سه شنبه 17 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: اگر يک روز از برخی آقايان و رسانه‌ها دروغ و تهمت نشنويم بايد تعجب کنيم، پارلمان‌نيوز

- امروز عزای اسلام و اميرالمومنين را گرفته‌ام

پارلمان‌نيوز: دبيرکل حزب اعتمادملی با انتقاد شديد از رواج تهمت و دروغ به نام اسلام و دين توسط فرقه‌ای کوچک گفت:« من امروز علاوه بر آنکه عزای امام راحل و انقلاب را گرفته‌ام بيش از همه عزای اسلام و اميرالمومنين را با اين رفتارها گرفته‌ام.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پايگاه خبری فراکسيون خط امام(ره) مجلس «پارلمان‌نيوز»، در ادامه ديدارهای بهارانه نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس هشتم، نمايندگان عضو فراکسيون خط امام(ره) ديدار رئيس مجلس اصلاحات رفتند.

حجت الاسلام و المسملين مهدی کروبی در اين ديدار به بيان برخی سوءاستفاده‌ها، رفتارهای ناپسند و بی‌اخلاقی‌هايی که به نام اسلام انجام می‌شود پرداخت و به شدت از اين وضعيت ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به موضع منفی مراجع عظام تقليد نسبت به دولت و نيز پيغام برخی مراجع به يکديگر در آستانه سفير اخير احمدی‌نژاد به قم مبنی بر اينکه او را به حضور نپذيرند، اين وضعيت را بی‌سابقه عنوان کرد.

دبيرکل حزب اعتمادملی همچنين با اشاره به جايگاه رفيع مجلس خواستار آن شد که نمايندگان با درنظر گرفتن مصالح کشور و ملت تصميم‌گيری نمايند و تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات کشور به کار ببندند.

رئيس مجلس ششم با اشاره به نحوه بررسی بودجه و لايحه هدفمندسازی يارانه‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت:« امروز انسان متعجب می‌شود که برخی نمايندگان در حالی که هنوز جوهر ابلاغ بودجه خشک نشده به دنبال ارائه متمم و اصلاحيه برای بودجه هستند.»

وی ادامه داد:« اصرار دولت برای رفراندوم و درآمد ۴۰هزار ميليارد تومانی از نظر من چيزی جز انداختن توپ به زمين مجلس و ملت و نيز احتمال بالای شانه خالی کردن از اجرای اين قانون بعد از يکی دو سال نيست.»

در اين ديدار که ساعتی بعد از انتشار خبر هتک حرمت وقيحانه به آرامگاه آيت‌الله سيدروح‌الله خاتمی برگزار شد، کروبی با محکوميت شديد اين اقدام گفت:« عده‌ای هستند که انجام هرگونه عمل و نسبت دادن هر تهمتی به کسانی که نمی‌پسندند ابايی ندارند و متاسفانه حرمت هيچ شخص و فردی را هم نگه نمی‌دارند و وضعيت به گونه‌ای شده که اگر يک روز از برخی آقايان و رسانه‌ها دروغ و تهمت و بی‌اخلاقی نشنويم و نبينيم بايد تعجب کنيم که چه اتفاقی افتاده است؟!»

کروبی همچنين با انتقاد شديد از ادامه يافتن فضای امنيت در کشور، برباز شدن فضا، آزادی زندانيان سياسی و دلجويی از خانواده‌های آسيب ديدگان تاکيد کرد و اظهار داشت:« مردم ايران دلبسته اصلاحات هستند و از آرمان‌های اصلاح‌طلبانه خود کوتاه نمی‌آيند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016