جمعه 27 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: کاهش پذيرش دانشجو در تهران به دليل تبعات زلزله، مهر

وزيرعلوم، تحقيقات و فناوری گفت: افزايش پذيرش دانشجويان کارشناسی در دانشگاههای شهرستانها سياست وزارت علوم است که با سياست دولت در خصوص کاهش جمعيت تهران به دليل کاستن از تبعات زلزله احتمالی با هماهنگی و جديت بيشتری دنبال خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو در جمع تعدادی از روسای دانشگاه‌های کشور دانشجو از روسای دانشگاهها در خواست کرد روند انتقال دانشجويان را به دانشگاههای همطراز ديگر بوِيژه برای دانشجويان دختر و از دانشگاههای تهران به شهرستانها را تسهيل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در مجموع در سقف نهايی پذيرش دانشجوی کارشناسی تغييری رخ نمی دهد و کاهش نخواهد داشت و در سال جاری عليرغم اينکه بودجه همه دانشگاهها را مجلس به صورت جداگانه مشخص کرده است و وزرات علوم هم بودجه متمرکز چندانی ندارد اما با عنايت به سياست کلی دولت و به تبع آن، ما تلاش خواهيم کرد به دانشگاههای مناطق دور افتاده تا آنجا که امکان دارد کمک کنيم و عضو هيئت علمی جذب کنيم تا سطح اين دانشگاه‌ها هم به سطح دانشگاههای کلان شهرها برسد.
وزير علوم با اشاره به نامگذاری سال جديد به نام سال "همت مضاعف، کار مضاعف" ازسوی مقام معظم رهبری گفت: کارمضاعف صرفا به معنای تلاش بيشتر و افزايش کميت و مدت زمان انجام کارها نيست بلکه افزايش کيفی ، بهره وری و بازدهی مطلوب نيز بايد مورد توجه باشد.

وی حوادث سال گذشته را امتحان بزرگی برای دانشگاهيان کشور عنوان کرد و گفت: جامعه دانشگاهی توانست با ولايت پذيری و همراهی با ملت از اين امتحان سربلند بيرون بيايد بنابراين بايد قدردان جامعه دانشگاهی باشيم وبه چنين اساتيد و دانشجويانی افتخار کنيم

دانشجو در اين ديدار از روسای دانشگاه‌ها خواست تا زمينه فعاليت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سياسی برای دانشگاهيان با گرايش‌های مختلف سياسی درون نظام در دانشگاهها را فراهم کنند و توجه داشته باشند که اين فعاليتها نشاط و پويايی محيط دانشگاهی را بيش از پيش فراهم می آورد.

وی افزود: دانشگاهيان در فعاليتهای علمی، اجتماعی، فرهنگی و سياسی ‌بايد مرزهای خود را با دشمنان نظام و انقلاب به صورت شفاف و کاملا روشن مشخص کنند تا دشمن نتواند با برداشت غلط خود به دانشگاهها برای ضربه زدن به نظام چشم طمع داشته باشد.

وزير علوم گفت: دانشگاه مرکز آموزش توأمان علم و دين است و به فرموده امام خمينی ( ره ) "کارخانه آدم سازی است " بنابراين با جذب اساتيد طراز اول از نظر علمی و معتقد به مبانی ارزشی و نيز تدوين متون درسی با محتوی اسلامی بايد برای جامه عمل پوشاندن به اين فرموده بنيانگذار انقلاب اسلامی تلاش کنيم.

وی افزود: روسای دانشگاهها بايد در اين مسير حرکت کنند و طبعا در اين مسير هم فعاليتهای علمی در مرز دانش از اهميت زيادی برخوردار است و هم آراستگی به مکارم اخلاقی و حفظ ظواهر دينی و اسلامی در کلاسهای درسی و محيط مقدس دانشگاه از اهميت ويژه ای برخوردار می شود.

دانشجو با تاکيد بر افزايش بودجه مناسب وزارت علوم در سال جاری از مساعدت نمايندگان مجلس شورای اسلامی به ويژه کميسيون آموزش و تحقيقات تشکر کرد و از مديران وزارت علوم و روسای دانشگاهها خواست تعامل با نمايندگان مجلس را برای خدمت رسانی بيشتر به مردم يک اصل بدانند.

وی افزايش همدلی بين دانشگاهيان اعم از اساتيد، دانشجويان و کارکنان را موجب پيشبرد امور در دانشگاهها دانست و گفت: مسايل جناحی، حزبی و انتخاباتی نبايد در رفتار مديران دانشگاه دخيل باشد چون دانشگاهيان نيز مانند تمام اقشار ديگر در انتخابات آزاد بودند و طبق سليقه خود عمل کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016