پنجشنبه 27 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع نزديک به ۵۰۰ نفر از خانواده ها و مردم برای آزادی عزيزانشان در مقابل زندان، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،صدها نفر از خانواده های دستگير شدگان و مردم تهران در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی عزيزانشان در آستانه عيد نوروز شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غروب روز جهارشنبه ۲۶ اسفند ماه از ساعت ۱۷:۳۰ خانواده های دستگير شدگان و مردم تهران در مقابل زندان اوين تجمع کردند و بر آزادی عزيزانشان در آستانه عيد نوروز تاکيد کردند. هر لحظه بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود و تا ساعت ۲۱:۴۵ دقيقه تعداد خانواده ها و مردم نزديک به ۵۰۰ نفر می رسيد.خانواده ها و مردم مشتاقانه در انتظار آزادی عزيزان خود بسر می برند.تجمع خانواده از زير پل تا نزديکی درب اصلی زندان اوين امتداد دارد.
با پافشاری و ايستادگی خانواده ها تا ۲۱:۳۰ تعدادی از دستگير شدگان آزاد شدند.از جمله آزادشدگان امشب يکی از حاميان مادران عزادار به نام خانم ام بنين ابراهيمی می باشد. ولی هنوز تعدادی از حاميان مادران عزدار در بازداشت بسر می برند از جمله آنها خانم الهام احسنی می باشد.
خانواده ها و مردم با آزادی هر زندانی به استقبال گرم او می شتابند و موجی از شور و شادی در آنجا بر پا می شود.همزمان که زندانی آزاد شده در آغوش گرم خانواده و دوستانش قرار می گيرد ساير خانواده ها و مردم با دست زدن و سوت کشيدن نسبت به زندانی آزاد شده ابراز احساسات می کنند.تعدادی از خانواده ها با پخش شيرينی آزادی عزيزشان را جشن می گيرند.
از طرفی ديگر زندانيان آزاد شده با بربالا بردن دستان خود به نشانه پيروزی وبا لبخند زدن و دست تکان دادن به ابراز احساسات استقبال کنندگان پاسخ می دهند.
از چند روز گذشته تجمع خانواده ها تا ساعت ۲۴:۰۰ ادامه می يابد.برای عدم تجمع گسترده خانواده ها مدتی است که که دستگير شدگان را بطور نامنظم آزاد می کنند و بعضا حتی بعد از ساعت ۲۴:۰۰ آزاد ميکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016