته‌اند و همچنين برخی از اعضای مجمع و متاسفانه در اين نظريات خود شکست خورده‌اند، حالا آمده‌اند با دور زدن قانون نظرات سياسی خود را اعمال کنند.

نماينده تهران به مجمع تشخيص مصلحت نظام توصيه کرد که اين مجمع را بازی اميال سياسی خودشان قرار ندهند و اجازه دهند يادگار امام (ره) که برای بن بست شکنی و رفع نگرانی مردم و حل مشکلات و مصالح نظام بود قداستش حفظ شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016