دوشنبه 23 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی در ديدار با اعضای مجاهدين انقلاب: عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنيم و محکم تر از قبل ايستاده ايم، سحام نيوز

حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی همچنان پذيرای ميهمانان نوروزی خويش است. کروبی روز پنج شنبه نوزدهم فرودين ماه ۸۹ پذيرای اعضای سازمان مجاهدين انقلاب بود.

در اين ديدار ابتدا تنی چند از اعضای سازمان مجاهدين انقلاب به بيان نقطه نظرات خود پرداخته و سوالاتی پيرامون سخنرانی اخير مقام اجرايی کشور و تبعات و هزينه های ناشی از اينگونه سخنرانی های نامناسب را يادآور شده و در نهايت در تقبييح ادامه روند بازداشتی ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان، نکاتی را بيان نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با بکارگيری ادبيات سخيف، به تمدن چندين هزار ساله ی ايرانيان دهن کجی می کنند!
مهدی کروبی ضمن خوش آمد گويی و تبريک سال جديد، نکات مطرح شده را با اهميت توصيف نموده و افزود: متاسفانه ادبيات استفاده شده در سخنرانی اخير مسوول اجرايی کشور که در اروميه بيان شد، به هيچ وجه در شان يک رئيس جمهور نيست! جالب آنکه رفتار و اعمالی که موجب دشمن تراشی شود و تبعات سنگينی را برای ملت به ارمغان آورد، سياست و تدبير می نامند!! افراط و تفريط را بدانجا رسانده اند که يک روز نامه نگاری می کنند، روز ديگر جهت ارتباط گيری و نشستن پای ميز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز با ادبياتی سبک (گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان!) به تمدن چندين هزار ساله ی ايرانيان دهن کجی می کنند!

در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد
دبيرکل حزب اعتماد ملی ادامه داد: مگر ما با دولت امريکا تازه درگير شده ايم؟! وقايع تلخی را از دولتمردان امريکائی تجربه کرده ايم. کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تبعيد امام(ره) به ترکيه در مساله کاپيتالاسيون، هشت سال جنگ تحميلی و حمايت امريکا از رژيم بعث و تحريم های اقتصادی از جمله درگيريهای جمهوری اسلامی با ايالت متحده بوده است. تهديدات فعلی، چيز جديدی نيست. البته ما نيز همچون ساير مردم و دوشادوش ملت، اين تهديدات را محکوم می کنيم و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد، همانطوری که قبلا ملت قهرمان و شهيد پرور ايران امتحان خود را پس داده اند.

به ياد داريم در زمان امام، شهيد رجايی در جواب رئيس جمهور فرانسه از برخی تعابير تند استفاده نمود (جالب آنکه تعابير استفاده شده توسط شهيد رجايی به هيچ وجه قابل قياس با اين قماش سخنان اخير مسول اجرايی کشور نبود.)، امام پس از آگاهی از اين موضوع، فوری برخورد کردند و جايگاه ايشان را به وی متذکر شدند. دبيرکل حزب اعتماد ملی سخنان خود را اينگونه ادامه داد: دشمن تراشی هنر نيست. هنر آن است که به تهديدات، پاسخی مستدل و منطقی داده تا اذهان عمومی ملتها و دولتها بسوی حقيقت نيل يابد، به نحوی که تهديدات مرتفع و به فرصتها بدل گردند.

اگر امروز اين چنين مجلس را کوچک کنند، فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند!
مهدی کروبی همچنين درباره سخنان مشابه احمدی نژاد در قبال مجلس گفت: متاسفانه علاوه بر اتخاذ سياست نهادينه سازی دروغ در جامعه، بکارگيری تعابير سبک و ناپسند در دو بعد داخلی و خارجی، بدان اضافه شده است! مگر نه آنکه به تعبير امام: "مجلس در راس امور است." "ميزان رای ملت است" "مجلس مرکز قدرتهاست" "مجلس حاصل الله اکبرهاست" "مجلس عصاره ی ملت است." می دانيم يکی از مهمترين دلايل تاکيد بيش از حد امام بر اين قضيه، درگيری ابولحسن بنی صدر از طريق روزنامه انقلاب اسلامی با مجلس بود.

مجلس شورای اسلامی فراز و نشيب های بسياری داشته اما بکارگيری چنين الفاظی همچون "نمی فهمند!!!" آنهم از زبان عاليترين مقام اجرايی کشور تبعات جبران ناپذيری را بر پيکره ی نهاد مجلس وارد خواهد ساخت. چگونگی شکل گيری اين مجلس و اينکه چه جريانی بر آن حاکم است در اين مقوله از اهميت برخوردار نيست. نفس وجودی مجلس از اهميت بالايی برخوردار است. اگر امروز اينچنين مجلس را کوچک کنند فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند!

عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنيم و محکم تر از قبل ايستاده ايم
سپس مهدی کروبی به روند بازداشتی ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان پرداخت و افزود: "انديشه ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می کند، بيشترين هزينه را متحمل نظام می سازد."

کروبی ادامه داد: متاسفانه اطلاع يافته ايم؛ جهت ايجاد فشار روحی و روانی بيشتر و تحقير نمودن بازداشت شدگان سياسی، آنان را با ساير زندانيان مشکل دار من جمله قاچاقچيان و افراد منحرف در يک مکان قرار می دهند که اين مساله به هيچ وجه در شان نظام نيست. به بهانه های مختصر زنان و دختران را دستگير می کنند در حاليکه طبق آموزه های دينی و انقلابيمان می بايست حرمت اين قشر از جامعه بيش از پيش حفظ شود.

هجمه ی تبليغات روزافزون ناسزا گويی ها و تهمت زنی ها بيشتر به يک دوی مارتن سياسی شبيه شده است! چنانچه گويی آنان که بيشتر فحاشی کنند و دروغ ببندند نزد دولتمردان عزت بيشتری می يابند! با اتخاذ چنين شيوه ای می خواهند چنان جلوه دهند که گويی مائيم که ضد انقلابيم، از دين برگشته ايم و مخالف نظاميم!!

دبير کل حزب اعتماد ملی افزود: فکر می کنند با افزايش فشارها و حجم گسترده ی توهين ها و تهمت های روزمره شان می توانند بر اوضاع مسلط شده و بر طبل تبليغ "مردند و رفتند" بکوبند اما نمی دانند که ما همچنان به قانون اساسی و ظرفيتهای موجود آن اعتقاد داريم و محکم تر از قبل ايستاده ايم و عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنيم.

نقش مردم را به رسميت بشناسيد
وی در پايان توجه حاکميت را به اين نکته جلب کرد که: حزب و جريان و گروه خاصی متولی اين اعتراضات نيست. بدانيد و توجه کنيد که دنيای امروز بر مبنای تکنولوژی و ارتباطات استوار بوده که نقش بلامنازع آنرا مردم ايفا می کنند. پس نقش مردم را به رسميت بشناسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016