جمعه 27 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزه سياسی (اعتصاب غذا) زندانيان سياسی اوين از اول ارديبهشت، کلمه

آگاه باشيد ما سبز انديشان محبوس در زندان اوين ، در اعتراض به اين رفتارهای غير قانونی ، غير شرعی و غير انسانی حاکميت در جريان دستگيری ها، بازداشتها و محاکمه ها و اکنون نگهداری فرزندانتان در وضعيت معيشتی ، بهداشتی ، رفاهی و تفريحی که گاه بسيار نازلتر از وضعيت مشابه برای محکومان عادی و حتی جنايتکاران ، قاچاقچيان و… است از ابتدای ارديبهشت ماه ۱۳۸۹ روزه سياسی و شرعی خود را بصورت گسترده و زمان بندی شده آغاز خواهيم کردو در صورت عدم رسيدگی به مطالبات خود و در خواست های زير اقدامهای خويش را در خرداد ماه بسط و گسترش خواهيم داد.


کلمه: زندانيان سياسی اوين با صدور بيانيه ای ضمن اعلام انجام روزه سياسی از اول ارديبهشت ماه تاکيد کردند تا تحقق پنج خواسته قانونی خود تا سالگرد انتخابات مهندسی شده رياست جمهوری به اعتراضهای خود در زندان ادامه می دهند.

به گزارش کلمه متن کامل اين بيانيه که در اختبار رسانه ها قرار گرفته به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنام خداوند جان و خرد

خرم آن روزکزين منزل ويران بروم راحت جان طلبم از پی جانان بروم
دلم از وحشت زندان سکندر بگرفت رخت بربندم و تا ملک سليمان بروم

ملت بزرگوار ايران :

بهتر از هر کسی ميدانيد که هزاران تن از فرزندان شما که در جريان انتخابات خرداد ۸۸ از نامزدهای اصلاح طلبان حمايت کرده و به جنبش سبز تعلق خاطر داشته اند از فردای ۲۲ خرداد به بهانه های واهی و اتهامهايی که اغلب وجاهت قانونی نداشته و ندارند ، در تقابل آشکار با مفاد و اصول قانون اساسی و قوانين موضوعه کشور از جمله حقوق شهروندی – حتی در نيمه های شب- از محل کار و سکونت خود به بازداشتگاه ها و زندانهای شناخته شده و ناشناس انتقال يافتند . بسياری از آنان پس از نگهداری بلند مدت در شرايط ويژه و بازجويی های تحت فشار جسمی و روحی و روانی در دادگاههای فرمايشی محاکمه شده وبه حبس های طويل المدت يا غير عادلانه محکوم شده اند .

در اين ميان بسياری با گذشت قريب يکسال بدون محاکمه و حتی تمديد قرار بازداشت ، در وضعيت مبهم وبلاتکليف ، در بازداشتگاههای ۲۰۹ ، ۲۴۰، بند ۲ الف و بند ۳۵۰ زندان اوين نگهداری شده و می شوند و از بسياری از حقوق قانونی ، اسلامی و انسانی خود محروم بوده و هستند .

ملت بزرگوار ايران :

آگاه باشيد ما سبز انديشان محبوس در زندان اوين ، در اعتراض به اين رفتارهای غير قانونی ، غير شرعی و غير انسانی حاکميت در جريان دستگيری ها ، بازداشتها و محاکمه ها و اکنون نگهداری فرزندانتان در وضعيت معيشتی ، بهداشتی ، رفاهی و تفريحی که گاه بسيار نازلتر از وضعيت مشابه برای محکومان عادی و حتی جنايتکاران ، قاچاقچيان و… است از ابتدای ارديبهشت ماه ۱۳۸۹ روزه سياسی و شرعی خود را بصورت گسترده و زمان بندی شده آغاز خواهيم کردو در صورت عدم رسيدگی به مطالبات خود و در خواست های زير اقدامهای خويش را در خرداد ماه بسط و گسترش خواهيم داد .

روزه های سياسی و مذهبی ابتدا به صورت يک روز در هفته – پنج شنبه ها – خواهد بود و پس از دو هفته به دوروز در هفته – دوشنبه ها و پنج شنبه ها – افزايش خواهد يافت و در خرداد ماه – تا سالروز انتخابات رياست جمهوری – به صورت فزاينده ای از نظر کمی و کيفی شدت خواهد يافت .

در خواست های قانونی ما سبز انديشان محبوس در اوين به شرح زير است:

- لغو و تقليل احکام صادره عليه زندانيان سياسی ، امنيتی و مطبوعاتی در دادگاههای فرمايشی پس از خرداد ۸۸
۲- آزادی فوری کليه بازداشت شدگان تا زمان برگزاری دادگاه ها ، با قيد وثيقه و کفالت
۳- رعايت اصل ۱۶۸ قانون اساسی در کليه محاکم
۴- رسيدگی به روند غير قانونی و غير عادلانه بازجويی ها ، دادرسی ها و مجازات متخلفان در تمامی سطوح
۵- بهبود وضعيت غذايی ، بهداشتی ، رفاهی و تفريحی کليه زندانيان و بازداشت شدگان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016