دوشنبه 9 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ سود بانکی امسال هم کاهش نيافت، نرخ سود ۱۲ درصد باقی ماند، خبرآنلاين

اقتصاد ـ اقتصاد کلان - رئيس کل بانک مرکزی از تعيين سود ۱۲ درصدی برای عقود مبادله‌ای در سال جاری برای چهارمين سال متوالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود بهمنی ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: در آخرين جلسه شورای پول و اعتبار در سال ۸۸ حداقل نرخ سود عقود مبادله‌ای برای سال جاری ۱۲ درصد تعيين شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر نهايی شدن نرخ سود ۱۲ درصدی برای عقود مبادله‌ای در سال ۸۹ افزود: حداقل نرخ سود برای عقود مشارکتی بر اساس نسبت سهم سود در قراردادهای عقود اسلامی در شورای پول و اعتبار به تصويب رسيد.
رئيس کل بانک مرکزی ادامه داد: نرخ سود عقود مشارکتی در سال جاری آزاد نيست و بر اساس نسبت سهم سود مشابه سال گذشته به تصويب رسيده است.
بهمنی ضمن اشاره به اينکه بسته سياستی - نظارتی سال ۸۹ تفاوت‌هايی با بسته سال گذشته دارد، تصريح کرد: طبق مصوبات شورای پول و اعتبار در سال جاری بانک‌ها بايد حساب‌های دو منظوره خود را جمع‌آوری کنند.
رئيس کل بانک مرکزی افزود: در سال جاری طبق بسته سياستی مصوب شورای پول و اعتبار نظارت بر بانک‌ها تقويت شده و تمام بانک‌ها بايد نرخ‌های مصوب اين شورا را رعايت کنند.
به گفته بهمنی بانک مرکزی در سال ۸۹ در زمينه رعايت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار توسط بانک‌ها، کنترل‌های لازم را انجام خواهد داد.
گزارش فارس حاکی است اعضای شورای پول و اعتبار در آخرين جلسه فوق‌العاده اين شورا که در آخرين چهارشنبه سال گذشته برگزار شده بود، جزئيات بسته سياستی - نظارتی سال ۸۹ را از جمله نرخ سود عقود مبادله‌ای به تصويب رساندند.
گفتنی است در سال ۸۸ اخباری به نقل از بهمنی و برخی اعضای شورای پول و اعتبار مبنی بر تعيين نرخ سود ۱۲ درصدی برای عقود مبادله‌ای در سال جاری منتشر شده البته مسئولان بانک مرکزی برای چهارمين سال متوالی است که نرخ سود ۱۲ درصدی را برای عقود مبادله‌ای به تصويب رسانده‌اند.
به گزارش فارس نرخ سود بانکی در سال ۸۵ با ۲ درصد کاهش از ۱۶ به ۱۴ درصد رسيد و در سال ۸۶ نيز اين نرخ با ۲ درصد کاهش به ۱۲ درصد تقليل يافت.
همچنين نرخ سود بانکی برای عقود مبادله‌ای از ابتدای سال ۸۶ تا کنون ۱۲ درصد بوده است .
با توجه به کاهش نرخ تورم در سال ۸۸ به حدود ۱۱ درصد اين برای اولين بار است که طی ۵ سال گذشته نرخ سود بانکی بالاتر از نرخ تورم تعيين می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016