چهارشنبه 18 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان انرژی اتمی: خبرهای خوش هسته ای در راه است، واحد مرکزی خبر

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی اکبر صالحی در حاشيه پنجمين دوره مسابقات و دومين سمپوزيوم بين المللی روبوکاپ آزاد ايران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تبادل سوخت افزود: براساس مشترکاتی که ميان ايران و گروه ۱ + ۵ وجود دارد همواره آمادگی گفتگو با اين گروه را داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه هر کدام از طرفين بسته پيشنهادی ارائه داده اند اضافه کرد: مشترکاتی ميان اين بسته های پيشنهادی وجود دارد که بارها اعلام شد براساس اين نقاط مشترک مذاکره شود.

صالحی با بيان اينکه ايران برای همکاری در ابعاد مختلف هسته ای از جمله خلع سلاح جهانی و جلوگيری از اشاعه آن آمادگی خود را اعلام کرده است، گفت: بايد منتظر بود که گروه ۱ + ۵ نيز آمادگی دارد با رعايت همه جنبه های عادلانه و منصفانه در سطح بين المللی وارد گفتگو شود يا خير؟

رئيس سازمان انرژی اتمی افزود: با اينکه ما توانايی خود را در ساخت سوخت هسته ای برای راکتور تحقيقاتی تهران نشان داده ايم، آمادگی خود را برای تبادل سوخت اعلام کرده ايم.

صالحی ادامه داد: غنی سازی ۲۰ درصدی برای تامين سوخت راکتور تحقيقاتی تهران را يک ماه است که اغاز کرده ايم و در حال حاضر چند کيلو اورانيوم ۲۰ درصد غنی شده داريم.

وی در بخش ديگری از سخنان خود درباره تهديد دولت های غربی درباره تحريم ايران گفت: در حال حاضر دو اردوگاه در غرب وجود دارد که يک اردوگاه عقلانی است و تلاش می کند از پرونده تصنعی ساخته شده هسته ای ايران رها شود و نيز يک اردوگاه متاثر از صهيونيسم بين المللی وجود دارد که حيات خود را در آشوب و تلاطم مسايل بين المللی می بيند و دائم در تلاش است تا باتوجه به نفوذ و لابی که در آمريکا دارد از فعاليت اردوگاه عقلانی جلوگيری کند تا بتواند از بحرانی که خودش ايجاد کرده است رها شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016