دوشنبه 24 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور رييس جمهوري: احمدي نژاد به سياستمداري مسلط در جهان تبديل شده است، ايرنا

حميد مولانا مشاور رييس جمهوري گفت: احمدي نژاد در طول دوران رياست جمهوري از يک شهروند تهراني به سياستمداري مسلط در جهان معروف و تبديل شده است و تسلط احمدي نژاد در امور ديپلماسي و سياست خارجي سبب شده که ايران پس از رحلت امام خميني (ره) براي اولين بار در سطح بالاي بين المللي قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، حميد مولانا مشاور رييس جمهوري عصر يکشنبه در مراسم گردهمايي معاونين سياسي و مديران کل سياسي استانداري هاي سراسر کشور با بيان اين که آمريکا از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ايران دو هدف عمده را پيگيري مي کرد، اظهار داشت: الگو نشدن ايران و تحريم نظام و براندازي اين دو هدف بودند که در اين راستا در مقابله مسلحانه موفقيتي را به دست نياوردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با تاکيد بر اين که غرب از نظام جمهوري اسلامي ايران مي ترسد، تصريح کرد: متاسفانه برخي در کشور اذعان دارند که غرب از ايران هراسي ندارد ولي ملت ايران ثابت کرد که اين گونه نيست و با افزايش خودکفايي تحريم اقتصادي در دراز مدت به نفع ايران تمام شد و هيچ کارکرد سياسي نداشت.

مشاور رييس جمهوري با بيان اين که دشمنان پس از ناکامي حربه تحريم از طريق جنگ نرم وارد ميدان شدند، گفت : اين برنامه از دولت هاشمي رفسنجاني آغاز شد و سعي کردند که با ذهنيت سازي در داخل و خارج از ايران به اين امر مبادرت ورزند که کوتاهي هاي برخي مسئولين در اين زمينه نيز منجر به تقويت اين ذهنيت شد.

وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري نهم اظهارداشت: اين انتخابات شوک بزرگي در داخل ايران ، آمريکا و اتحاديه اروپا بود و طبق نظر سنجي هايي که از ملت ايران داشتيم مي دانستيم که احمدي نژاد پيروز عرصه انتخابات خواهد بود؛ البته آمريکا تصور مي کرد که هاشمي رفسنجاني پيروز شود زيرا سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا و غرب اطلاعات چنداني نسبت به احمدي نژاد نداشتند و تصور مي کردند مي توانند چهره وي را مخدوش کنند.

مولانا با بيان اين که احمدي نژاد در طول دوران رياست جمهوري از يک شهروند تهراني به سياستمداري مسلط و معروف در جهان تبديل شد، خاطر نشان کرد: چند موضوع در سطح بين المللي به دولت نهم کمک کرد؛ در درجه اول راي مردم به وي و دوم تسلط احمدي نژاد در امور ديپلماسي. براين اساس اولين بار پس از رحلت امام بود که ايران در سطح بالاي بين المللي قرار گرفت و رقابت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا براي گفت وگو با ايران نيز دليل بر اين مدعاست.

وي نفوذ احمدي نژاد در دنياي شرق و کشورهاي اسلامي را دليل تلاش غرب براي فلج کردن ا نتخابات دهم دانست و گفت : آنها سعي کردند حمله به نظام و مقام معظم رهبري را کم کنند و مستقيما به احمدي نژاد حمله کنند زيرا مدعي بودند احمدي نژاد مورد حمايت مقام معظم رهبري است.

مشاور رييس جمهوري ايجاد وحدت مخالفان نظام را استراتژي غربي ها به ويژه آمريکا در انتخابات دهم دانست و خاطر نشان کرد : سيگنال هايي که اوباما و کلينتون و برخي مسئولان آمريکا قبل از انتخابات مي دادند حاکي از اين نقشه بود که در اين زمينه اوباما يک هفته قبل از راي گيري برخي مخالفان ايران را ستود .

وي يکي از دلايل موفقيت ملت ايران را در حوادث پس از انتخابات حضور مقام معظم رهبري و رهنمودهاي ايشان دانست و گفت : رهنمودهاي ايشان در ناکامي نقشه هاي غرب بسيار مثمر ثمر بوده است البته در اين ميان حضور مردم در صحنه و راهپيمايي 9 دي و 22 بهمن بسيار حائز اهميت است که نمونه اين راهپيمايي در هيچ کجا ديده نشده است.

مشاور رييس جمهوري با تاکيد براين که غرب با وجود داشتن ابزار و اطلاعات ،انديشه و فرهنگ ندارد، اظهارداشت : فضاي پس از 9 دي نشان داد که سران مخالف نظام قصد بازگشت دارند که اميدواريم اين مسئله عملي شود و ازطرفي اين اتفاقات خطوط قرمز را براي همه در سطح بين المللي و داخلي مشخص کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016