دوشنبه 24 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده کل ارتش: قصد ما فقط دفاع در مقابل تجاوز خارجی نيست، کسب اطمينان از پيروزی نيز هست، ايسنا

فرمانده کل ارتش گفت: مطمئنيم و دشمنان نيز احساس کرده‌اند با وضعيتی که در آن گرفتار شده‌اند، دست به هر خطايی بزنند، نابودی فروپاشاننده‌ای را برای‌شان رقم می‌زنيم و اين برای ما قطعی و صدرصد پيش‌بينی شده است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اميرسرلشکر عطاءالله صالحی صبح روز دوشنبه در مراسم فارغ‌التحصيلی دانش‌آموختگان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش تاکيد کرد: امروز سياست استکبار جهانی و اسرائيل جهان‌خوار يک سياست فروپاشيده و شکست‌خورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تشکر از فرماندهان و مديران دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش اظهار کرد: چند سال قبل زمانی که نيروهای فرا منطقه‌ای به سرکردگی استکبار جهانی و آمريکای جهان‌خوار به کشورهای دوست و برادر ما، افغانستان و عراق حمله کردند، فرماندهی کل قوا فرمانی صادر کردند مبنی بر اين که عمليات‌های نظامی که اطراف مرزهای ما صورت گرفته است را مانند رزمايشی بدانيد و از آن‌ها درس بگيريد و تجربه‌های هشت سال دفاع مقدس را نيز به آن بياميزيد و بهترين راهکارهای پدافندی و دفاع قاطع را در مقابل هرگونه تجاوز احتمالی به دست بياوريد.

وی با اشاره به اين‌که " امروز در تمام عرصه‌ها زحمت کشيده شده و کار انجام شده است" تصريح کرد: ما امروز در قالب يک نيروی مسلح دفاعی و بازدارنده در مقابل تهاجم‌های بيگانه هستيم ولی به هيچ وجه اين تهديد را از همسايگان‌مان نمی‌بينيم و به همين جهت در مقابل آن‌هايی که با زياده‌خواهی به همسايگان‌مان تجاوز و آن‌ها را اشغال کرده‌اند، با آموزه‌های خود يک نوع هشدار می‌دهيم که نه فقط به خاطر دفاع از سرزمين خود بلکه برای دفاع از آرمان و انقلاب اسلامی خود و نيز خونخواهی همه مسلمانانی که در جوار مرزهای ما آسيب ديده‌اند، قصد ما اين نيست که در مقابل تجاوز خارجی فقط دفاع کنيم بلکه قصد ما کسب اطمينان از پيروزی نيز هست.

فرمانده کل ارتش سياست استکبار جهانی را شکست خورده و فروپاشيده دانست و افزود: نظاميانی که يک روز پشت صحنه تحرکات سياسی بوده‌اند و برخی از آن ژنرال‌های بی‌تجربه، امروز به صحنه سياست آمده‌اند و مطالبی را می‌گويند که نه در شان ديپلماسی، نه در شان سياسيون آن‌ها و نه در شان يک نظامی است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان يک نظامی و در اصول نظامی‌گری دارای يک صنف مشترک جهانی هستيم و دوست و دشمن فرق نمی‌کند، همه دارای يک سری خصوصيات مشترک هستيم. يکی از اين ويژگی‌ها و خصوصيات، نظم است و از ديگر ويژگی‌های مشترک می‌توان به غرور نظامی توام با شرافت سربازی و پاکدامنی اشاره کرد. متاسفانه ما امروز می‌بينيم که ژنرال‌های نفتی آمريکا حتی اين پرستيژ و غرور مشترک نظامی‌گری را نيز زير پا گذاشته‌اند.

وی در پايان گفت: آن‌هايی که به جای بوی خون بوی نفت می‌دهند و دستاويز کارتل‌های نفتی هستند، کلماتی را بيان می‌کنند که در شان يک نظامی نيست و اين نهايت لجام‌گسيختگی و فروپاشی نظام‌هايی است که هيچ انديشه‌ای برای اخلاق، ايمان و حتی اقتدار ملت‌های خودشان هم ندارند.

به گزارش ايسنا مراسم دانش آموختگی دوره‌های ۱۹ و سوم حرفه‌ای دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با حضور امير سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ايران برگزار شد.

در اين مراسم که صبح امروز ـ دوشنبه ـ برگزار شد، جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش و تعدادی از وابستگان نظامی ساير کشورها حضور داشتند.

فارغ‌التحصيلان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش با اخذ درجه کارشناسی ارشد مديريت علوم دفاعی، مسووليت‌های مختلف فرماندهی و مديريت در نيروهای چهارگانه ارتش را بر عهده خواهند گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016