یکشنبه 1 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: دولت و مجلس در هدفمندکردن يارانه‌ها به هم کمک کنند، جهان‌نيوز

حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع ميليونی زايران حرم رضوی در مشهد مقدس با اشاره به حوادث بعد از انتخابات تاکيد کردند : ‌از ۲۲ خرداد تا ۲۲ بهمن يک فصل پرافتخار و پر عبرتی برای ملت ايران بود و آگاهی جديدی به وجود آورد و فصل جديدی در بصيرت ملت ايران گشوده شد.

حضرت آيت الله خامنه ای عصر يکشنبه در جمع زايران و عاشقان ولايت در رواق امام خمينی (ره) فرمودند : قويترين و آخرين ضربه را ملت ايران در ۹ دی و ۲۲ بهمن بر دشمن وارد کرد و اين کار در ۲۲ بهمن کاری عظيم بود و در ۹ دی يکپارچگی ملت آشکار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان تصريح کردند : اين کار عظيم ملت ايران در ۲۲ بهمن و ۹ دی بود و همه کسانی که در عرصه سياسی به هر نامزدی رای دادند،‌ هنگامی که ديدند دشمن در صحنه است و وقتی اهداف پليد دشمن را فهميدند،‌ حتی نسبت به کسانی که به آنها خوشبين هم بودند، تجديد نظر کردند و فهميدند که صراط مستقيم اين است، ملت ايران در ۲۲ بهمن يک شعار واحد داشت و خيلی تلاش کردند بين ملت دودستگی ايجاد کنند، نتوانستند و ملت ايستادگی کرد که اين يک پيروزی برای ملت بود.‌

حضرت آيت‌الله سيد علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در مورد طرح هدفمندی يارانه‌ها فرمودند: بايد به دولت کمک شود و دولت هم بر اساس قانون عمل کند.

رهبر انقلاب در جمع پرشور و گسترده مردم در حرم رضوی فرمودند: در بحث هدفمند کردن يارانه ها، از طرفی بايد به دولت که بار اجرا بر دوش اوست، کمک شود و از طرف ديگر دولت هم بايد آنچه را قانون شده است عمل کند.

ايشان تاکيد فرمودند: لايحه هدفمند کردن يارانه لايحه بسيار مهمی است؛ من به قوه مجريه و مقننه توصيه ميکنم که بايد به هم کمک کنند.

رهبر انقلاب در ابتدای سخنان خود فرمودند: دنيا درگير منجلاب‌های بسياری است که ناشی از بی‌توجهی به ايمان است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: جمهوری اسلامی امروز در چشم ملت‌ها و دولت‌ها و حتی دشمنانش، يک کشور اثرگذار اشت.

ايشان تاکيد فرمودند که "امروز در جوانان ما، اعتماد به نفسی وجود دارد که در گذشته وجود نداشته و در کمتر ملتی مشاهده شده است".

رهبر انقلاب با بيان اينکه "افرادی که جمهوريت و اسلاميت نظام را از هم جدا می‌کنند، نظام را نشناخته‌اند" افزودند: انتخابات گذشته آزمون مهمی بود و درس‌ها و عبرت‌های زيادی داشت که ملت ايران در آن پيروز شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با يادآوری حضور ۴۵ ميليونی مردم بر سر صندوق‌های رای در ۲۲ خرداد ۸۸، تاکيد کردند که اگر حضور مردم ۳۰ ميليون نفر بود، نقشه‌های دشمنان شايد به موفقيت می‌رسيد.

ايشان در ادامه مباحث مربوط به وقايع اخير خاطرنشان کردند: روسای جمهور کشورهای مستکبر در حوادث پس از انتخابات، اغتشاش‌گران را «ملت» ناميدند تا بين مردم تفرقه ايجاد کنند.

مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به پيغام‌ها و نامه‌های باراک اوباما برای عادی‌سازی روابط و سخنرانی سال گذشته خويش در حرم رضوی فرمودند: که از ابتدا حدس می‌زديم که در پشت دستکش مخملی دست چدنی باشد و خنجری از پشت نگه داشته باشند.

ايشان با اشاره به حمايت‌های رئيس‌جمهور آمريکا از اغتشاش‌گران و "جنبش مدنی" دانستن آنها افزودند: شما خجالت نمی کشيد درحالی که در افغانستان وعراق، دخالت و کشتار می‌کنيد، حرف از حقوق بشر ميزنيد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016