پنجشنبه 13 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديد جامعۀ بين‌المللی از سوی نمايندۀ ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، راديو بين‌المللی فرانسه

آرش اديب زاده ـ "علی اصغر سلطانيه" نمايندۀ جمهوری اسلامی ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی با بيان اين که در اين نشست اعلام کرده است که پيشنهاد ايران برای تبادل هم‌زمان سوخت در خاک ايران هم‌چنان روی ميز است متذکر شد که:" اين پيشنهاد آزمونی برای حسن نيت کشورها و عزم آنان برای آن که فضا را از تقابل به همکاری تبديل کنند است. به آنان تاکيد کردم که اين پيشنهاد هميشه روی ميز نخواهد ماند و اگر نسيم و بادی بوزد اين پيشنهاد را از روی ميز خواهد برد".
"علی اصغر سلطانيه" نمايندۀ جمهوری اسلامی ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی ، شب گذشته پس از پيان نشست شورای حکام ، شديدأ از گزارش"يوکيا آمانو" مديرکل جديد آژانس انتقاد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين زمينه وی متذکر شد که:"گزارش مديرکل آژانس بعضأ باعث ايجاد ابهام در افکار عمومی شده است و در برخی موارد اين گزارش با واردشدن به جزييات فنی ، سوء‌تفاهم‌هايی ايجاد کرده است".

نمايندۀ جمهوری اسلامی ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی در سخنرانی خود در اجلاس شب گذشتۀ شورای حکام ، با انتقاد از گزارش "يوکيا آمانو" تأکيد کرد که از زمان بروی کار آمدن مدير جديد که جانشيم " محمد البرادعی" شده است ، تغيير خاصی در پروندۀ هسته ای ايران بوجود نيامده است.

وی افزود :"تنها تحول جديد آغاز غنی سازی تا سقف بيست درصد برای تأمين سوخت راکتور اتمی تحقيقاتی تهران بوده است".

علی اصغر سلطانيه در بخش ديگری از اظهارات خود خطاب به شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی متذکر شده است که:" موضوع هسته ای ايران يک بهانه ای بيش نيست و هدف آمريکا و چند کشور ديگر غربی آن است که آژانس را به يک سازمان بازرسی تحت نظارت شورای امنيت تبديل کنند تا بتوانند با قدرت حق وتو خواسته های خود را تحميل کنند و به بيانی از نيويورک به وين ديکته نمايند".

وی ادامه داد: "همين که هيچ کشوری تاکنون موافقت نکرده است تا به ما سوخت راکتور تهران را بدهد سند تاريخی برای ملت شريف ايران است و نشان از درستی تصميم مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران دارد. تصميمی که بايد خودمان غنی‌سازی کنيم و نمی‌شود به کسی اعتماد کرد و بايد مستقل باشيم. اين اقدام آن‌ها ثابت کرد که اين تصميم تاريخی تصميمی درستی و معقول بوده است".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016