شنبه 7 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکرات اياد علاوی برای تشکيل دولت جديد عراق آغاز شد، بی‌بی‌سی

اياد علاوی، نخست وزير پيشين عراق که ائتلاف او در انتخابات سراسری اين کشور به پيروزی رسيده، مذاکرات خود برای تشکيل دولت جديد عراق را آغاز کرده است.

ائتلاف سکولار العراقيه با اختلاف دو کرسی بر ائتلاف حکومت قانون نوری مالکی، نخست وزير فعلی به پيروزی رسيده است.

آقای مالکی که نتايج اين انتخابات را نپذيرفته، خواهان بازشماری آرا شده اما کميسيون ملی انتخابات عراق تا کنون اين درخواست را رد کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوری مالکی گفته است نتايج اين انتخابات را به چالش می گيرد. او تا روز دوشنبه فرصت دارد تا شکايات خود را در مورد تخلفات در انتخابات و درخواست بازشماری به کميسيون انتخابات ارائه کند.

مذاکرات برای تعيين دولت جديد عراق از امروز آغاز شده و آقای علاوی تلاش می کند ساير گروه ها و احزاب سياسی عراق را به پيوستن به دولت ترغيب کند.

تحليلگران می گويند روند تشکيل دولت جديد در عراق می تواند مدتها طول بکشد و اختلاف برانگيز باشد. اين نگرانی وجود دارد که طولانی تر شدن اين روند، در دراز مدت ثبات عراق را تحت تاثير قرار دهد.

به دنبال اعلام پيروزی ائتلاف العراقيه در انتخابات، اياد علاوی وعده داد که با تمام گروه ها و جناح ها برای تشکيل دولت همکاری می کند.

او در مصاحبه ای گفته است که با تمامی گروه ها اعم از برنده و بازنده برای تشکيل دولت مذاکره می کند.

کريستوفر هيل، سفير آمريکا و ژنرال ری اوديرنو، فرمانده ارشد اين کشور در عراق در بيانيه مشترکی از نتايج اين انتخابات حمايت کرده و گفته اند از يافته های ناظران بين المللی و مستقل عراقی که شاهد تخلف جدی و گسترده ای نبودند، پشتيبانی می کنند.

اد ملکرت، نماينده سازمان ملل نيز از نتايج انتخابات سراسری حمايت کرده و از تمام گروه های عراقی خواسته تا اين نتايج را بپذيرند.

نتايج انتخابات عراق پنج ماه پيش از زمان خروج نيروهای آمريکايی از عراق اعلام شده و آمريکا اميدوار است در اين مدت، انتقال قدرت به آرامی و بدون مشکل انجام پذيرد.

پيروزی ائتلاف آقای علاوی با استقبال سنی ها در اين کشور رو به رو شده است.

آقای علاوی که خود يک شيعه است در اين انتخابات از حمايت اعراب سنی که در دور پيش، انتخابات را تحريم کرده بودند، برخوردار شد.

طبق نتايج اعلام شده از سوی کميسيون مستقل انتخابات عراق، ائتلاف العراقيه ۹۱ کرسی مجلس عراق را به دست آورده و ائتلاف حکومت قانون به رهبری نوری مالکی ۸۹ کرسی را در اختيار گرفته است. ائتلاف گروه های کرد نيز که شامل دو حزب عمده کردستان عراق است، توانسته ۴۳ کرسی را از آن خود کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016