دوشنبه 17 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در سحرگاه روز جهانی زن سيمين بهبهانی توسط نيروهای امنيتی ممنوع خروج شد، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی- سحرگاه امروز هفدهم اسفند ، سيمين بهبهانی که به دعوت شهرداری پاريس برای برگزاری روز جهانی زن عازم فرانسه بود توسط نيروهای امنيتی ممنوع خروج شد.

وی در اين باره می گويد: شهرداری پاريس از من برای هشتم مارس دعوت به عمل آورده بودو من هم يک متن درباره فمينيسم و يک شعر در باره زنان آماده کرده بودم که در اين مراسم بخوانم و چهارشنبه هم قصد برگشت داشتم اما به علت بيماری و کهولت سن بارها از رفتن منصرف شدم اما اصرارو محبت دعوت کنندگان از يک سوو عشق به کارزنان و تعهد به زنان کشورم و احترام به اين روز بزرگ مو جب شد که با برنامه شعر خوانی و صحبت از فمينيسم در اين مراسم شرکت کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما بعد از اينکه از گيت گمرک رد شدم و پاسپورتم مهر خروج خورد ، دو مامور صدايم کردند و پاسپورتم را گرفتند و بعد مرا تا ساعت ۵ صبح نگهداشتند و يک سری سوال و چرا و اما و بعد هم يک کاغد به دستم دادند که برای پاسپورت ام به دادگاه انقلاب بروم.

به اين ترتيب سيمين بهبهانی نيز به خيل زنان فعال اجتماعی که از چهار سال پيش به همين شيوه ممنوع خروج هستند پيوست.

از ميان اين زنان ميتوان به نسرين ستوده ، منصوره شجاعی ، نرگس محمدی ، طلعت تقی نيا ، بدرالسادات مفيدی ، و....اشاره کرد.

اولين هديه روزجهانی زن در سحرگاه امروز از سوی نيروهای امنيتی به نماينده اديب و فرهيحته زنان ايرانی اهدا شد. سيمين خانم روزت مبارک!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016