چهارشنبه 26 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع شب گذشته خانواده‌ها در مقابل زندان اوين علی‌رغم محدوديت‌ها و حضور گسترده نيروهای امنيتی، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، عليرغم محددويتها و حضور تعداد زيادی از نيروهای سرکوبگر خانواده های دستگير شدگان همانند شبهای گذشته در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی بی قيد و شرط عزيزان خود شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز سه شنبه ۲۵ اسفند ماه از حوالی ساعت ۱۸:۰۰ تعداد زيادی از خانواده ها در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی عزيزان خود شدند.خانواده های دستگير شدگان سعی کردند که ساعتهای چهارشنبه سوری را در کنار حصارهای زندان اوين بگذرانند تا خود را نسبت به عزيزانشان نزديکتر حس کنند.هر چه به روزهای آغاز سال نو نزديک تر می شويم تلاش و کوششها خانواده ها برای آزادی عزيزانشان فزونی می يابد.
برخلاف شبهای گذشته برای خانواده ها محدوديتهايی ايجاد کرده بودند و خانواده ها می بايست در درون حصارهای که ايجاد کرده بودند قرار می گرفتند و يک حالت بازداشت غير رسمی برای خانواده ها ايجاد کرده بودند.خانواده همانند شبهای گذشته حق ايستادن خارج از حصارها را نداشتند. همچنين بر خلاف معمول تعداد زيادی از نيروهای سرکوبگر را در آنجا مستقر کرده بودند و جو امنيتی شديدی را ايجاد کرده بودند.
ولی خانواده به حصارها و حضور تعداد زيادی از نيروها سرکوبگر توجه نمی کردند و بر خواست خود که آزادی عزيزانشان بود پافشاری می کردند. با ايستادگی و پافشاری خانواده ها از ساعت ۱۸:۳۰ شروع به آزادی دستگير شدگان نمودند و تعداد زيادی از دستگير شدگان آزاد شدند.
همانند شبهای گذشته زندانيان سياسی که آزاد می شدند با سوت کشيدن،دست زدن از آنها استقبال می شد و موجی از شادی بين خانواده ها ايجاد می کرد. تجمع خانواده ها تا ساعت ۲۳:۰۰ ادامه يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016