جمعه 6 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امامی کاشانی در نماز جمعه: بسيج بايد در تمام ملت نفوذ کند، ايسنا

* ببينيد در زد و خوردها و ماجراهای اخير و آبروريزی‌ها چقدر صدمه و خسارت ديديم
* معنای ولايت و ولايت مندی هم همين است که انسان نه جلو بيفتد و نه عقب

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از برخی تهمت ها و شعارها، طلاب، حوزه‌های علميه و دانشگاه‌های کشور را به پرهيز از به کار بردن تهمت‌ها و نيز برخی شعارها و تعبيرهای نادرست توصيه کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت الله امامی کاشانی در خطبه‌های اين هفته نمازجمعه تهران تاکيد کرد: وقتی انسان زمان، کشور، انقلاب و نقشه‌های دشمن را بشناسد آن وقت است که زبان خود را حفظ می‌کند و همين جوری شعار نمی دهد و مخصوصا در بسيج بايد اين چنين باشد.

وی با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبری در جمع بسيجيان خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، اين چنين نيست که هر کس کلمه‌ای بگويد منافق باشد و عده‌ای بخواهند عليه او شعار بدهند يا اين که اگر کسی کاری کند يا نظری داشته باشد، بگوييم ضد ولايت فقيه هست. اين جمله ای که مقام معظم رهبری فرمودند مساله مهمی است به معنای ولايت است و معنای اين که کشور ولايت مند و ولايت مدار باشد نيز همين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين که ببينيد در زد و خوردها و ماجراهای اخير و آبروريزی‌ها چقدر صدمه و خسارت ديديم ، اظهار کرد: ائمه ما می‌فرمايند عاقل کسی است که عارف به زمان باشد، کشور ، دنيا و آدم‌ها را بشناسد و روسای قوا و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام را بشناسد و عارف باشد.

امامی کاشانی تصريح کرد: نبايد جلوتر از ولی امر افتاد و نبايد کند يا تند بود بلکه بايد راه را پيدا و مسير را درست کرد تا کسی را بی خود فاسق ندانيم و يا کسی را بيخودی از عدالت نياندازيم و مثلا نگوييم چرا پشت سر فلانی نماز خواندی، پس برو نماز خود را اعاده کن پس جامعه بايد بيدار، بابصيرت و بيدار به زمان باشد و اين نکته بسيار مهمی است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه سخنان خود به سی امين سالگرد تاسيس بسيج اشاره کرد و گفت: کشور ما که در حال حاضر با اين عظمت و استقلال است، بسيج و عزيزان بسيجی در آن نقش اساسی و اول را بعد از رهبری دارند. اين پيام بايد در بين تمام ملت و کشور وجود داشته باشد و همه بايد هدفمند باشند، همانطور که بسيج در فرهنگ خود هدف دارد.

وی اضافه کرد: بسيج زمانی که از امام دم گرفت و از نفس عيسوی او حيات پيدا کرد، مسيرش همين بود که هر چه امام می گويد دنبال کند بنابراين نه جلوی امام افتاد و نه عقب تر از آن، چرا که معنای ولايت و ولايت مندی هم همين است که انسان نه جلو بيفتد و نه عقب. تمام گرفتاری هايی که در تاريخ برای اسلام به وجود آمده از همين جلوافتادن ها و عقب افتادن هاست.

امامی کاشانی با بيان اين که بسيج يک معنا، فرهنگ و پيام دارد، افزود: معنای واژه بسيج آماده، مهيا و ساخته شده است. اين آمادگی مهيا بودن و ساخته شدن برای آن چيزی است که وظيفه اوست. بنابراين اين که يک انسان به انقلاب و نظام اسلامی به عنوان بسيجی تعلق پيدا کند، به معنای گسستن همه علقه‌هاست. اگر اين علقه‌ها نبود، مهياشدن هم نبود. معنای مهيا بودن و ساخته شدن يعنی ايمان به هدف و هدفمند بودن.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام(ره) به عنوان ولی امر بسيج را تاسيس کرد و درواقع بسيج با نظر ايشان تاسيس شد که البته اين تاسيس خودجوش بود يعنی سخنان، نفس و نگاه امام (ره) بچه های ما را ساخت. وقتی می گوييم بسيج يعنی مهيا ، ساخته شده و بدون تعلق به دنيا، اين بدان معنا نيست که بر سر کلاس درس خاصی بوده‌اند بلکه خود امام (ره) و سخنان ايشان کلاس بود و دست امام عصر(عج) نيز پشت سر بود، بنابراين دل ها را منسجم، دلداده و با عشق و هيجان می کرد. اين فرهنگ بسيجی است که توانست اين ۳۰ سال خدمات زيادی انجام دهد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به معنای بصيرت اظهار کرد: معنای بصيرت اين است که انسان ظاهر اشياء و يا حوادث را نبيند بلکه فکر کند که باطن آن چيست و به کجا منتهی می شود. رهبر معظم انقلاب بر بصيرت اصرار داشته و دارند و مهم انقلاب نيز همين است که ببينيم واقعا از حرکت ها به چه نقطه ای می‌رسيم.

امامی کاشانی در بخش ديگری از سخنان خود روز هفتم آذر روز نيروی دريايی را گرامی داشت و گفت: نيروی دريايی خدمات با ارزشی داشته است و اميدواريم تمام اين نيروها اعم از ارتش ، بسيج و سپاه در سايه حضرت ولی عصر(عج) باشند و ملت ما منسجم و متحد شوند و در راه انقلاب حرکت کنند.

وی با تاکيد بر گسترش فرهنگ بسيجی اظهار کرد: دانشگاه های ما رسالت دارند که بسيجی باشند و بسيجی يعنی هدفمند و هدفمند بودن يعنی علم، پژوهش، کمال علمی و حرکت علمی آن هم در دنيای امروز که در اين زمينه مسابقه‌ای وجود دارد. پس به همين خاطر است که تاکيد دارم که بسيج بايد در تمام ملت ما نفوذ پيدا کند.

به گزارش ايسنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول نماز جمعه اين هفته تهران بخش هايی از دعای عرفه را قرائت کرد و با گراميداشت اين روز ، به بيان فضيلت‌های دعای عرفه پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016