یکشنبه 1 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی به ديدار بهمن احمدی امويی رفت، اعلام نگرانی مهدی کروبی از وضع زندانيان ناشناس بعد از انتخابات، جرس

جرس: مهدی کروبی طی ديداری که در آستانۀ نوروز و سال جديد با بهمن احمدی امويی داشت، ضمن دلجويی از اين روزنامه نگار اخيرا آزاد شده از اوين، نسبت به وضعيت تمام بازداشت شدگانِ حوادثِ بعد از انتخابات، بويژه "زندانيانی که کسی آنان را نمی شناسد و ماههاست در زندانند و هيچکس از حال آنان باخبر نيست"، ابراز نگرانی و تاسف کرد و قول داد تمام تلاش خود را برای آزادی آنان خواهد کرد.

کروبی در اين ديدار ضمن تجليل از خانوادۀ امويی، دستگيری های پس از انتخابات را تاسف آور خواند و تاکيد کرد که با فشار بر روزنامه نگاران و فعالان سياسی، نمی توان جلوی واقعيت ها را گرفت و مردم، هوشمندانه وقايع را دنبال کرده و تحليل می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کروبی همچنين ضمن آرزوی آزادی برای تمامی زندانيان در آستانه سال جديد و ايام نوروز، خاطرنشان کرد "در طول اين مدت پيرامون زندانيان مشهورِ دستگير شده پس از انتخابات و وضعيت آنان اطلاع رسانی صورت می گرفته، اما نبايد فراموش کنيم بسياری از زندانيان هستند که در جريان راهپيمايی های پس از انتخابات در خيابان ها دستگير شدند و کسی آنان را نمی شناسد و ماههاست در زندانند و هيچکس از حال آنان باخبر نيست."

کروبی ضمن ابراز تاسف از وضعيت اين دسته از زندانيان گفت که تمام تلاش خود را برای آزادی آنان خواهد کرد.

دبيرکل حزب اعتمادملی همچنين ياد و نام و تلاش احمد زيدآبادی و مسعود باستانی (روزنامه نگاران زندانی در زندان رجايی شهر کرج) را ارج نهاد و ضمن گراميداشت ياد جانباختگانِ بيگناهِ پس از وقايع انتخابات، برای خانواده های آنان آرزوی صبر و شکيبايی کرده و خاطرنشان ساخت "در ايام عيد نوروز به ديدن اين خانواده های داغ ديده بشتابيم."

لازم به ذکر است بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار فعال کشور و سردبير سايت خردادنو، به همراه همسرش ژيلا بنی يعقوب، تير ماه ۸۸ و چند روز پس از انتخابات رياست جمهوری در منزلشان دستگير شده بودند. احمدی امويی بعد از ماهها بازداشت، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران (قاضی پيرعباس) به ۷ سال و ۴ ماه زندان تعزيری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم گرديد و در نهايت دادگاه تجديد نظر حکم وی را به پنج سال زندان قطعی مبدل کرد. اين فعال مدنی پس از تحمل نه ماه زندان، در آستانه سال جديد به مرخصی چند روزه آمد.

طی هفته های اخير جمع محدودی از زندانيان سياسی، با توديع وثيقه های سنگين، به مرخصی های چند روزه آمده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016