یکشنبه 16 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهره‌برداری از خط توليد موشک کروز نصر يک، ايسنا

وزير دفاع:
به کارگيری فناوری جديد را به عنوان يک راهبرد مهم دنبال می‌کنيم

با حضور وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح خط توليد موشک کروز نصر يک در سازمان صنايع هوافضای وزارت دفاع به بهره‌برداری رسيد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبر گزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدی در مراسم افتتاح اين خط توليد طی سخنانی در جمع خبرنگاران ا‌ظهار کرد: موشک نصر يک از نوع موشک کروز است که قادر است شناورهای۳هزار تنی را منهدم نمايد، اين موشک در کلاس موشک‌های کوتاه برد می‌باشد که در حال حاضر قابليت شليک از ساحل و انواع شناورها را دارد و در آينده نزديک امکان شليک از بالگرد و زيردريايی نيز به قابليت‌های تاکتيکی آن اضافه می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: با توليد انبوه اين موشک و تحويل آن به نيروی دريايی سپاه و ارتش، توان دفاع دريايی نيروی دريايی جمهوری اسلامی ايران به نحو چشمگيری افزايش خواهد يافت.

وی گفت: پيشرفت‌های به دست آمده در صنعت دفاعی به ويژه صنايع موشکی وزارت دفاع ناشی از مديريت تحقيق، مديريت نوآوری، برنامه‌ريزی فناوری و مديريت راهبردی فناوری‌ها است که توانسته است فناوری‌های حياتی و کليدی را برای صنايع دفاعی کشور به ارمغان آورد.

وزير دفاع تصريح کرد: سرعت تحولات و کاهش چرخه عمر فناوری به گونه‌ای است که وزارت دفاع به منظور صيانت از دستاوردهای استقلال، امنيت و تمامی ارضی کشور به طور اجتناب‌ناپذير به کارگيری فناوری جديد را به عنوان يک راهبرد مهم دنبال کند و تحقق اهداف سند چشم‌انداز بيست ساله کشور در حوزه صنعت دفاعی با همين راهبرد قابل تحقق است.

وی پاسخ به نياز نيروهای مسلح را يکی از جدی‌ترين دغدغه‌های وزارت دفاع ذکر کرد و افزود: ما تلاش کرده‌ايم رويکرد «تحقيق، توسعه و توليد بر مبنای توان» را به رويکرد « تحقيق، توسعه و توليد بر مبنای نياز نيروهای مسلح» تغيير دهيم و با بهره‌گيری از راه‌های ميان‌بر که همواره مورد تاکيد فرماندهی معظم کل قوا بوده، اين مهم را تحقق بخشيم.

وی گفت: امروز با پشتوانه تخصص، تعهد، تجربه و تلاش متخصصان خستگی‌ناپذير وزارت دفاع، علاوه بر تأمين نيازمندی‌های متنوع نيروهای مسلح کشورمان، قادريم نيازهای تسليحاتی ساير کشورها به ويژه کشورهای دوست و همسايه را نيز تأمين کنيم.

وحيدی در پايان با قدردانی از اقدامات موثر و تلاش متخصصان سازمان صنايع هوافضا در طراحی و ساخت موشک پيشرفته و پيچيده نصر يک اين موفقيت را به محضر فرمانده معظم کل قوا، نيروهای مسلح و ملت شريف ايران تبريک گفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016