جمعه 27 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيرين عبادی: عدم اطلاع‌رسانی از سوی خانواده‌های زندانيان، بر وخامت وضعيت آن‌ها می‌افزايد، گله زندانيان ناشناخته کاملا به‌جا است، زنداني

شيرين عبادی از خانواده های زندانيان خواست با مصاحبه با رسانه ها و مراجعه به وکلای مستقل، اجازه ندهند عزيزانشان در کنج زندان ها بمانند.

برنده جايزه صلح نوبل در گفتگوی اختصاصی با سايت "زندانيان سبز" ، تصريح کرد: از همه خانواده هايی که عزيزی در زندان دارند خواهش ميکنم با مصاحبه با رسانه ها و مراجعه به وکلا نگذارند عزيزانشان در کنج زندان ها بمانند و زير فشارهای غير قانونی قرار گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم عبادی با اشاره به نامه زندانيان ناشناخته بند ۳۵۰ زندان اوين اظهار داشت: گله زندانيانی که سرشناس نيستند از رسانه ها، فعالان اجتماعی و مدافعان حقوق بشر کاملا به جا است. همانطور که آنها نيز در نامه خود عنوان کرده اند عده ای بيگناه در گوشه زندان ها، اسير دست مامورانی هستند که خود را بالاتر از قانون می پندارند و خانواده های اين زندانيان را تهديد می کنند و اين فضا را ايجاد می کنند که اگر خانواده ها با رسانه ها مصاحبه کرده و درباره عزيزان دربند خود اطلاع رسانی کنند وضعيت زندانيان بدتر خواهد شد. و همين باعث می شود اين خانواده ها از اطلاع رسانی پرهيز کنند.

اين حقوقدان با تاکيد بر اينکه، "عدم اطلاع رسانی از سوی خانواده های زندانيان، بر وخامت وضعيت اين زندانيان می افزايد" توضيح داد: جمهوری اسلامی عليرغم اينکه می گويد به افکار عمومی در سطح بين المللی اعتنايی ندارد اما در اصل افکار عمومی جهانی برای اين حکومت بسيار مهم است و اطلاع رسانی به افکار عمومی درباره وضعيت زندانيان ، به بهتر شدن شرايط اين زندانيان کمک می کند اما اگر قرار باشد فردی در گوشه زندان به فراموشی سپرده شود و هيچ خبری از او درج نشود و آقايان احساس کنند که خانواده ای ، مرعوب اعمال غير قانونی ماموران امنيتی شده ، مسلما با اين زندانی رفتار بدتری صورت خواهند داد.

خانم عبادی افزود: کليه اتفاقاتی که در دادگاهها و زندان ها می افتد می بايست به طور شفاف و علنی با مردم در ميان گذاشته شود چون قضاوت افکار عمومی، بهترين وسيله ، جهت ضمانت اجرای صحيح قانون است و وقتی در موردی برخلاف قانون عمل می شود به طور مثال کسانی را محاکمه می کنند و اجازه داشتن وکيل به او نمی دهند و يا کسانی را همچون آبتين غفاری، در جلسه ای چند دقيقه ای محاکمه و محکوم ميکنند، بهترين وسيله آن است که رسانه ها حقايق را در اختيار مردم قرار دهند و از وجدان عمومی جامعه برای اجرای صحيح قانون، استمداد بطلبند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016