دوشنبه 24 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال ۵ تن از زندانيان سياسی به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوين، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، شنبه شب هنگامی که زندانيان سياسی در حال خواندن سرود بودند مورد يورش پاسدار بندها قرار گرفتند و ۵ تن از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ را به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوين منتقل کردند.

شنبه شب ۲۲ اسفند ماه هنگامی که زندانيان سياسی در حال خواندن سرود در بند ۳۵۰ زندان اوين بودند مورد يورش بزرگ نيا رئيس بند۳۵۰ و پاسداربندها قرار گرفتند و زندانيان را برای اذيت و آزار به حياط زندان منتقل کردند و برای مدتی نسبتا طولانی در آنجا نگه داشتند.همزمان ۵ نفر از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شدند. از جمله زندانيانی که به سلولهای انفرادی منتقل شدند حسام ترمسی ۲۰ ساله و از دستگير شدگان ۱۰ تيرماه می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بزرگ نيا رئيس بند ۳۵۰ و از شکنجه گران شناخته شده زندان اوين که در اذيت وآزار زندانيان سياسی شهرت خاص دارد ،پس از يورش به زندانيان و انتقال تعدادی از آنها به سلولهای انفرادی دستور قطع تماس تلفن زندانيان سياسی با خانواده هايشان را صادر کرد.
زندانيان سياسی در اعتراض به انتقال همبنديان خود به سلولهای انفرادی و قطع تماسهای تلفنی خود از روز شنبه اقدام به اعتصاب غذا کرده اند و به بزرگ نيا اعلام کردند تا رسيدن به خواسته های خود به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.
زندانی سياسی حسام ترمسی با تلاش و کوشش فراوان خانواده اش به آنها قول داده شد ه بود که او می تواند برای ايام عيد به مرخصی بياييد در صورتيکه بازجويان وزارت اطلاعات موافقت کنند. بازجويان وزارت اطلاعات شکنجه گرانی که شکنجه های جسمی و روحی بر عليه زندانيان سياسی را به عهده دارند.آنها همچنين احکام ضد بشری را عليه زندانيان سياسی تعيين می کنند و حتی در دوران محکوميتشان شرايط غير انسانی را برای زندانيان در بند و بی دفاع را مشخص می کنند. اين جنايتکاران عليه بشريت بطور شبانه روزی مشغول جنايت عليه مردم ايران در شکنجه گاهها هستند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،يورش به زندانيان سياسی بی دفاع،انتقال آنها به سلولهای انفرادی را محکوم می کند و از دبيرکل وکميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای پايين دادن به جنايتهای سيستماتيک و سازمان يافته اين رژيم عليه مردم ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016