سه شنبه 25 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی خانواده های دستگير شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، صبح امروز نزديک به ۲۰۰ نفر از خانواده های زندانيان سياسی در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند و خواستار تعين تکليف و آزادی عزيزان خود شدند.
روز سه شنبه ۲۵ اسفند ماه خانواده های دستگير شدگان از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تجمع خود را در مقابل دادگاه انقلاب شروع کردند و رفته رفته بر تعداد آنها افزوده می شد و تا ساعت ۱۱:۰۰ تعداد آنها نزديک به ۲۰۰ نفر می رسيد.از روز گذشته تعيين کفالت و وثيقه را متوقف کرده اند و اين بدين معنی است که صدها نفر از حاميان مادران عزادار،دانشجويان،فعالين حقوق بشری و فعالين زنان و ساير اقشار جامعه ايام عيد را در شکنجه گاههای بند ۲۰۹ ،۲۴۰ ،۳۵۰ و يا در جاهای ديگر بايد بگذراند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از مادران که فرزند او دانشجو است و برای چند روز ايام عيد به مرخصی آمدن فرزندش ۶۰۰ ميليون وثيقه قرار داده بود به او گفته شد که ديگر دير شده است و کاری را انجام نخواهند داد. که با خشم اين مادر مواجه شدند يکی از افراد دادگاه انقلاب با عربده کشی به اين مادر گفت: او کمونيست است و حقشه که در زندان بماند.
خانواده ها خشمگين هستند که در ايام عيد عزيزان خود بجرم آزادی خواهی در زندان باقی بمانند. امروز چندين مورد درگيری لفظی بين خانواده ها با کارکنان دادگاه انقلاب پيش آمد و طبق معمول خانواده ها با تهديد به بازداشت مواجه بودند. خانواده ها به آنها می گفتند که ما همه حاضر هستيم بازداشت شويم و در کنار عزيزانمان باشيم.
از طرفی ديگر خانواده ها خواهان مشخص کردن وضعيت عزيزان خود هستند اما جوابی مشخصی به آنها داده نمی شود مامورين دادگاه انقلاب برای تحت فشار روحی قرار دادن خانواده ها از پاسخ دادن خوداری می کنندو به آنها می گويند برويد زندان اوين چونکه بازپرسان شعب امنيت دادگاه انقلاب در آنجا مستقر هستند و آنها به شما جواب خواهند داد.هنگامی که خانواده ها به زندان اوين مراجعه می کنند محلی که بازپرسان شعب امنيت در آنجا مستقر هستند با دربهای بسته مواجه می شوند و کسی به آنها و حتی به وکلا جوابی نمی دهند.
بازجويان وزارت اطلاعات همان شکنجه گرانی که زندانيان سياسی را در طی دوران بازداشت تحت بازجوئی و شکنجه های وحشيانه روحی و جسمی قرار ميدهند آنها تعيين می کنند که زندانی در بازداشت باقی بماند و اينگونه در آستانه ايام عيد قصد انتقام گيری از خانواده ها را دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016