پنجشنبه 5 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتفاق نظر اوباما، سارکوزی، براون و مرکل در مورد مجازات های جديد عليه ايران، راديو فرانسه

فواد روستائی ـ در پاريس، کاخ رياست جمهوری فرانسه با صدور بيانيه ای اعلام کرد گفتگوهای تلفنی به شرکت کنندگان امکان داده است که شاهد "يک اتفاق نظر گسترده" در مورد "ضرورت تصويب تحريم های جديدی عليه ايران" ، "اهميت راه اندازی مجدد روند صلح اسرائيل - فلسطين" و بالاخره "اهميت تعهد هر چهارکشور به برقراری صلح و امنيت در افغانستان" باشند.
باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، چهارشنبه شب پروندۀ هسته ای جمهوری اسلامی ايران را با نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، و گوردن براون، نخست وزير انگليس، مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفتۀ رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد واشنگتن، در اين تبادل نظر تلفنی "اقدام های آتی" که جامعۀ بين المللی بايد در ارتباط با پروندۀ هسته ای ايران بدان مبادرت ورزد به بحث گذاشته شده است.

روند صلح خاورميانه و مسائل اقتصادی جهان از ديگر مسائل مورد بحث در گفتگوی چهارشنبه شب رهبران چهار کشور غربی بوده است.

در لندن، يک سخنگوی مقر نخست وزيری انگليس گفت در اين گفتگوها "تلاش های مربوط به تعيين و اعمال مجازات ها و تحريم های هدفمند" عليه جمهوری اسلامی ايران مطرح شده و در بارۀ آن ها تبادل نظر لازم به عمل آمده است. خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به اين گفتگوی تلفنی اختصاص داده است يادآوری می کند که کشورهای غربی از جمله اين چهار کشور به برنامۀ هسته ای ايران با سوء ظن نگريسته و براين باورند که تهران در پوشش برنامۀ هسته ای غير نظامی در صدد تجهيز خود به بمب اتمی است.

به گفتۀ سخنگوی نخست وزيری انگليس، پيشرفت های حاصل شده در افغانستان نيز در گفتگوهای باراک اوباما، گوردن براون، نيکلا سارکوزی و آنگلا مرکل از جمله موضوع های مورد بحث بوده است.

در پاريس، کاخ رياست جمهوری فرانسه با صدور بيانيه ای اعلام کرد اين گفتگوهای تلفنی به شرکت کنندگان در آن امکان داده است که شاهد "يک اتفاق نظر گسترده" در مورد "ضرورت تصويب تحريم های جديدی عليه ايران" ، "اهميت راه اندازی مجدد روند صلح اسرائيل - فلسطين" و بالاخره "اهميت تعهد هر چهارکشور به برقراری صلح و امنيت در افغانستان" باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016