دوشنبه 30 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يورش گارد زندان به بند يک زندان گوهردشت و زدوخورد زندانيان با رئيس بند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،روز گذشته نيروهای گارد زندان به سالن ۳ بند۱ زندان گوهردشت يورش بردند و زندانيان را مورد اذيت و آزار قرار داد که منجر به زد و خورد زندانيان با رئيس بند ۱ حسن آخريان و متواری شدن وی شد.
روز يکشنبه ۲۹ فروردين ماه حوالی ساعت ۰۸:۰۰ صبح نيروهای گارد زندان به زندانيان بی دفاع يورش بردند و تحت عنوان بازرسی زندانيان را با شيوه ای وحشيانه ای به محوطه زندان منتقل کردند. سپس نيروی گارد زندان اقدام به تخريب و ضبط وسائل شخصی زندانيان نمودند. اين يورش تا ساعت ۱۱:۰۰ ادامه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پايان يورش حسن آخريان رئيس بند ۱ زندان گوهردشت کرج مجداد تمامی زندانيان را با توهين و رفتارهای و حشيانه در محوطه بند ۱ زندان گوهردشت جمع نمود و شروع به داد و فرياد کردند و ناسزاگويی به زندانيان نمود .يکی از زندانيان بنام حميد رضا خيرخواه نسبت به برخوردهای او اعتراض کرد ولی وقتی که حسن آخريان به توهين کردن ادامه داد.
آقای خيرخواه يخه حسن آخريان را گرفت و او را به ديوار چسباند و قصد گوشمالی او را داشت. حسن آخريان که بشدت ترسيده بود و رنگ چهره اش پريده بود قصد فرار را داشت.که توسط ساير زندانيان از فرار او ممانعت شد و او را مقابل صدها زندانی که در محوطه حضور داشتند از زندانيان به خاطر رفتارهای غير انسانی خودش عذرخواهی کرد .او پس از عذر خواهی بطرز مفتضحانه ای از محوطه زندان فرار کرد. پاسداربندها که در آنجا حضور داشتند از ترس خشم زندانيان هرگونه واکنشی از آنها سلب شده بود و حسن آخريان همانند توپ فوتبال به اين سو و آن سو هل داده می شد. اين دومين باری است که حسن آخريان توسط زندانيان گوشمالی می شود و بطرز خفت باری از بند متواری می شود.
از طرفی ديگر آلودگی شديد و قطع مستمر آب همچنان در زندان گوهردشت ادامه دارد. تعداد ديگری به بهداری زندان منتقل شدند که از جمله آنها آقای مرتضی صادقيان از بند ۱ زندان گوهردشت می باشد.
حسن آخريان رئيس بند ۱ زندان گوهردشت کرج از شکنجه گران بند ۱ می باشد و در اين بند اقدام به درست کردن سلول شکنجه نموده است.او در به قتل رساندن زنده ياد امير حسين حشمت ساران نقش داشت و در آن دوران رئيس بند ۲ بود. اين فرد همچنين در شکنجه زندانيان سياسی بهروز جاويد طهرانی ،افشين بايمانی و ساير زندانيان نقش داشت. زندانی بهروز جاويد طهرانی سال گذشته توسط اين فرد بطرز وحشيانه ای مورد شکنجه قرار گرفت و سپس او را به سلولهای انفرادی بند منتقل کرد که تاکنون در آنجا بسر می برد . حسن آخريان همچنين ۱۷ اسفند ماه به سلول بهروز جاويد طهرانی يورش برد و او را به سلولهای انفرای منتقل کرد و نزديک به ۱ ما در سلولهای انفرادی وی را مورد شکنجه قرار داد.
در روزهای گذشته بيش از ۱۰۰ نفر از زندانيان بند ۱ زندان گوهردشت با امضای نامه ای و ارسال آن به علی حاج کاظم رئيس زندان گوهردشت از حسن آخريان شکايت کردند . آنها نسبت به برخوردهای وحشيانه و غير انسانی که پس از مصرف مواد مخدر با زندانيان اين بند دارد شکايت کردند . ولی تاکنون هيچ اقدامی در مورد اين فرد صورت نگرفته است. حسن آخريان معتاد به مواد مخدری بنام شيشه می باشد و پس از مصرف مواد مخدر با زندانيان رفتاری وحشيانه دارد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،يورش گارد زندان به زندانيان بی دفاع و رفتارهای وحشيانه و غير انسانی حسن آخريان با زندانيان را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری و مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به شرايط قرون وسطائی در زندانهای اين رژيم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016