جمعه 6 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت الاسلام صديقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: ما می‌خواهيم غرب را نجات دهيم، ايلنا

ـ همت ما بايد نجات آمريکايی‌ها از يوغ دو حزب موجود در آن کشور باشد

ايلنا: امام جمعه موقت تهران بر ضرورت ساختن فرهنگ متناسب با کار مضاعف تاکيد کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت الاسلام و المسلمين کاظم صديقی در خطبه دوم اولين نماز جمعه تهران در سال ۸۹، با اشاره به نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اين اسامی کليدهايی است که خداوند به دل ايشان القاء می‌کند و البته بدان معنا نيست که هر نام فقط در همان سال مورد توجه قرار می‌گيرد، بلکه بشر هميشه به آنها نياز دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به نامگذاری سال ۸۸ با عنوان "اصلاح الگوی مصرف" و تاکيد بر فرهنگ سازی آن در دانشگاه‌ها و مراکز تربيتی جامعه، افزود: با توجه به اينکه "همت مضاعف" يکی از عناوين سال جديد است، بايد بازنگری کنيم که تاکنون چه زمينه‌هايی در ما بوده است که به پيشرفت رسيده‌ايم و در آينده از آن زمينه‌ها استفاده بيشتری کنيم.
امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه قيد "مضاعف" به معنای زندگی جهادگرانه است، به ذکر آياتی از قرآن در اين زمينه پرداخت و تصريح کرد: با هيچ سياستی نمی‌توان کفر را با اسلام آشتی داد و ما در عين استفاده از امکانات آنها بايد بدانيم که آنها اجازه پيشرفت به ما نمی‌دهند و لذا خودمان بايد حرکت کنيم.
وی ادامه داد: همت ما بايد نجات آمريکايی‌ها از يوغ دو حزب موجود در آن کشور باشد؛ ما می‌خواهيم غرب را نجات دهيم و اخلاق در جهان گسترش يابد و آنقدر بايد همت کنيم که حضرت مهدی(عج) آن را ببيند و در نهايت رهبری جهان با وجود مبارک ايشان تشکيل شود.
صديقی با اشاره به عنوان "کار مضاعف" در نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب، با بيان اين‌که همت بلند بدون کار متناسب با آن ممکن نيست، گفت: کار مضاعف يعنی ساختن يک فرهنگ که کارگر، کارمند، استاد و همه اقشار نتوانند کم کاری از خود نشان دهند و در اين صورت از گردونه جامعه حذف شوند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه، در مورد محقق شدن پيش‌بينی سال گذشته مقام معظم رهبری در مورد رئيس جمهور جديد آمريکا، اظهار داشت: اکنون نا امنی در عراق بيش از دوران صدام است و در امور بهداشتی و اقتصادی مردم آن کشور هم پيشرفتی حاصل نشده است، اما از طرف ديگر، اوباما با مردمسالاری دينی در ايران مخالفت کرده و از اغتشاشگران به عنوان جامعه مدنی ياد می‌کند.
وی افزود: مردم ما در ۹ دی و ۲۲ بهمن آب پاکی را روی دست آمريکا ريختند و آنها نيز هيچ گاه از اين مردم حمايت نکرده‌اند، بلکه به اقليت‌ها خط می‌دهند.
صديقی در پايان، با اشاره به فرارسيدن روز جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی يک ترکيب نيست، بلکه يک نظام است و اين مردم اخلاق و زندگی خودشان را با دينی که تامين کننده عدالت، پيشرفت و آخرت آنهاست می‌خواهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016