شنبه 28 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست زندانيان سياسی ايران برای بازديد نمايندگان سازمان ملل از زندان ها، ميزان خبر

ميزان: جمعی از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين در نامه ای به دبيرکل سازمان ملل خواستند تا در سفر آتی خود به ايران از بازداشتگاههای سياسی و امنيتی و بند ۳۵۰ زندان اوين بازديد کرده و بصورت خصوصی با محکومان و زندانيان ملاقات و گفتگو کند.
به گزارش ميزان خبر متن کامل اين نامه که به نمايندگی از سوی ساير زندانيان با امضای عيسی سحرخيز ارسال شده است به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عاليجناب بان کی مون
دبير کل محترم سازمان ملل متحد

در شرايطی که راديو و تلويزيون دولتی ايران سانسور همه جانبه ای را در برنامه های خبری خود اعمال می کند و دسترسی به کليه روزنامه های کثير الانتشار ايران بويژه نشريات متعلق به دگر انديشان و اصلاح طلبان برای ما زندانيان سياسی و مطبوعاتی محبوس در بازداشتگاههای امنيتی و بند ۳۵۰ اوين ممنوع است ، اطلاع يافتيم که جنابعالی به دعوت دولت ايران طی روزهای آينده به تهران سفر خواهيد کرد. حداقل درخواست ما بويژه گروه گسترده ای که در جريان انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ ايران و رويدادهای پس از آن به بهانه های واهی و اتهامهای ساختگی تهديد و دستگير و محاکمه و زندانی شده اند اين است که در جريان سفر خود به ايران از بازداشتگاههای سياسی و امنيتی و بند ۳۵۰ زندان اوين بازديد نماييد و بصورت خصوصی با محکومان و زندانيان ملاقات و گفتگو کنيد.

اين اقدام فرصتی را فراهم می آورد تا جنابعالی بطور دقيق در جريان بخشی از موارد زير پا گذاردن اصول اوليه آزادی ، دموکراسی و عدالت و همچنين ابعاد گسترده نقض حقوق بشر بويژه موارد شاخص دوران دستگيری ها ، بازجويی ها، تفهيم اتهامها و محاکمه های فرمايشی تحت فشارهای روحی و جسمی اخير قرار بگيريد و از نزديک با شرايط خاص بازداشتگاهها و زندانهای ايران بخصوص بند ۳۵۰ زندان اوين آشنا شويد .

با احترام فراوان
عيسی سحرخيز
۲۶/۱/۸۹
۱۵آپريل ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016